Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

welke messing bouwsets verkrijgbaar

Gestart door Roy donderdag 06 februari 2025, 19:40:35

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

Hallo,

Ik ben zoekende naar (bij voorkeur) messing bouwsets, liefst van een ns-stoomloc. Philotrain is amper vindbaar, net als djh-modelloco. De enige die ik kon vinden is mk-modelbouw, maar die hebben een erg beperkt assortiment. Zijn er nog meer merken?

Roy
Re: welke messing bouwsets verkrijgbaar
Maykel (MK-modelbouw) is een van de laatste echt actieve. Je hebt nog wel kleine particuliere messingkitmakers. Deze hebben meestal een vaste klantenkring. Die van Philotrain e.d. zijn nog wel sporadisch te krijgen. Je moet een beetje "bekend" worden met het wereldje. Bijvoorbeeld door bij beurzen bij de jongens van MK te vragen. Dat zijn vaak ook liefhebbers die andere merken hebben. Goed, je kan ook goed kijken op bijvoorbeeld BNLS bij de actieve draadjes en de verkoophoek. Daar wil soms wel wat voorbij komen.
Als het geen NS hoeft te zjn, heb je natuurlijk ook nog Weinert. Ik heb nog een set liggen thuis die ik tzt te koop ga zetten. Eerlijk gezegd: ik durf er gewoon niet aan te beginnen...

Echte 3-rail rijder

Daar loopt het stilaan op zijn einde maar er lijkt nog een en ander verkrijgbaar: klik

Hoi, dank je, maar ik zoek een NS stoomlocomotief.

Roy
Werps Modelbouw ontwerpt NS loks:
http://werpsmodelbouw.blogspot.com/
 @citaat

Laatste nieuws is van ruim een jaar geleden. Eens polsen wat de status is...

Ik heb via eBay een bouwset van djh gevonden, voor een 6300!

Roy

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.