Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

haperende wisselmotoren

Gestart door BR86Abe maandag 30 juni 2008, 09:25:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: haperende wisselmotoren
Dat haperen van de wisselmotoren....

zou dat ook kunnen komen doordat de wissels wat onder spanning liggen?
Ik bedoel dus niet helemaal vlak?

Ik heb namelijk met 1 wissel dit probleem ook, maar als ik er een andere indoe, dan gaat die binnen vrij korte termijn ook zo, terwijl de "slechte" het ineen in een ander wissel wel goed doet.... :?:


Re: haperende wisselmotoren
Mijn handelaar krijgt nauwelijks wisselaandrijvingen voor c-rails wissels terug trouwens.

Re: haperende wisselmotoren
Als iedereen zijn problemen oplost met andere soorten wisselaandrijvingen (wat terecht is want je wordt er gek van) dan komt er niets in de winkel terug. Het is toch te gek dat men geen goede wisselaandrijving kan leveren.
Dus ieder die er klachten over heeft even melden bij je leverancier misschien helpt het.

m.v.g.
Re: haperende wisselmotoren
Maar zelfs klanten bij mijn handelaar zeiden dat ze nog nooit problemen hadden gehad met de wissel aandrijvingen voor c-rails wissels.

Re: haperende wisselmotoren
Davy, bij ons op de club liggen ook C-rail wissels. Je wou toch niet beweren dat daar nooit problemen mee zijn? 8)
Re: haperende wisselmotoren
Klaas,

volgens mij is Davy een beetje blind voor de fouten(jes) van Marklin.....
Maar ook in een goede relatie moet je wel eens durven zeggen dat je partner iets verkeerd doet toch? :wink:
Re: haperende wisselmotoren
Blausee-Mitholz
gast

Re: haperende wisselmotoren
Citaat van: Freak op zaterdag 22 november 2008, 22:12:44
Hallo Johan,

Ziet er goed uit.
Nu de rest nog.

Mvg,
Peter

Thx Peter, heb er al weer 5 stuks bij wordt lopende band werk  :wink: :mrgreen:

Mvg, Johan
Re: haperende wisselmotoren
Hallo Johan,

Neem aan dat deze met de nieuwe elektronica aangestuurd worden.

Mvg,
Peter
Re: haperende wisselmotoren
Blausee-Mitholz
gast

Re: haperende wisselmotoren
Citaat van: Freak op dinsdag 25 november 2008, 22:14:01
Hallo Johan,

Neem aan dat deze met de nieuwe elektronica aangestuurd worden.

Mvg,
Peter

Yes Sir  8)

Mvg, Johan
Re: haperende wisselmotoren
Citaat van: KlaasZ op zondag 23 november 2008, 10:55:04
Davy, bij ons op de club liggen ook C-rail wissels. Je wou toch niet beweren dat daar nooit problemen mee zijn? 8)

Nee hoor, maar die dingen worden niet goed aangesloten te weinig voeding en zitten vaak maar met 1 schroefje vast waardoor ze kunnen verschuiven. Dan weet je tenminste zeker dat je problemen kunt verwachten.

Re: haperende wisselmotoren
Nou Dave dat is bij mij niet waar ze hebben een speciale voeding zelfs de lampjes zitten op een aparte voeding en er zitten ook 2 schroefjes in.  Als je die aandrijving er uit haalt werkt ie ook niet.
Als je maar lang genoeg ontkent dan gaan de mensen het geloven dat zij het fout doen. bij mij werken ze niet net zoals bij vele anderen.

Groetjes  :lol:
Re: haperende wisselmotoren
Davy, aangezien ik me hier als 2-railer in het hol van de leeuw bevind ben ik steeds voorzichtig met iets lelijks te zeggen over Märklin spullen. Maar voor de c-rail wisselaandrijvingen zal ik dan maar eens een uitzondering maken. Ik heb die dingen op de club meerdere malen bekeken, en het is gewoon flutspul. Alles is net iets te iel uitgevoerd. Soms vraag je je af waarom sommigen wel werken. Märklin had altijd het imago dat ze dingen bouwden voor de eeuwigheid. Maar met de c-aandrijvingen hebben ze hun eigen imago flink gedeukt.
Re: haperende wisselmotoren
Blausee-Mitholz
gast

Re: haperende wisselmotoren
@Klaas, ik ben het volledig met je eens.

Wie A zegt, zegt ook B , zo gezegd zo gedaan  :P


Van één helft van het schaduwstaion had ik de Märklin wisselspoelen al onderuit getrokken. Het e.a voorbereid en nu tijd voor inbouw. Daarvoor is tijdelijk de bovenhelft van het station verwijderd om bij alle wissels te kunnen komen.


