Dit zijn de middeltjes die ik heb gebruikt. Op de foto zie je niet de matte en glanzende blanke lak van de Action.
De Vallejo Wash heb ik op het onderstel en de wielen gebruikt. Ik heb het spul onverdund met een kwast overal aangebracht. Waar ik het te donker vond, heb ik het met een makeup pad licht weggehaald. Je zou het spul ook kunnen verdunnen met water zodat dat laatste niet nodig meer is. De wielen het dichtst bij de cilinder zijn donkerder gemaakt, omdat deze in bedrijf vaak viezer werden door de stoom en vet van de cilinder.
De cilinder heb ik aan de voor- en achterkant behandeld met de Burnt umber pigmenten. Dit is gedaan om roest van de stoom te simuleren. Breng dit goed dik aan, aangezien de blanke lak ervoor zorgt dat er weinig van het effect overblijft.
Daarna is de matte blanke lak aangebracht. Alle decoders, draden en de motor had ik afgeplakt met tape. Ik heb een paar dunne laagjes aangebracht, ik denk twee snelle sprays per kant. Direct na het spuiten had ik de wielen met alcohol schoongemaakt, dit om problemen met het rijden te voorkomen.
De buffers heb ik ook verroest met de pigmenten. Nadat deze gespoten waren met de blanke lak, heb ik een mengelmoes gemaakt van glanzende blanke lak en zwarte pigment. Dit moesje is met een kwastje aangebracht in het midden van de buffer, om vet te simuleren.
Blanke lak is ook met een kwast aangebracht op plekken van het drijfwerk waar vet zou zitten.