Intussen zijn we weer helemaal up-to-date met betreft de S88, bedankt Luc.
We hebben deze week niet stil gezeten. Alle terugmelding van de baan is aangesloten, ziehier het resultaat:

Verder hebben we in iTrain ook bij alle locomotieven de snelheidstest gedaan (bij die MFX decoders met 126stappen kan dat aardig wat duren..).
Eerst rondjes zijn intussen ook volledig automatisch gereden. Uiteraard de nodige problemen gehad voor de juiste instellingen van de blokken en het station is vandaag alles praktisch inorde voor automatisch bedrijf. We hadden problemen dat de treinen veel te laat stopten. Dit kwam doordat bij instellingen bij iTrain, bij gebruik van stoppen op positie, hadden we bij stopsein 0cm ingevuld. Dit veranderd naar -10cm en de treinen stoppen netjes op tijd. Ook de passagierstreinen stoppen nu mooi in het midden van ons 'perron'.
Vandaag gaan we proberen een uur te rijden zonder problemen. Zo kunnen we zien wat er eventueel nog moet aangepast worden.
Vanaf dan kunnen we beginnen met wat rangeersporen te plaatsen en onze draaischijf.

We zitten wel nog met het volgende probleem:
Voorlopig gebruiken we geen boosters, de treinen rijden allemaal netjes hun rondjes zonder vermogensverlies (dankzij de ringleiding), maar vanaf de wissels schakelen loopt de stroom heel hoog op en vertragen de treinen even om vervolgens weer op normale snelheid verder te rijden.
We willen de wissels dus in een volledig apart circuit leggen. Mijn vader had gedacht om onze oude Marklin analoog trafo te gebruiken en aan te sluiten op de 'gele kabel' van de motoren van de wissels. Volgens mij is dit niet mogelijk.. Je decoders moeten via digitale baan aangesloten worden, dus ja analago transfo gaat niets uithalen volgens mij? Want het signaal komt van deze decoder?
Groetjes,
Alexander en Patrick