Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

De baan van een geluidsman- een zwak moment.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Hallo allemaal,

Door het mooie weer is hier de afgelopen tijd zeer weinig aan de hobby gedaan, een echte zomerstop ken ik niet maar zet de boel op een laag pitje.
Gisteravond bij een maatje zijn koploper file aangepast en hebben zijn treinen rondgereden, de aanpassingen deden precies wat hij graag wilde dus weer een tevreden klant  :)

Met mijn KLM koploper ben ik nog niet verder, die staat onder in het schaduwstation en als hij zich weer meld op het maaiveld hou ik hem gelijk even apart om de cv waarden aan te passen.

Afgelopen dinsdag kwam de zomer folder van Marklin uit dat zal jullie niet ontgaan zijn, ik had even een zwak moment en heb de Martinair koploper besteld  :favorite:
Dat wordt de 4e koploper op mijn baan, wanneer hij uitkomt is mij niet bekend, zal vast wel een tijdje overheen gaan.
Aan de andere kant is voor mijn gevoel het onderstel gelijk aan de KLM versie en zouden ze alleen andere kappen moeten ontwerpen?
Wie het weet mag het zeggen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
In het groot bedrijf was de 4011 het KLM stel en de 4012 het Martinair stel. Technisch waren ze gelijk. (1ste serie ICM III) Als Marklin dus goed zijn best heeft gedaan zou het alleen om de kappen gaan.
Wat wel een vraag is welke Martinair livrei hij heeft, hij heeft er meer gehad.

Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 09 mei 2024, 12:48:15...en zouden ze alleen andere kappen moeten ontwerpen?...

De kappen zijn ook hetzelfde. Volgens mij zit de geldmachine in het aanpassen van de bedrukking, net zoals bij al die moderne loktypes. Technisch veranderd er niks, nieuwe tampons voor de drukpers bestellen en hup - weer het volle pond ervoor betalen...
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Hallo allemaal,


@citaat @citaat
Hoi Freek, 
Helaas rijden beiden treinstellen niet meer de 4011 heeft recent zijn laatste rit gehad  :-(
Ik wist niet dat er meerdere uitvoeringen van de Martinair rond gereden hebben, ik heb even niet de mogelijkheid om de aangekondigde versie hier te laten zien.


@citaat
Hoi Ernst, 
Als alles het zelfde is zouden ze dus alleen de kappen onderhandel moeten nemen, toch verwacht ik niet dat dit treinstel snel uitgeleverd gaat worden, tenzij de concurrentie er snel mee komt.
Er is zover ik weet nog niet gecommuniceerd wanneer hij in de winkel zou moeten liggen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Peter, de 4012 staat koud terzijde. Ik weet niet waar hij staat, in Hengelo voor ontmanteling t.b.v. reserve onderdelen of daarop wachtend in Arnhem.
De 4011 is een ander verhaal. Ik weet niet of hij nog ingezet mag worden voor de dienst. Dat is afhankelijk van revisie termijnen en mogelijk een beperkte toegestane overschrijding hiervan naar aanleiding van technisch onderzoek.
Maar het ziet er niet naar uit dat hij gesloopt wordt. Mogelijke bestemming: spoorweg museum.
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Dag Peter,

Citaat van: Degeluidsman op donderdag 09 mei 2024, 12:48:15Afgelopen dinsdag kwam de zomer folder van Marklin uit dat zal jullie niet ontgaan zijn, ik had even een zwak moment en heb de Martinair koploper besteld  :favorite:
Dat wordt de 4e koploper op mijn baan, wanneer hij uitkomt is mij niet bekend, zal vast wel een tijdje overheen gaan.

In de groepsapp van de stamtafel Noord Holland had ik de opermking geplaatst dat er nog een derde uitvoering moest zijn?

Kreeg ik de volgende reactie op:
Randstad
Aegon 2x
Olympische spelen 2x
Kinderboekenweek
Lage Landen
Medina.

Dat zijn er dus acht plus de KLM en Martinair is tien en je hebt er al vier dus dat zijn er nog zes te gaan. >:-D  >:-D  >:-D
Wordt flink sparen of een krantenwijkje erbij nemen.

Henk
 
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Eigenlijk meer Henk, de 4011 heeft volgens mij 3 verschillend KLM outfits gehad en de 4012 2 verschillende Martinair outfits.
Ik wens Peter veel sterkte toe met al deze verleidingen.  >:-D  >:-D
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Freek,

In de groepsapp hadden ze over het ontbreken van een rode stip op de Martinair versie en een witte stip op de KLM-versie.
Waar de derde KLM-versie dan in afwijkt weet ik niet.
 
