Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

adres instellen wil niet

Gestart door mark15 zondag 01 juli 2007, 20:14:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
adres instellen wil niet
beste mede spoorder

ik heb 2 treinstellen Gekocht, 1 van brawa en 1 van roco. bijde staan ze ingesteld op adres 23. maar ik had ook al een loc met adres 23. nu wou ik het adres verzette. alle kappen los gemaakt. maar er zitten geen pinnetjes in om op de decoder een ander adres te zetten.


hoe los ik dat nu op :? :? :?



m.v.g mark
Re: adres instellen wil niet
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: adres instellen wil niet
Mark heb je een Mobile Station?

Dan kun je de Roco decoder eenvoudig om programmeren. Omdat REZ geen Roco importeur meer is, schrijven ze dat het voor de Electrotren decoders is. Maar het werkt het zelfde voor Roco decoders.

http://www.rez.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=109

Suc6 en laat even weten of het lukt.
Re: adres instellen wil niet
ik heb een mobiel station,

k ga het morge gelijk proberen.
k hoop dat het lukt,
nu heb ik het idee dat ik met een digitale baan met toch analoge loc's aan het rijden ben,
3 loc's tegelijk.


m.v.g mark
Re: adres instellen wil niet
Hey Mark,

Dit zou je ook eens moeten doorlezen :)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: adres instellen wil niet
Hempie Trainz
gast

Re: adres instellen wil niet
Heeft iemand voor mij de informatie beschikbaar die in de volgende link stond?
http://www.rez.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=109
Deze informatie staat nu kennelijk niet meer voor iedereen op het net en ik wil een ROCO NS 300640 omprogrammeren van adres A3 naar een ander adres met mijn MS.
Voor zover ik weet moet dat lukken, maar ja hoe?
Re: adres instellen wil niet
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: adres instellen wil niet
Van Rez ooit gedownload:

Hoe programmeer ik jullie wisselstroom loc's met het Mobile Station?
V) - Ik krijg met geen mogelijkheid de decoder geprogrammeerd welke standaard in de wisselstroom modellen van Roco
en Electrotren zijn ingebouwd. Ik gebruik de Märklin Mobile Station. Wat doe ik verkeerd.
A) - U doet niets verkeerd, maar er blijken wat problemen op te treden wanneer de decoders welke standaard in de
wisselstroom modellen van Roco en Electrotren zijn ingebouwd met behulp van het Mobile Station geprogrammeerd
worden. Het betreft hier géén probleem welke door de decoders wordt veroorzaakt. Wij hebben onderstaande oplossing
voor het probleem aangeboden gekregen, en hopen uw vraag daarmee beantwoord te hebben.
Selecteer 37538 op uw Mobile Station:
- Druk op de ESC (menu) toets. [NEW LOC]
- Druk op de OK (locomotive) toets (of de rode toets, deze doet hetzelfde). [DATABASE]
- Druk op de OK toets
- Draai aan de rode knop totdat u 37538 ziet
- Druk op de OK toets. [E 120 002-1]
- De programmeer mode locomotive is nu geselecteerd
- Deze programmeer mode locomotive wordt gebruikt om het adres van de locomotief welke op de rails staat te
veranderen
Programmeren van het nieuwe adres:
- Druk op de ESC toets. [NEW LOC]
- Draai aan de rode knop totdat u [EDIT LOC] ziet en druk op OK
- Draai aan de rode knop totdat u [ADDRESS] ziet en druk op OK
- Het menu laat nu een adres zien [A12]
- Draai aan de rode knop totdat u het gewenste adres ziet (bijvoorbeeld [A25]) en druk op OK
- Het Mobile Station vraagt u of u de locomotief wilt programmeren, [PROG LOC?] druk op OK
- Het display geeft een paar seconden [PROG] aan, en ga terug naar [E 120 002-1]
Vervolgens verwijdert u locomotief 37538
- Druk op de ESC toets. [NEW LOC]
- Draai aan de rode knop totdat u [DELETE LOC] ziet en druk op OK
- Het Mobile Station vraagt u of u de locomotief wilt verwijderen, [DELETE LOC?] druk op OK
Als de loc eerder al in het Mobile Station aanwezig was, moet het adres in het Mobile Station nog aangepast worden.
Het is namelijk nog steeds gekoppeld aan het oude adres van deze locomotief
- Overtuig u ervan dat de juiste locomotief geselecteerd is
- Druk op de ESC toets. [NEW LOC]
- Draai aan de rode knop totdat u [EDIT LOC] ziet en druk op OK
- Draai aan de rode knop totdat u [ADDRESS] ziet en druk op OK
- Draai aan de rode knop totdat u het nieuwe adres ziet (bijvoorbeeld [A25]) en druk op OK
Als het goed is, heeft de locomotief nu het gewenste adres en is deze opgenomen in de Mobile Station.



