Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Promoot ons mooie forum op evenementen, stamtafels en op beurzen : Stichting 3rail Shop

Lasercut baanonderdelen

Gestart door ernstcramer woensdag 15 oktober 2025, 14:32:49

Lasercut baanonderdelen

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Lasercut baanonderdelen
Dag!

is er iemand op dit forum die onderdelen voor zijn baan (modules bv en speciale ondersteuningsconstructies) zelf kan lasercutten en dat ook voor derden wil doen?
Re: Lasercut baanonderdelen
Ik laat het altijd snijden bij een bedrijf in Rotterdam, weet niet of je de naam mag noemen hier maar moet makkelijk te vinden zijn met de termen lasersnijden en Rotterdam. Je kan de tekeningen online uploaden, materiaal kiezen en je ziet meteen de prijs.

dank je wel: ik ga ff googlen
je kan ook de naam ff pb-en  ;)

En hoe doe jij dan je tekenwerk?
Voor tekenwerk gebruik ik Autocad omdat we dat op het werk hebben. Betekent uiteraard wel dat ik het daar moet tekenen. Er zijn vast alternatieve programma's waar je zulke tekeningen in kunt maken, ook wel freeware denk ik. Heeft iemand tips wat dat betreft? Hieronder wat resultaten van het internet, maar daar heb ik dus geen ervaring mee.

cads.jpg
Kijk eens naar autodesk fusion. Is een spinoff van autocad en zal, vermoed ik, voor iemand die bekend is met autocad, relatief makkelijk onder de knie te krijgen zijn. Vrij te gebruiken voor privépersonen (met wat beperkingen).

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

@citaat  @citaat
Nanocad© is de beste optie in mijn beleving:
gelijk aan AutoCad LT©, maar met Lisp  :thumbup:

Groeten,

Erik

Ik ga het proberen bij Snijlab in Rotterdam (wat Wirbel010 aanrijkte)
Ik heb inmiddels een bedrijfje gevonden die de .dwg files voor mij kan maken. (heeft ook de verbouwing van ons huis getekend...  :P )
Goed om te horen dat je het in uitvoering kan brengen. Benieuwd naar het resultaat dus hopelijk zien we daar tzt een foto van. :)