Hoi,
Sinds mijn baan met K-rail berijdbaar is, heb ik problemen ondervonden met mijn 1252 EETC.
De sleper van de lok blijft hangen op de verhoogde poku's van de slanke engelse wissel 2275.
Ik heb het e.e.a. van dichtbij geobserveerd en tot de conclusie gekomen dat de verdikte uiteinden van de sleper niet genoeg opwaartse ruimte hebben.
Resultaat is dat de sleper, of blokkeert, of het hele draaistel omhoog duwt en de wielen los komen van de rail.
Bij lage snelheid blijft de lok hangen achter de puko's.
Dit effect treed op bij al mijn 2275 wissels.
Bij de oudere modellen vanaf 2005 is het draaistel met sleper zonder aandrijving en zijn er in de bodem van het draaistel twee vierkante holtes aangebracht, waarin de omgevouwen en verdikte uiteinden van de sleper vertikale bewegingsruimte vinden tijdens het paseren van een wissel.
Bij de latere versies van de 1200, met middenmotor en aandrijving op beide draaistellen (37126, 37127 en 37128), zijn deze holtes niet meer aanwezig.
Oorzaak is dat de tandwielen van de aandrijving die vlak onder de bodem zitten en geen holte voor de sleper toelaten.
Zijn er hier modelspoorders die een combinatie hebben van deze lok (37126, 37127 en/of de 37128) in combinatie met K-rail en de 2275 wissels en dezelfde probleme ondervinden?
Ik kon er niks over terugvinden.