Als er dan zoveel versies komen kan er ook we l een 3railforum versie bij. Toch?

Henk
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Och ja waarom niet, maar ook dat is dan weer een extra aanslag op de financien van Peter, want dat wordt dan waarschijnlijk een "must have".

Wat die KLM outfit van de 4011 betreft:
KLM met blauwe neus
KLM met witte letters op neus
KLM met zwarte stip op neus
Aegon mogelijk ook nog in 2 versies die met de schaduw letters ken ik, maar er is mij verteld dat hij in eerste instantie zonder schaduw letters was. Maar dat weet ik dus niet zeker.
Bovendien heeft hij nu nog een afwijkende NS stijl nl. rondlopende baan met opschrift koploper en daar is hij uniek in.
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Bij Nico Spilt veel info over verschillende uitvoeringen: https://www.nicospilt.com/index_Treinstellen_Koplopers.htm

Koen
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Hallo allemaal,

Freek, Henk en Koen bedankt voor jullie reactie  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ik wist niet dat er zoveel verschillende koploper in omloop geweest zijn, als de Martinair op de baan staat rijden er 4 koploper rond en dat lijkt mij wel voldoende  :)

De 4011 heeft kort geleden een afscheidsrit gehad en als ik het goed gehoord heb gaat deze naar het spoorwegmuseum, hoop dat ze er nog plek voor hebben want het staat best vol daar.


Of de Martinair versie een rode stip op de kop krijgt is dus even afwachten, ik zat op de site van PBM te kijken wat zei gingen doen maar dat is ook nog niet duidelijk.

Bij Nico Split is zeker veel info over de koplopers te vinden, ik zie ze dagelijks rijden en let sinds kort op de nummers  :)

Dan de levering, via PM hoorde ik dat het de planning is hem dit jaar nog uit te leveren, dat wordt dus sparen geblazen want er staat nog wel iets op het programma voor dit jaar.
Ook wordt het tijd om niet Nederlands materiaal te gaan verkopen, dat vind ik altijd een dingetje  :-( maar geeft naast financiële ruimte ook ruimte in het schaduwstation.


Iedereen een fijne zondag gewenst.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Peter ik zou eerst eens kijken welk niet Nederlands materieel hier gereden heeft voordat je iets in de verkoop doet.
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Tja die Aegon koploper. Ooit een exemplaar op de kop getikt.  :)

Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Hallo allemaal.

@citaat @citaat
Hoi Freek,
De eerste trein die ik ga aanbieden is een RE 460 met 6 bijhorende rijtuigen, zover ik weet hebben die nooit in Nederland gereden.
Ik ben aan het kijken wat er nog meer in aanmerking komt voor een nieuwe eigenaar.


@citaat
Hoi Robin,
Tja die zijn ook wel erg mooi  :favorite: deze komen van een Lima koploper af vermoed ik  :help:
Of is het een om-gespoten Marklin versie.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
De kappen staan op de donor z'n doos.
Een Marklin olympische koploper.
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Peter die RE 460 heeft inderdaad geen toelating tot Nederland. Locomotieven zijn overigens nog wel aardig te achterhalen.
Dat zegt trouwens ook nog niet alles. Er zijn OBB Vectrons die toelating hebben tot Nederland maar bij mijn weten nog niet gespot.

Rijtuigen is een ander probleem. Maar zeker middels nummering en benaming uiteindelijk wel terug te vinden. Let op het RIC of RIV (voor goederenwagons) opschrift.
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
@citaat @citaat
Hoi Robin,
Een om gespoten Marklin model dus  :) dan denk ik uit de hand van opa Joop  :help:


@citaat
Hoi Freek,
Ik had al het vermoeden dat deze loc nooit in Nederland was geweest, ik ben erg benieuwd naar de nieuwe OBB Vectrons die in ons land mogen rondrijden, erg mooie locomotieven  :favorite: 

Of de rijtuigen die in de verkoop gaan ooit in Nederland geweest zijn denk ik niet, dat is puur op gevoel overigens  :D 
Het betreft Marklin set 4367 6 rijtuigen van de SBB.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
@Freek die OBB Vectrons zijn zeker wel al gespot in Nederland hoor.

