Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Track Designer, gratis baanplanningprogramma

Gestart door jerdenberg woensdag 01 juli 2026, 10:14:16

Track Designer, gratis baanplanningprogramma
Op een engelstalig Märklinforum waar ik vaak kom werd kortgeleden door de maker een gratis ontwerpprogramma voor Märklin (C-, K-, Z-, geen M-) en Trix (C-) banen voorgesteld (alleen Engelstalig): Track Designer van Michael Ignatovsky, de eigenaar van Euro Model Trains in New Jersey, USA. Het is een werk in uitvoering, maar tot nu toe ben ik wel enthousiast.

De maker vroeg bij de aankondiging om zoveel mogelijk feedback,en op mijn opmerkingen en die van anderen reageerde hij vrijwel per ommegaande.

Voor hen die ook weleens ermee willen spelen is het programma te downloaden van de site van Euro Model Trains, euromodeltrains.com

Michael Ignatovsky zal commentaar graag ontvangen.

Jeroen
Re: Track Designer, gratis baanplanningprogramma
Beste,

even geprobeerd op de Mac, onderstaande melding kwam hier te staan.

Apple kon niet verifiëren dat TrackDesigner geen malware bevat die schadelijk kan zijn voor je Mac of je privacy in gevaar brengt.

ondertussen deze melding weg gewerkt gekregen maar de app kan niet geopend worden

Mvg Kenny
Het lijkt wel een explosie van modelbaanontwerpprogramma's (zou mooi woord voor Scrabble zijn, maar past niet op het bord  >:-D). Je hebt de laatste tijd Traintastic, Java Central Station, Railkernel en JMRI. De keuze wordt reuze.  :D 

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

:reactie: 
Daar noem je allemaal modelbaan besturingsprogramma's, Cor.
Track Designer is een modelbaan ontwerpprogramma ... :wink:

Groeten,

Erik.
 8o  8o  8o  8o  oeps.

Je hebt gelijk. Benul op vakantie. Niet al te nozel. :thumbdown: 

Gezien vermeld probleem, hou ik het maar gewoon bij Anyrail.
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 01 juli 2026, 13:46:59Track Designer is een modelbaan ontwerpprogramma ... :wink:
Daar zijn er inmiddels ook al de nodige van: WinTrack, JRMI, Scarm, Anyrail ....