De Märklin wisselspoel had ik omgekeerd gemonteerd. Daarvoor had ik het contour uitgesneden in de zachtboardplaat. Voor de handsteller en de gleuf heb ik dus body nodig. Daarvoor heb ik eerst een blokje hout ingelijmd. Daarna de gleuf gemaakt.


Daar de handsteller bewegelijk aan het wissel bevestigd zit fixeer ik de hansteller met twee Märklin K-schroefjes. Een kwestie van opsluiten dus. De servo is hier al gemonteerd als je goed kijkt zie je het pennetje van de servo zitten.


Bij de vooraan gelegen wissel kan ik deze doorsneede foto maken. T.b.v. de foto heb ik hier het pennetje nog niet afgeknipt.

Kwestie van naukeurig werken en goed afstellen en het werkt 100% perfect  8)

Mvg, Johan
Re: haperende wisselmotoren
Blausee-Mitholz
gast

Re: haperende wisselmotoren
Even resume


De oude situatie onder de baan met ringleiding en Edits wisseldecoders

Dan nu een up-date hoe het er nu uitziet


We zien hier dat de ringleiding die eerst recht liep nu in een badkuipvorm ligt. De terugmeldmodule zie volgende foto is verplaatst naar links en er zijn servo's met nieuwe eletronica geplaatst


Voor volledig overzicht  is het beeld hier iets verschoven.

9 jaar jang stond de digitale centrale welke ik ook had, de 6021, IB en nu de ECoS op de workmate. Werd toch eens tijd om daar wat aan te doen  :P


Tussen de poten een plank gemaakt waar nu de digitale centrale definitief zijn plaats heeft  8)  Van deze zijde worden dus de wissels reeds met servo's bestuurd.

Mvg, Johan.
Re: haperende wisselmotoren
Johan,

Ziet er netjes uit.

Mvg,
Peter
Re: haperende wisselmotoren
Blausee-Mitholz
gast

Re: haperende wisselmotoren
Thx Peter  8)

Mvg, Johan
Re: haperende wisselmotoren
Citaat van: Freak op zondag 28 december 2008, 00:37:36
Johan,

Ziet er netjes uit.

Mvg,
Peter
Helemaal mee eens!

Bij mij ziet het er anders uit....
Anders is betekend niet altijd gelijk minder....

Maar in dit geval..... :oops: :cry:
Re: haperende wisselmotoren
ik heb zelf al jaren hetzelfde probleem zowel met de oude type aandrijving als het nieuwe type met micro switch het probleem opgelost met de wissel
aandrijving van conrad het is wel veel werk maar het werkt nu storings
vrij op mijn ditaal gestuurde baan de conrad aandrijving kost ongeveer
6 euro
groetjes
nico
Re: haperende wisselmotoren
sbbmarklin
gast

Re: haperende wisselmotoren
Hallo Johan,

Heb je de servo,s gewoon aan gesloten op die prints van MB tronik?

Ik ben mijn C-rail aan het vervangen door K rail en wil nu ook wel eens goede aandrijvingen. Ik hoop dat die printen een beetje te bouwen zijn zonder dat je wat vernield.

Gr Arnout.
Re: haperende wisselmotoren
Blausee-Mitholz
gast

Re: haperende wisselmotoren
Citaat van: sbbmarklin op dinsdag 24 februari 2009, 19:13:50
Hallo Johan,

Heb je de servo,s gewoon aan gesloten op die prints van MB tronik?

Ik ben mijn C-rail aan het vervangen door K rail en wil nu ook wel eens goede aandrijvingen. Ik hoop dat die printen een beetje te bouwen zijn zonder dat je wat vernield.

Gr Arnout.

Gewoon aansluiten, niks mis mee.
Wat zou je vernielen? Ik heb bijna 50 prints gebouwd, ik heb nog geen uitval gehad.

Mvg, Johan
Re: haperende wisselmotoren
sbbmarklin
gast

Re: haperende wisselmotoren
IK weet niet wat je kunt vernielen met het solderen. Ga het toch binnen kort maar eens proberen.

Gr Arnout.
Re: haperende wisselmotoren
Blausee-Mitholz
gast

Re: haperende wisselmotoren
Citaat van: sbbmarklin op dinsdag 24 februari 2009, 22:26:24
IK weet niet wat je kunt vernielen met het solderen. Ga het toch binnen kort maar eens proberen.

Gr Arnout.
Als je het eerst werkend wil zien, je bent van harte welkom!
Hier liggen nog bouwpakketten en gebouwde printen, alles is te zien en je krijgt er een demo instellen van alle mogelijkheden bij.

Mvg, Johan
Re: haperende wisselmotoren
sbbmarklin
gast

Re: haperende wisselmotoren
Hallo Johan,

Dat is een goed idee. Daar heb ik wel oren naar.

Gr Arnout.