Hier in Zwijndrecht



Bron: Treinposities
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Maar dat is niet de Vectron RE 460,  maar de Vectron MS en die heeft NS ook. Je kunt het verschil aan de neus zien en de raamindeling.
Uiteraard mag niet elke Vectron MS van de OBB Nederland komen, daarvoor is ATB noodzakelijk.
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
re460 is geen Vectron, hoe kom je daar nou bij?
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Alles over de verschillende Vectron locs en hun toelating vind je: hier. Even doorklikken op de link van de betreffende loc voor de details :).

Dat leert ons dat de OBB Vectron op de foto (1293 183) toelating heeft voor: A / D / NL / SK / RO / SRB / B / PL / CZ / H / HR / BG.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Citaat van: Sanderz28 op woensdag 15 mei 2024, 21:57:04re460 is geen Vectron, hoe kom je daar nou bij?

Foutje mijnerzijd omdat er opeens een Vectron op de proppen komt. In enthousiasme slipper of the pen, is een SLM/Asea Brown Boveri loc met een heel vernuftig tractie systeem.
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Hallo allemaal,

Door drukte op het werk ben ik een aantal dagen niet online geweest, de hobby stond even op een tweede of derde plaats.
Zo ook gisteren, ik had de stille hoop om even naar Houten te gaan maar ik heb storingsdienst en net voor vertrek ging de telefoon  :?
Een storing in de buurt van Eindhoven gooide roet in het eten, en toen die in de loop van de middag was opgelost kwam er nog een melding achteraan.
Van de beurs is het dus niet meer gekomen helaas.

Ik had een leuke nieuwe wagonset op het oog voor uitbreiding van mijn Strukton trein, aanstaande vrijdag ga ik met de vrienden club op bezoek bij een bekende modelbouwer en gaan we naar een modelbouw zaak daar in de buurt, als hij het setje heeft liggen en niet voor de adviesprijs gaat hij mee naar huis  :)

De verwarring tussen de Vectron en RE460 is ook weer uit de lucht, dat kan de beste overkomen.
Wel een heel mooie loc overigens die OBB Vectron, maar ik heb met mezelf afgesproken dat er alleen nog maar Nederland materiaal aangeschaft wordt wat loc's en treinstellen betreft, met wagons til ik daar minder zwaar aan omdat je dit niet als zodanig herkent.

Nu lekker genieten van het mooie weer ( mot er geen storing komen ) en de pinksterdagen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Smaken verschillen natuurlijk maar ik vind de Vectron MS een mooiere loc dan de TRAXX MS2e.
En als je alle Nederlands materieel wil verzamelen ben je denk ik nog wel even bezig. Zeker omdat niet alles in model is uitgebracht.
Ik neem overigens aan dat je toch wel ergens een tijds beperking dan wel voorkeur hebt.
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
@citaat
Over smaak valt niet te twisten hoor ik ze altijd altijd Freek  :)
Een tijdperk heb ik niet, al het Nederlandse materiaal kan mij wel bekoren, ik heb in de vitrine een mat 46 staan een zeer oud model wat helaas niet zo lekker wil rijden maar echt niet zou misstaan tussen het nieuwere materiaal.

Maar ook van mijn Roco blokkendoos gaat mijn  :favorite: sneller kloppen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Mat '24 had nogal wat uitvoeringen en over allerlei verbouwingen zullen we het niet hebben.
Toen ik begon in 1974 aan de Zaanstraat waren ze aldaar bezig met een aantal rijtuigen op te knappen. Later zijn ze naar de Hoogoves gegaan, niet om gesmolten ten worden. En dan was er natuurlijk nog "Jules", het ATB meetrijtuig en last but not least toen ik als reserve storingsmonteur liep was het verblijf een Mat '24 rijtuig.

Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Citaat van: Degeluidsman op maandag 20 mei 2024, 18:00:07@citaat
Over smaak valt niet te twisten hoor ik ze altijd altijd Freek  :)
Een tijdperk heb ik niet, al het Nederlandse materiaal kan mij wel bekoren, ik heb in de vitrine een mat 46 staan een zeer oud model wat helaas niet zo lekker wil rijden maar echt niet zou misstaan tussen het nieuwere materiaal.

Maar ook van mijn Roco blokkendoos gaat mijn  :favorite: sneller kloppen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Inderdaad of "De gustibus et coloribus non est disputandum:wink:

Bij mij rijden er diesels (4), één electrische en twee stoomlocomotieven.

