Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

Märklin Insider club 2024 Insider News und Märklin Magazin

Gestart door trein-ice3 woensdag 03 januari 2024, 23:50:53

Re: Märklin Insider club 2024 Insider News und Märklin Magazin
1 versie en dan in zijn geheel vertalen in alle talen van de verschillende landenclubs zal ook wel een kostbare zaak zijn. Ik heb een Engelse versie gezien en ook die week gelet op de inhoud en artikelen af van de Nederlandse en de Duitse. Misschien maakt de redactie een keuze uit de artikelen van de Duitse versie en kiest ook uit de voorraad baanplannen en ander materiaal dat de Duitse versie niet heeft gehaald en maakt zo voor elk club/ taalgebied en andere versie. Lijkt mij kostenopdrijvend maar het is mijn verklaring voor het inhoudsverschil.
In de eerste jaren van Märklin Magazine zat voor de NL-abonnees er een bijlage bij met - niet alle - artikelen vertaald in het Nederlands. Ook toen werd dus niet alles vertaald.
Ik weet niet in hoeveel talen MM destijds werd vertaald. Wel had je natuurlijk alle artikelen want elke abonnee ontving dezelfde versie.
Dirk :-{)

Citaat van: Hanzi op woensdag 07 februari 2024, 18:32:02Zo, M blijft mij maar verwennen :-) .
Één envelop voor Hans met de Duitse versie én eentje voor Graaf Hanzi met de Nederlandse versie. En dus ook 2 pasjes én 2 bestelformulieren voor de jaarwagon. Kennelijk loopt mijn proeflidmaatschap van vorig jaar ook nog door. Moet niet gekker worden.

Hiero ook, schrok me gek vanochtend. Iets met 'op de wc' en een zware plof. 😅
Bleek een proef Marklin Magazin inclusief de mogelijkheid tot 1 jaar gratis Insider 😍
Direct ingevuld voor de NL versie.
Als dit nog deze maand wordt bezorgd kan ik 3 wagons bestellen, 1* Duits; 1* NL en 1 via mijn dochter.
Heb ook aangegeven dat mijn Duitse versie de NL versie heeft gewezen op Insider.
Krijgt ook nog een wagon als cadeau.
De verzameling wordt erg groot zo.

Vrgr,
Wilko

BLIJ dat ik analoog RIJ

Aiaiai wanneer grijpt M in >:-D ???
Ben ook benieuwd of ik die extra plof krijg, dat wordt dan de derde plof want de tweede was vandaag met de Duitse versie van Märklin Magazine # 01/2024. Mijn regulier Abo.
Ik vond het al vreemd dat deze versie steeds maar niet werd bezorgd, die zorgen zijn nu voorbij.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Mutti M ist wakker geworden en heeft de bestelling van mijn 2e jaarwagen afgewezen. Volkomen terecht, want proef-abo was eind vorig jaar afgelopen.
Toch een beetje jammer :-) .

zonder fantasie ook geen creativiteit

Das ist ja sehr spätig, Herr Graf Hanzi!
Zeker jammer Hans.
I keep me fingers crossed. 🤞

Vrgr,
Wilko

Vandaag weer een DD-enveloppe ontvangen met daarin (de Duitstalige) Insider Club News 02.2024, het M*Magazin no. 2 (April|Mai 2024), een uitvouwbare poster van Dampflokomotive 18 323 (DB).
Op pag. 13 van de Insider Club News de Werbemodelle die in februari/maart zijn verschenen. In dat overzichtje ook nummer 45020.009 "Stichting 3rail Forum"de koelwagen, uitgebracht ter gelegenheid van het 17,5-jarig jubileum van Stichting 3rail.  :thumbup:
Deze post had ik aanvankelijk in jaargang 2023 gepost:

Op 4 april: (!)
En zo waar is op de Readly-app MM nr.2/2024 al te lezen, stond er vandaag voor het eerst bij.
Per post nog niet ontvangen, dat wordt overigens mijn laatste "papieren" uitgave van het Magazin.
Tevens de nieuwe Railhobby in genoemde app maar dit even als opmerking in de kantlijn.

En ook hier is het een en ander binnen. Twee enveloppen, een met de Duitse Magazine en in de andere enveloppe de Insider 02/2024 met de bijlagen die Frans al noemde.
Dat wordt na het sporten rustig de inhoud van dit alles bekijken.

