Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

nieuw baanplan Peter1972

Gestart door peter1972 donderdag 04 juni 2026, 16:56:23

nieuw baanplan Peter1972

nieuw baanplan Peter1972
Ik zal dit graag beetje willen namaken beetje mijn eigen toets er aangeven

https://hosting.photobucket.com/images/dd467/heleron/Bahnbetriebswerk_1.1.jpg
Re: nieuw baanplan Peter1972

Ik vind dit wel een ontwerp met potentie. Wil je alleen werken met locomotieven?

Misschien een optie om de locwerkstatt op een nieuw spoor te zetten achter de slakputten en waterkranen en de diesel naar het spoor halen, waar de locwerkstatt staat. Dat is een beetje meer conform de realiteit, dat er voor de invoering van de diesel een apart spoor is aangelegd om diesels te kunnen tanken.

In je voorstellen zeg je c-rail te gaan gebruiken. Heb je nog veel 3-rail locs?
ik heb hier diesels rijden stoomtreinen en ook wat met bovenleiding maar die komt er echt niet meer, kon amper of niet aan mijn baan om ze te reinigen sporen.
wel wil ik het plan wat aanpassen zodat ik oprij sporen heb en ook een uitrij spoor, ik heb Marklin C rails ik ga kijken wat ik alsnog kan gebruiken van deze baan (afbraak)
ik heb enkel alleen maar 3-ral locs

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Peter.

Nou, ik ben zeer benieuwd wat je er van gaat maken!
Ik wens je daar veel plezier bij :thumbup:
Gezien jouw handicap met de schouder:
heb je nog enige fysieke hulp die jou kan bijstaan?

Groeten,

Erik.

Ik vraag het omdat, ik denk dat de uitvoering in c-rail wel wat meer star wordt. Maar als je allemaal 3 railers hebt, begrijpelijk.

In je voorstellen schrijf je ook te beschikken over een diepte van 1,2 m. Is het dan een idee om achter de wand te gaan werken met opstelsporen in plaats van een rollenbaan? Over de lengte die je hebt kun je aardig wat meer opstelspoortjes kwijt dan met een rollenbaan.
Erik ik heb geen hulp vandaar dat ik mijn baan wat hoger ga maken zodat ik met een CCLIFE Monteursbed - werkplaats rolplank montage rolplank 2 in 1 auto werkplaats kruk montage bed
dat is 37cm hoog en de baan zal rond 115cm hoog worden zo hoef ik niet te hoog te gaan met mijn arm
of ik dacht aan de draadjes in gleuven te doen zodat ik langs boven kan werken
Citaat van: Cor op donderdag 04 juni 2026, 18:02:21Ik vraag het omdat, ik denk dat de uitvoering in c-rail wel wat meer star wordt. Maar als je allemaal 3 railers hebt, begrijpelijk.

In je voorstellen schrijf je ook te beschikken over een diepte van 1,2 m. Is het dan een idee om achter de wand te gaan werken met opstelsporen in plaats van een rollenbaan? Over de lengte die je hebt kun je aardig wat meer opstelspoortjes kwijt dan met een rollenbaan.
dat is was een voorbeeld van een stoomdepot die rollenbank heb ik niet enkel een draaischijf heb ik en heb hier enkel maar C rails