REZ importeur van wereldmerken (met de huidige service gaat die glans er wel van af)
Waarom deze informatie afschermen.

Ik had deze informatie al eens op Collega-forum Beneluxspoor gepost,
Zie ook dit bericht
Re: adres instellen wil niet
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: adres instellen wil niet
Citaat van: robkop op zaterdag 28 juli 2007, 19:19:33
Waarom deze informatie afschermen.

Verhaal is nog wel beschikbaar, maar is gewijzigd door Roco weg te halen en nu onder Electrotren te vinden  8)
Re: adres instellen wil niet
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: adres instellen wil niet
Ik krijg op de site van REZ niet één link bij: veel gestelde vragen.
Wel een keer de melding dat je moet inloggen.
Dat schijnt weer gereserveerd te zijn voor dealers etc
Als jij een andere pagina kunt vinden bij ze, dan wil ik dat uiteraard graag weten
Re: adres instellen wil niet
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: adres instellen wil niet
Rob je hebt helemaal gelijk  :? het is inderdaad gewoon weggehaald  :shock: Die hele website is verandert. De FAQ vragen modelspoor is nu leeg  :?

Laatste keer dat ik dit antwoord zocht, zag ik dat Roco niet meer werd genoemd en dat de uitleg voor Electrotren 13xx was. Nu is het gewoon helemaal WEG.

Zag trouwens ook dat de blauwe 1307 ook niet meer bij de uitgebrachte 13xx serie genoemd wordt. Ik weet dat dit model fabriek-af is uitverkocht, maar je kunt voor de liefhebbers het plaatje toch laten staan, met uitverkocht er bij ofzo. Zodat men weet welke modellen uitgegeven zijn. Beetje raar!

Gelukkig heb ik het programmeer antwoord zelf ook nog bewaard. Ik zal dit stukje vertalen voor op onze eigen website!
Re: adres instellen wil niet
Hempie Trainz
gast

Re: adres instellen wil niet
Bedankt voor het bericht, dat was sneller dan dat ik weer aan de slag kon gaan.
Ga nu e.e.a. uitproberen  :shock:

Toch wel fantatisch zo'n forum, beter zelfs dan de site van de (ex)importeur  :lol:
Re: adres instellen wil niet
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: adres instellen wil niet
CiteerToch wel fantatisch zo'n forum

Welcome 2 da Club 8)
Re: adres instellen wil niet
Hempie Trainz
gast

Re: adres instellen wil niet
 :) Ja zo'n club, daar wil ik wel bijhoren.

8) Hippel staat ondertussen op adres A60, dus ...... gelukt  :o

Dat betekend dat er voor mij nog hoop is, misschien ga ik de rest ook nog snappen  :lol:
Re: adres instellen wil niet
Heel bruikbare informatie! Mijn roco 2400 luistert nu eindelijk naar een ander nummer. Nu nog 2 roco 2200, een electrotren 1300 en een piko treinstel te gaan
:D