Citaat van: AlbertJan op woensdag 14 oktober 2009, 12:41:59
Ha die Mathijs!
Leuk dat de foto's nu uiteindelijk toch gevonden en geplaatst zijn!
Altijd bijzonder mooi om te zien, dat Engelse materieel.
Dat locje, port of par, waar is deze voor ingezet geweest?
De stoomlocs 4247 en 6435 zijn wel pracht voorbeelden van typisch Engelse locs, geweldig om deze zo te zien.
Ehhhh, nog meer foto's?
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Je hebt helemaal gelijk Albert-Jan prachtvoorbeelden van Engelse locs. O onduidelijkheden uit de wereld te helpen:
Deze loc en
deze loc heten:
Punch en Judy.
Dit waren bijzondere locs en wel om de volgende redenen.
Vroeger liep er een soort karrenspoor naar het station toe (voordat de rails er lagen natuurlijk
) Aangezien de karren met (ik meen klei
) door paarden getrokken werden waren de tunnels niet veel hoger dan een paard. Deze locs waren extra laag gemaakt(met en uitsparing oor de machinist en stoker, door midel van een dakraam voorkwamen ze dat ze dubbelgevouwen in de loc zaten, hoofd intrekken bij een tunnel natuurlijk) zodat de tunnels konden blijven bestaan.
Zo dat was aardig wat informatie. Misschien is het sommige van jullie al opgevallen.Op sommigge van de foto's staat een man in een (ooit) oranje overall. Deze man was vrijwilliger en tevens ingineur die mijn vader en mij een rondleiding over het emplacement gaf
Mathijs