Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in dit topic.

Rijtuigjes van de Pfatzbahn

Gestart door Qwerty Asd maandag 11 mei 2026, 21:21:38

Rijtuigjes van de Pfatzbahn
Avond!
Ik zou graag willen weten of er ook rollend materiaal is van de Pfalzbahn anders dan set 43981 van Marklin.
Het gaat mij voornamelijk om rijtuigen geschikt voor nevenbanen.
Welke andere fabrikanten hebben dit in het programma (gehad)?

Daar de Pfalzbahn eigenlijk onderdeel uitmaakte van de K.Bay.Sts.B. zouden er waarschijnlijk ook wel Beierse karren achter de locs hebben gehangen. Toch zou ik het graag zo puur mogelijk willen houden. Alleen heel veel keuze is er niet, geloof ik. Of hebben jullie goede suggesties?
Mvg
San
Re: Rijtuigjes van de Pfatzbahn

Try not. Do or do not. There is no try.

märklin 41354 & set 26535 al zit bij laatste ook een loc bij
Hoi,

Trix: 21222, 21248, 21252, 23530, 23531, 23532
Fleischmann: 5864, 522102, 590106
Brawa 48015
Sachsenmodelle/ Tillig: 76642
Marklin: 43981, 4680, 48921, 94293
Micro Metakit: 93600H
Bavaria: 2.01.3, 2.160.1, 6.100.1, 6.101.1, 6.101.2

Met vriendelijke groet,
William
Dank voor al uw speurwerk.
Dit zijn echter op een paar sneltreinrijtuigen en de door mij al vermelde 43981 na allemaal goederenwagens.
En die zoek ik dus niet. Ik zoek rijtuigen voor personenvervoer op nevenbanen. Bijvoorbeeld voor achter een T4 of P2.II.
Had ik misschien duidelijker moeten melden in mijn startpost.
Ik vrees dat die er niet zijn...

Momenteel rijdt men in de Pfalz met een combinatie van passagierswagons uit Baden en Württemberg: https://eisenbahnmuseum-neustadt.de/liste-der-fahrzeuge/. Of dat vroeger ook zo was, weet ik niet. Dat vereist meer speurwerk  ;) .

Met vriendelijke groet,
William
Ik heb van pure ellende maar een tweede set 43981 van Marklin aangeschaft voor de rijtuigjes. 😇
"... pure ellende..."  :-)  :-)  :-)
Vroeger was er een website: Die Länderbahn und Deutsche Reichsbahn H0 MODELL Datenbank: Lokomotive-, Wagen- und Fahrzeug-Modelle� . Deze website is alleen nog via de webarchive functie te bekijken. Je zal echt met kunst en vliegwerk het een en ander moeten vinden. Het origineel draait niet meer en is niet meer te bereiken. Dat is het grote nadeel van digitale informatie. Deze kan nog wel eens opeens verdwijnen.
 @citaat

Bespaar je de moeite, want die website heb ik al doorgeplozen. Daar kwamen de nummers in een eerdere post vandaan.

Dat was wel een geweldige website...
Citaat van: Laenderbahn027 op woensdag 13 mei 2026, 08:59:26Dat was wel een geweldige website...

Inderdaad. Het was een goede website. Het is altijd jammer dat dat soort websites verdwijen.
Overigens: er zijn ook modellen van de K.Bay.Sts.B. die voorheen rondreden innde Pfalz. Hobby-projectje zou kunnen zijn: overspuiten en andere nummers erop...