Geen idee van welk tijdperk en wagons in alle variaties.
De enige allicht correcte variatie is die, welke ik als set heb aangekocht.
(2852 is the set)
:wink:

2852
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Hallo allemaal,

@citaat @citaat
Freek, jij spreekt over de Mat24 als verblijfplaats, zo wordt er nog goed gebruik gemaakt van deze oude treinstellen  :thumbup:
Nu dacht ik dat het model wat in de vitrine staat een Mat46 is, ik zal er eens een foto van maken.


@citaat
Hoi Herman,
Ik zei altijd ik rij met wat ik mooi vind en geen tijdperk, daar ben ik nu vanaf gestapt en oriënteer me alleen nog op Nederlands materiaal het tijdperk maakt mij niet uit.

Jij hebt ook rondrijden wat je mooi vind en dat is het makkelijkste kopen  :)
Of alles correct is kwa tijdperk/materiaal? Dat is ook niet zo belangrijk vind ik, als je er maar plezier aan beleeft.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Correctie Peter, er werd goed gebruik van gemaakt, anders gezegd hij is de hoogovens in gegaan  :-(  :-( .
Er schiet me trouwens te binnen dat het rijtuig daarvoor ook nog als instructie lokaal gediend heeft.
Als ik me niet vergis heeft een maatje van Maarten Marklin nog een "aanvaring" met het ding gehad.

Die Mat 24 rijtuigen die destijds opgeknapt zijn, zijn o.a. uiteindelijk bij de VSM en GSB terecht gekomen.

Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Hoi Peter,

Nog even terugkomend op de 4011. Je had helemaal gelijk dat hij uit actieve dienst is gehaald, maar afgelopen week gibg hij ineens op transport richting Amersfoort. Nu wordt druk gespeculeerd of hij inderdaad onderdeel geworden is van de collectie van het NSM. Zie https://www.martijnvanvulpen.nl/nieuws/icm-treinstel-4011-opgenomen-in-collectie-spoorwegmuseum/

Overigens zag ik hierboven een 'mendina' versie oid genoemd worden, maar dat was de Mendini versie ter ere van zijn tentoonstelling in een museum in Groningen. Die uitvoering deed aardig wat stof opwaaien. Niet alleen vanwege het veelkleurig interieur, maar ook vanwege wat vrouwelijk naakt in de decoratie.
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Als het goed is krijgt hij in Amersfoort een interieur beurt en waarschijnlijk nog wel iets meer. Dat bleek uit een gepubliceerde deelwerkorder uit Maximo, voor de kenners de opvolger van R5/SGRM. De hoofdwerkorder werd helaas niet gepubliceerd.

 
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Hallo allemaal,

Freek en Patrick bedankt voor de aanvullende informatie  :thumbup: :thumbup:

Ik zou nog even een foto plaatsen van de Mat46 die in mijn vitrine staat, helaas rijd hij niet goed op mijn baan  :-(



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
En nu heeft het NSM ook officieel bekend gemaakt dat de 4011 in de collectie komt:
https://www.facebook.com/share/bqLTNhKDVAhFE4Ly/

Kan iedereen weer opgelucht ademhalen dat de oudste ICM-3 bewaard blijft.
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 09 mei 2024, 12:48:15Afgelopen dinsdag kwam de zomer folder van Marklin uit dat zal jullie niet ontgaan zijn, ik had even een zwak moment en heb de Martinair koploper besteld  :favorite:
Dat wordt de 4e koploper op mijn baan, wanneer hij uitkomt is mij niet bekend, zal vast wel een tijdje overheen gaan.
Aan de andere kant is voor mijn gevoel het onderstel gelijk aan de KLM versie en zouden ze alleen andere kappen moeten ontwerpen?
Wie het weet mag het zeggen  :)

Snap ik. Bij mij gaat deze Koploper er ook zeker komen en voor mij wordt het ook nummer 4.

Voor de Martinair-Koploper hoeft ten opzichte van de KLM-versie alleen de bedrukking te worden aangepast. In tegenstelling tot de KLM-versie krijgt de Martinair nu ook een rode afdekplaat op de koppeling. Leuk detail: waar de KLM-versie volgens de Märklin-omroepberichten reed van Leeuwarden naar Amsterdam, Schiphol en Hoofddorp, zal de Martinair-versie omroepberichten krijgen van Groningen naar Amsterdam, Schiphol en Hoofddorp. De treinen vanuit Leeuwarden en Groningen werden in Zwolle gecombineerd tot 1 intercity; dat is straks dus ook in model na te bootsen en geheel conform het spoorboekje van 1986-1987.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Hallo allemaal,

