Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Faller neuheiten 2026

Gestart door pinkf dinsdag 13 januari 2026, 22:33:21

Faller neuheiten 2026

hoge bergen, het liefst zwitsers

Faller neuheiten 2026
Is er al bekend wanneer Faller met haar neuheiten 2026 komt.

En dan de modellen naast de al bekende hoogoven die gaat komen.
Re: Faller neuheiten 2026

RMW - Sinds 1963

Doorgaans pas bij de start van de Spielwarenmesse in Nürnberg (geldt voor de meeste sceneryfabrikanten).

M.v.g.

Maikel (RMW)

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

Is er een prijsindicatie bekend van de hoogoven?
Citaat van: Simon BR39 op vrijdag 23 januari 2026, 22:54:01Is er een prijsindicatie bekend van de hoogoven?

Wat ik van Faller vorig jaar zelf begreep toch wel tussen de 1000 en 1500 euro.

Windhoven

Url iets aanpassen heb je hem met de prijzen erbij: https://medien.faller.de/xs_db/DOKUMENT_DB/www/_blaetterkatalog/epaper-FALLER_Neuheiten_2026_01_DE_mit_Preis/epaper/ausgabe.pdf

Die verkoopaanhangers lijken verdacht veel op de Jouef / Lima modellen en dan kosten ze minder dan de helft van de Faller exemplaren. Lima HC5000 t/m HC5003

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

Oef, een euro of 400-500€ had ik wel ingerekend, maar dat is wel fors. (Ongeacht of dat het waard is, maar qua bedrag).
Citaat van: Simon BR39 op zaterdag 24 januari 2026, 11:22:21Oef, een euro of 400-500€ had ik wel ingerekend, maar dat is wel fors. (Ongeacht of dat het waard is, maar qua bedrag).

Het zijn diverse bouwpakketten. Als je het model op een beurs zag dan hebben de meeste mensen daar geen ruimte voor. Tenminste niet voor de complete installatie.

Het nieuwe jachtslot 130830 ziet er goed uit! En is nog enigszins te betalen.

Helaas is het waarschijnlijk te groot om op mijn treinbaan te kunnen plaatsen, dat wordt dan wel een forse ingreep waarvan ik nog niet meteen de gevolgen kan overzien.
Maar wie weet...

mvg Hans

Dit nieuwe Faller jachtslot heeft een vergelijkbare uitstraling als het lasercut model kasteel van Noch dat vorig jaar is uitgekomen.

Het Faller model is geheel van kunststof en dus eenvoudiger te beschilderen zonder het risico dat het lasercut karton krom trekt van de verf.

Ik kies dus voor het Faller jachtslot.

Duitsland TP III/IV

Faller 130148 Pizzeria »Solino« is wel leuk maar het gebouw is al 2 x eerder uitgebracht. 1 x als Faller 130919 "Gastwirtschaft op dr Eck" en als 130910 Polizeirevier "Goethestraße".
En je verzint er een leuk verhaal erbij, de film bestaat overigens wel, dat het gebouw daadwerkelijk in Duisburg staat en in de bewuste film meedeed en het verkoopt als een malle.
Heb het net even zitten zoeken, de pizzeria bestaat dus niet in Duisburg.
Citaat van: pinkf op zaterdag 24 januari 2026, 15:47:46Het Faller model is geheel van kunststof en dus eenvoudiger te beschilderen zonder het risico dat het lasercut karton krom trekt van de verf.

Dan doe je het niet helemaal correct. Werk al jaren met diverse materialen. Lasercut is meestal een combinatie tussen hout, karton en laserboard. Als je dat gewoon netjes behandeld kan je het gewoon schilderen zonder dat het krom trekt. Je moet het niet helemaal in één keer dicht smeren. Gewoon netjes in meerdere laagjes doen. Probeer eens een kitje zou ik zeggen.

Het lijkt erop dat Faller om het nieuwe landhuis te kunnen realiseren gebruik gemaakt heeft van al bestaande modellen zoals het stadhuis met brandweer garage. Dit aangevuld met wat nieuwe onderdelen zoals de gebogen toegangs trappen.

Dit is voor Faller inmiddels een gebruikelijke manier van werken.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Hans.

Citaat van: pinkf op zondag 25 januari 2026, 17:50:28Dit is voor Faller inmiddels een gebruikelijke manier van werken.

Vanaf het moment dat de spuitgiet techniek met dure matrijzen werd geïntroduceerd voor de modellen van Faller, werd er ook gekeken hoe dit zo efficiënt mogelijk kon worden toegepast.
Het toepassen van dezelfde elementen in verschillende bouwdozen heeft mede voor het succes van deze firma gezorgd! :wink:

Groeten,

Erik.

Ja, een grappige vind ik het bedieningshuis bij de sluis van Faller. Dat is een seinhuis dat ruimschoots 50 jaar geleden als 'Modernes Stellwerk' door Pola werd uitgebracht. Als seinhuis aan de krappe kant. Maar voor zo'n bedieningshokje goed bruikbaar.

BLIJ dat ik analoog RIJ

En waarom ook niet? Matrijzen zijn duur, en we wilen met z'n allen niet te veel betalen voor de bouwdoosjes.

Geheel mee eens ‼️
Ik weet zeker dat ik andere nieuwigheden ook al eerder heb gezien (en dubbel heb gekocht). En uiteindelijk niet mooi bij m'n baan vond staan.
Het moderne bankgebouw B-928 ken ik ook al.... als Holiday Inn uit de jaren 80 (70?).

Moet ik hier ergens nog hebben liggen (gebouwd).

CiteerHet moderne bankgebouw B-928 ken ik ook al.... als Holiday Inn uit de jaren 80 (70?).

Ja maar dat is dan ook echt een uit nostalgische overwegingen opnieuw uitgebracht ding. En ik vind 'm eigenlijk heel leuk, zal wel komen doordat ik vroeger de Faller 87/88 catalogus letterlijk stuk heb gelezen en ik 'm daar in zag staan. Want objectief gezien is het natuurlijk een vreselijk lelijk gebouw. Die fontein op dezelfde pagina had ik vroeger trouwens al, maar ik kreeg 'm nooit waterdicht...

Jachtschloss bellevue lijkt te gaan passen op mijn treinbaan. Dat wordt weer een grote ombouw klus.

Zo blijven we lekker bezig, ja toch ❣️

BLIJ dat ik analoog RIJ

Hopelijk matcht de schaal dan een beetje met de rest van je treinbaan. Niet alles is/was echt 1:87...

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

@citaat WOSA-approved  :wink:

Groeten,

Erik

Het nieuwe jachtslot past op mijn treinbaan.  Ik wacht nu op de bestelling.