Hier ook weer een dikke plof op de mat. :thumbup:
Ja hoor, de postbode heeft Beetje Krom ook weer gevonden.

Zojuist de NL versie ontvangen

Groetjes uit Beetje Krom
opa cees
Ondanks het slechte weer heeft de postbode het toch (weer) voor elkaar gekregen om de envelop met de dikke Duitser heel en droog door de brievenbus te deponeren. :thumbup:

Groet Michel

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Bij mij lag hij gisteren ook op de mat.
Zojuist geklepper en een natte, half-open envelop met de dikke Duitser, die zelf op een hoek ook wat vochtig was (inclusief de brief, het Insider-nieuws en de folders), lag in de bus.
Groet, Paul

BLIJ dat ik analoog RIJ

Zal hij bij mij ook op 't kruipluik liggen, of zal ik geroyeerd zijn omdat ik 2 jaar achter elkaar een gratis proefabonnement heb aangevraagd???
We gaan het zien :O !

BLIJ dat ik analoog RIJ

En jawel, ook hier bezorgd, het is maar goed dat hier d'n magere Hollander bezorgd is, want de postbode had ook nog een mooi wit doosje bij zich!IMG-20240417-WA0001.jpg
Die Hans toch met z'n proefabo! :D
Hier is op de 17e de laatste* Duitse uitgave bezorgd.

* zie eerdere postings; abonnement beeindigd.

als er maar een "v" voor op staat

Hier is hij ook binnen gekomen.

Lekker veel Duits leesvoer!
Niet alleen Duits leesvoer, het Nederlandse 3railforum werd genoemd, zie pagina 17 van de Insider Club news.
Ik heb geen van beide, maar ik vraag mij af of daar ook nog iets in staat, het meest vermeldenswaardige is precies de levering...
Hoi Spoorz:
De inhoud kun je checken op de site van Märklin.
De sporenplannen downloaden.
Het is aan je zelf om te oordelen of er iets instaat wat je persoonlijk aanspreekt.
Zie ook discussies in dit topic en vorige jaren in gelijknamige rubrieken.
Ik vind het net (met alle respect voor de andere lezers...!) een variant van de catalogus.
wil je dat op papier kun je dit ook gratis krijgen als foldertje bij een modelspoorwinkel.
Dat slokt al veel inhoud van het Magazin op.
De sporenplannen zijn al jaren van het krakelingenconcept; kom eens met wat anders
maar redacteuren zullen wel in bepaald patroon hangen.
Rede voor mij om er dit jaar de brui aan te geven.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Eerder las ik dat de vertalingen voor de NL-versie ook beter zouden worden...IMG-20240419-WA0002.jpg
Ipv een blik vanachter de rug zou er dan beter kunnen staan: meekijken over de schouder ;) .

BLIJ dat ik analoog RIJ

Maar dit is dan inderdaad wel weer geinig:IMG-20240419-WA0001.jpg
"Blik op de productie" zou kort en krachtig ook nog wel kunnen.
Mijn gratis jaarabonnement was afgelopen maar ik krijg nu toch ineens weer een magazin? Ik klaag niet :D

Koen
Opeens Koen?
Kan ook zo zijn dan er dan "opeens" een factuur volgt.
Check voorwaarden abonnement, dacht zoiets van stilzwijgende verlenging;
voor het zelfde geld heeft "de betrouwbare" bezorging van Post.nl je paar keer overgeslagen.
Ik heb vorige maand of de maand ervoor netjes een mail van Märklin gekregen dat ze het jammer vonden dat ik m'n abonnement niet verlengde, dus dat het is geen stilzwijgende verlenging.
Zal eens inloggen in de club omgeving (als dat nog wel kan tenminste)

Koen

BLIJ dat ik analoog RIJ

Proefabo loopt 99,99% automatisch af na een jaar, dus geen zorgen.

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Ik kreeg vorig jaar ineens niets meer.
Bleek dat ze van bank verandert waren en ik had de rekening op de oude bankrekening over gemaakt.
Dat was dat jaar daarvoor (2022) vlak voor de kerst, dus druk en niet in de gatengehad dat het geld direct terug gestort was.
Toen ik de aanmaning kreeg direct op de goede bankrekening overgamaakt en gelijk een machting tot automatische afschrijving afgegeven.
Dit jaarging alles goed.

