Hallo Paul,
Ik bevind me een beetje in hetzelfde proces als jij nu zit, maar ben er mogelijk al wat langer mee bezig/ over aan het nadenken en aan het uitproberen.
De door Peter voorgestelde Kuehn decoders ken ik niet.
Ik kan je wel even meenemen in mijn ervaringen tot nu toe.
Zoals zo vaak geldt, geldt ook hier: zoveel hoofden zoveel zinnen (hier op het forum zijn een aantal oplossingen/ aanpakken. Ik heb nog niet een eenduidige oplossing gevonden. Ik verwijs je naar mijn draadje in deze rubriek: 'wissels ... pfff... wat te doen' ( ik heb geen idee hoe ik de link daarvoor kan maken, maar hij staat in dit hoofdstuk op het forum)
In aansluiting op wat Peter hierboven schrijft het volgende:
Er zijn een aantal wegen die naar Rome leiden:
- k 83/ M 83: ik heb er te weinig ervaring mee om daar iets over te zeggen. Lees vooral verder op het forum. Probeer eens uit en beschrijf je ervaringen, kunnen we allemaal van leren.
- Yamorc YD 8008: een decoder voor 8 wissels, een goedkopere oplossing dan M* biedt, waarbij je de reeds aanwezige aandrijvingen in de wissels van M* of Viesm* kunt blijven gebruiken waarbij er een stevigere puls naar de wisselaandrijving gestuurd wordt en er (volgens Martin van DTS) minder storingen optreden. Ik kan dat wel bevestigen, ik heb er twee geplaatst en ze werken goed. Je moet wel werken met nieuwe aandrijvingen van M* die goed werken. Zijn er haperingen in de aandrijvingen dan blijven die ook in deze combinatie. De vrienden van Bentink in Apeldoorn zijn hier ook positief over.
- Digikeijs: is onlangs failliet gegaan, dus ... tja. hier op het forum zijn de meningen redelijk positief hierover. Wellicht wel redelijk verkrijgbaar op de occasion markt.
Te overwegen valt om de wissels bij een wat grotere baan separaat te voeden. Ik heb dat gedaan en dat maakt e.e.a. wel overzichtelijker.