Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Märklin Boek Baanontwerpen digitaal?

Gestart door Passie voor Kaartjes dinsdag 20 maart 2007, 21:19:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin Boek Baanontwerpen digitaal?
Passie voor Kaartjes
gast

Märklin Boek Baanontwerpen digitaal?
Beste forumleden

Ik ben zelf in het bezit van het Baanontwerpboek van Märklin, maar kan het sinds mijn verhuizing van een paar jaar geleden niet meer terugvinden. Ik weet zeker dat het wel mee verhuist is. het zal wel op een heel dom plekje liggen!
Nu is mijn vraag aan jullie de volgende:
Bestaat er een digitale versie van (bv in PDF), en zo ja, hoe kan ik er aan komen.
Re: Märklin Boek Baanontwerpen digitaal?
Geen idee of het bestaat maar als het bestaat zal het op een der Märklin sites zijn. www.Marklin.be of www.Marklin.nl of www.Maerklin.de of www.marklin.com
Re: Märklin Boek Baanontwerpen digitaal?
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Märklin Boek Baanontwerpen digitaal?
Hallo (Naam?),

Op deze link vind je baanplannen van Marklin.
Ik weet niet of het de zelfde zijn als jij bedoeld met het boek.

mvgr.  Charlie.
Re: Märklin Boek Baanontwerpen digitaal?
Passie voor Kaartjes
gast

Re: Märklin Boek Baanontwerpen digitaal?
Hallo Charlie

Het is niet waar ik naar op zoek ben, maar toch evengoed hartelijk bedankt voor je tip.
Ik heb de diverse Banenplannen inmiddels al gedownload.

Er is tenminste weer heel wat inspiratie uit halen, bij de bouw van mijn stationsgebied, en eventueel schaduwstation.

Met vriendelijke groeten


Re: Märklin Boek Baanontwerpen digitaal?
Lid sinds: 2007

Rotterdam

offline
Re: Märklin Boek Baanontwerpen digitaal?
Geldt dat ook voor een banenboek wat niet meer wordt geproduceerd ,bv een boek uit de zestiger jaren, dat je dan auteurs rechten verschuldigd bent ?
Re: Märklin Boek Baanontwerpen digitaal?
Voor zover ik weet blijf je dat altijd houden, ook na 40 jaar.
Re: Märklin Boek Baanontwerpen digitaal?
Geldigheidsduur van het Europese auteursrecht

Het auteursrecht is nergens ter wereld onbeperkt geldig. Volgens de Berner Conventie vervalt het auteursrecht vijftig jaar na de dood van de auteur. De Europese Unie heeft daar in 1995 naar Duits voorbeeld nog een schepje bovenop gedaan: het auteursrecht vervalt zeventig jaar na de dood van de auteur. Volgens het Nederlandse overgangsrecht geldt deze termijn van zeventig jaar ook voor auteurs die tussen 1923 en 1995 zijn overleden. Voor auteurs die zijn overleden voor 1923 geldt de termijn van vijftig jaar. Als het auteursrecht is verlopen, komt het werk in publiek domein. Ook reproducties van zo'n werk vallen dan volgens het Van Dale/Romme-arrest in het publieke domein.

Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Auteursrecht

Re: Märklin Boek Baanontwerpen digitaal?
Dat is duidelijk :D. Nog "even" 30 jaar wachten dus :P.