Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

als daar maar geen ongelukken van komen.

Gestart door phil donderdag 25 september 2014, 12:59:20

Kruibeke

Brandweerwagen wordt trein.
Aangezien de tunnel dient om onze nationale luchthaven te ontsluiten binnekort waarschijnlijk ook brandweerwagens die in 2 minuten omgebouwd worden tot een vliegtuig.

http://deredactie.be/permalink/1.2100774
Re: als daar maar geen ongelukken van komen.
Speciale Gast

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

Bekend principe, SRS roadrail levert dit al jaren op Volvo trucks. Maar wat omslachtig zeg, de grote voertuigen worden, zo zie ik het normaal, met de achterbogie erop gezet en dan gewoon het spoor in getrokken waarna de voorste as ook zakt. Mannetje bij de achteras die eventuele kleine correcties aan brengt.

Cees Bier

Locotraktor /Zephir ook http://www.dewacker.com/index.php?option=com_content&view=article&id=67&Itemid=72
Deze brandweer auto gaat wel heel hoog, normaal blijven de banden als frictie aandrijf op de rails drukken
Cees
Speciale Gast

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

Citaat van: Cees B op donderdag 25 september 2014, 16:57:24
normaal blijven de banden als frictie aandrijf op de rails drukken
Neehoor, zo'n beetje alle Europese vrachtwagens die ik ken gaan volledig los. Zowel de SRS Volvo's als de Mercedes Actrossen gaan volledig met de wielen los. Maarja, die hoeven ook geen tractie te leveren aan veel spullen, mag vaak een paar ton achter. Zo'n unimog blijft geloof ik wel met de wielen in touch, maar die wordt echt gebruikt als loc. Ik heb stage gelopen bij een bedrijf die, zo bleek, een hele zooi van die tweewegvoertuigen in onderhoud had. Kwam ik ook pas achter dat ik daar stage liep.
Vind het wel lang duren.
In 2 minuten tijd kan een kleine brand al snel een grote brand worden...
Sprinkler installatie in de tunnel is wellicht een betere optie B)

Groeten,
Ton.
Wij bij EV hebben automontage wagens. Ik ben ook chauffeur/ gereedschapmachinist op deze wagen en zet hem in 1min 30sec  in het spoor.
Duurt inderdaad nogal lang voor een brandweerinterventie. Zouden er geen andere snellere methoden zijn? De inrijpunten voor die interventies in de tunnel zullen toch wel op vaste plaatsen liggen, ...