Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Kortkoppelings mechaniek 43882 vervangen welk onderdeel nodig?

Gestart door ahvanderlaan vrijdag 31 december 2021, 16:03:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Kortkoppelings mechaniek 43882 vervangen welk onderdeel nodig?
Ik heb een stuurstand rijtuig 43892-04 gekocht. Kortkoppelings mechaniek ontbrak, dus dacht ik even een nieuwe kopen er vervangen. Ik kom er nu alleen achter dat dit niet het standaard mechaniek heeft dat ik gewend ben, dus niet de Märklin 214980. Weet iemand welke ik wel nodig heb. Ik heb op papier een nummer erbij 313980. Maar die kan ik nergens vinden. Ik heb een foto, maar deze krijg ik niet geupload.

Re: Kortkoppelings mechaniek 43882 vervangen welk onderdeel nodig?
Ik heb een foto van de benodigde koppeling als bijlage aan dit berichtje gekoppeld, hopelijk komt hij door.
Re: Kortkoppelings mechaniek 43882 vervangen welk onderdeel nodig?
Gevonden, het moet de E313940 zijn volgens de Marklin website, nu kijken waar ik die kan bestellen...
Re: Kortkoppelings mechaniek 43882 vervangen welk onderdeel nodig?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Kortkoppelings mechaniek 43882 vervangen welk onderdeel nodig?
En hopen dat die past.
Want deze stuurstandrijtuigen hebben standaard maar aan één zijde een koppeling gemonteerd.
Waarschijnlijk zit er straks een stuk front- schort in de weg....
Je kan de koppeling van de ene kant eens aan de andere kant monteren om te kijken of het past.

Mvg
Marcel
Re: Kortkoppelings mechaniek 43882 vervangen welk onderdeel nodig?
Hallo Allemaal,

In deze stuurstandrijtuigen van Märklin en Roco zaten altijd maar aan één zijde een kortkoppeling. Als je wel een kortkoppeling wilt hebben aan weerszijden, dan moet je de S-Bahn rijtuigen van Piko hebben. Die hebben wel aan beide zijden een kortkoppeling.

Groet,
Jasper
Re: Kortkoppelings mechaniek 43882 vervangen welk onderdeel nodig?
Voor de duidelijkheid ik moet alleen de koppeling aan de niet stuurstandzijde repareren.
Re: Kortkoppelings mechaniek 43882 vervangen welk onderdeel nodig?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Kortkoppelings mechaniek 43882 vervangen welk onderdeel nodig?
Dat kan geen probleem zijn.
Maar onderdeel nr heb ik helaas niet voor je.

Mvg
Marcel