Door zeer drukke werkzaamheden, beetje verbouwen ligt de hobby even op zijn gat en als het mooi weer is ben ik liever buiten dan op de zolder  :)


Citaat van: PaT op vrijdag 24 mei 2024, 16:02:42En nu heeft het NSM ook officieel bekend gemaakt dat de 4011 in de collectie komt:
https://www.facebook.com/share/bqLTNhKDVAhFE4Ly/

Kan iedereen weer opgelucht ademhalen dat de oudste ICM-3 bewaard blijft.
Hoi Patrick,

Ik had het nieuws gelezen dat de eerste koploper een plekje in het spoorwegmuseum krijgt, dik verdient vind ik.
Regelmatig kom ik in het spoorwegmuseum, hij zal een plekje buiten in de openlucht krijgen is mijn verwachting.



Citaat van: RMW op zondag 26 mei 2024, 19:13:30
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 09 mei 2024, 12:48:15Afgelopen dinsdag kwam de zomer folder van Marklin uit dat zal jullie niet ontgaan zijn, ik had even een zwak moment en heb de Martinair koploper besteld  :favorite:
Dat wordt de 4e koploper op mijn baan, wanneer hij uitkomt is mij niet bekend, zal vast wel een tijdje overheen gaan.
Aan de andere kant is voor mijn gevoel het onderstel gelijk aan de KLM versie en zouden ze alleen andere kappen moeten ontwerpen?
Wie het weet mag het zeggen  :)

Snap ik. Bij mij gaat deze Koploper er ook zeker komen en voor mij wordt het ook nummer 4.

Voor de Martinair-Koploper hoeft ten opzichte van de KLM-versie alleen de bedrukking te worden aangepast. In tegenstelling tot de KLM-versie krijgt de Martinair nu ook een rode afdekplaat op de koppeling. Leuk detail: waar de KLM-versie volgens de Märklin-omroepberichten reed van Leeuwarden naar Amsterdam, Schiphol en Hoofddorp, zal de Martinair-versie omroepberichten krijgen van Groningen naar Amsterdam, Schiphol en Hoofddorp. De treinen vanuit Leeuwarden en Groningen werden in Zwolle gecombineerd tot 1 intercity; dat is straks dus ook in model na te bootsen en geheel conform het spoorboekje van 1986-1987.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Hoi Maikel,
Leuk dat de Martinair koploper ook bij jou gaat rijden en ook de 4e koploper is  :)
Zoals jij schreef is het alleen een kwestie van kappen veranderen en een paar kleine details en hij kan naar de winkeliers verzonden worden.
Ik zag dat hij gepland staat voor de 3e kwartaal en dat kwartaal begint zeer binnenkort  :thumbup:

Nu zit er in de standaard versie TL simulatie, in de KLM versie is dit helaas niet het geval, heb jij enig idee wat ze in de Martinair versie gaan monteren.
Zou toch wel een leuk extraatje zijn als de TL simulatie terug komt.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 28 mei 2024, 18:42:32Nu zit er in de standaard versie TL simulatie, in de KLM versie is dit helaas niet het geval, heb jij enig idee wat ze in de Martinair versie gaan monteren.
Zou toch wel een leuk extraatje zijn als de TL simulatie terug komt.

Dat weet ik helaas niet, maar dit is een kleine decoderinstelling die je voor vrijwel iedere MFX-trein eenvoudig kunt aanpassen m.b.v. een CS2 of CS3. Zo stel ik in de CV's bijvoorbeeld ook vaak in dat de cabineverlichting van treinen na vertrek na enkele seconden uit gaat en bij stilstand na enkele seconden weer aan gaat.

Tegenwoordig kun je zelfs betrekkelijk eenvoudig soundbestanden aanpassen of eigen geluiden toevoegen aan een bestaand soundbestand van Märklin.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
 @citaat

Maar dat geldt dan alleen voor de nieuwe generatie Marklin decoders.

De oude zitten nog steeds hopeloos dicht getimmerd.

Henk
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: De baan van een geluidsman- een zwak moment.
@citaat

Deels. Verlichtingsfuncties zijn namelijk ook vaak bij iets oudere MFX-locomotieven aan te passen.

Geluiden aanpassen gaat inderdaad alleen bij de moderne mSD3-decoders met actuele firmware (firmware kun je updaten via het CS2/CS3).


M.v.g.

Maikel (RMW)