Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Sta er mooi op tijdens evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Shop

NVBS Oliebollenrit 2025

Gestart door FokkoKPD zaterdag 03 januari 2026, 21:05:51

NVBS Oliebollenrit 2025

Altijd met tram of trein

NVBS Oliebollenrit 2025
Vandaag, 3 januari 2026, heeft de NVBS de Oliebollenrit 2025 gehouden. Achter de 'eigen' lok, de 1931 (ex NSReiz. 1831, ex NS 1631).
Van 11:25 tot wat later dan eerst verwacht 18:15. Van Amersfoort via Zwolle, Almere, A'dam Bijlmer Arena, Woerden, Alphen a/d Rijn, Leiden, Haarlem, Amsterdam CS naar Amersfoort. Vele TeraBytes aan plaatjes en films geschoten, maar niet door mij. Interessante dag met aan venkelijk veel sneeuw  en met goede oliebollen.
Fokko
--
NVBS bestaat 95 jaar in 2026, vergat ik nog
Re: NVBS Oliebollenrit 2025
Forum Moderator

Hoi Fokko,

Leuk te horen dat het ook in de trein gezellig was. Vanwege het slechte weer rondom Utrecht heb ik alleen bij Gieltjesdorp een foto gemaakt van de trein. Gezien de koude temperatuur in combinatie met de vertraging was het uitdagend genoeg om een leuk plaatje op te leveren. Maar ik ben uiteindelijk tevreden met het resultaat.

Groeten,
Herman
Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1969-1980)

Daar zou ik ook tevreden mee zijn Herman, fraai beeld! :) :thumbup:

Altijd met tram of trein

Onderweg heb ik ondanks het weer in Utrecht en Zuid Holland (Flevoland was nog groen) vele keukentrapjes in de landerijen en langs het spoor zien staan met daarop fotograferende poppetjes. Zouden daar ook Preisertjes van zijn? Den ik nu pas aan.

Mooi plaatje en die Belgische 1e klas zat prima.

Fokko

Glueck auf

Mocht ook deel uitmaken van het illustere reisgezelschap, dankzij de loterij van het 25-jarige Poldermodelspoor.
Zeer geslaagde trip in de gezelligste wagon!
Dank Floris en team.

Peter 

Altijd met tram of trein

:offtopic: En Preiser fotograafjes waren er al, natuurlijk...
F.