Henk
Het 2e Insidermodel is te zien in de Databank even de catalogus omklikken naar insidermodel 2.
Een V200 met F41 "Senator".
MM nr.3 uitgekomen in de Readly-app.

Ben benieuwd wanneer de d-DD (duitstalige Dikke Duitser) bij mij op de deurmat ploft.

Citaat van: FransW op vrijdag 07 juni 2024, 14:17:16Ben benieuwd wanneer de d-DD (duitstalige Dikke Duitser) bij mij op de deurmat ploft.

Daar kan ik zelf het antwoord op geven: de PostNL-app vertelt mij dat er vandaag een grote witte enveloppe met rode letters op de deurmat ploft. Wunderbar!
Hoop dat het klopt, want die van mij zou afgelopen dinsdag bezorgt worden volgens de app. Maar helaas nog niet ontvangen.
En hij staat nog steeds op de 11e

M.vr.gr. Erwin

De postbezorger is langs geweest maar had geen DD bij zich 🙄 Hopelijk morgen of anders zaterdag. En dan maar hopen dat de post niet nat in de gleuf* wordt gemikt....

*) van de brievenbus natuurlijk 😏
A dirty mind is a joy forever! B)
En toen was daar de topicstarter met het nieuws dat bij hem vandaag donderdag de 13e juni 2024 wel wat is binnengekomen. Het is de NL-versie van Clubzending: Insidernews 03/2024 # 399048 en Nl Märklin Magazine 03/2024 # 399017 en de bestelbon catalogus 2024/2025 en voor de twee insidermodellen, poster v/d Insiderlok en voor het nog niet had de prospectus Zomernoviteiten 2024.
Niet allemaal even leeswaardig.
Wat me opviel bij de afbeeldingen van de V200 is de detailleringsverschillen tussen 1:1 en het schaal 87 model. M. heeft het over een voorserielok. Dan zou je denken kun je zo omzetten, documenten genoeg. Kijk dan eens naar de fronten en zie de verschillen. Er staan steeds verschillende afbeeldingen in de folders, website etc. en ook van #002 in grootspoor met verschillen. Mocht er een modelbespreking onderwerp al zijn gestart dan zet ik het vorige ook nog wel daar.
Lijkt me top 200 meter modules koppelen en berijden zoals ze dat gezamenlijk deden in Altenholz die insidersclubs van Kiel, Lübeck en de HAMST.
Hee en weer een Michelstädter :-)) De overige inhoud komt wel in de andere topics aan bod.

De Dikke Duitser is zojuist bezorgd. Dit weekend dus weer wat te doen...
Dinsdag in de post nl app, en vandaag bezorgd. Heb ook weer veel leesvoer.

BLIJ dat ik analoog RIJ

En weer nix...
We wachten geduldig(?) af...
Ook hier in Michelstadt is de Dikke Duitser gearriveerd lekker veel leesplezier dit weekend. :P

Groet Michel
Ik zag dit Michel.🤣
 @citaat
Deze prachtige wagon heb ik al in mijn bezit Maarten. :)
Bedankt dat je aan mij dacht. :thumbup:

Groet Michel
Hier (Zuid West Vlaanderen) is de duitser binnengekomen op donderdag.
Vraagje aan de insider club leden : steekt er behalve M Magazin nog andere zaken in jullie eveloppe ? Zo ja, welke ?
Ik wil nl eens kijken of het de moeite loont om ook Insider te worden (nu betaal ik enkel voor Magazin).
Bonnen voor gratis afhaling catalogi ben ik niet veel mee want mijn vroegere dealer VB Ingelmunster is enkel nog afhaalpunt en nauwelijks open.

Guy
Dag Guy, je bent direct geabonneerd op de Duitse versie van Märklin Magazine neem ik aan? In dat geval krijg je alleen het Magazine in het Duits.
Als je als Insider geabonneerd bent en je hebt aangegeven de Duitse versie te willen ontvangen dan krijg je die versie en verder krijg je net als ik beschrijf in mijn reactie #88 hiervoor alles wat daar staat. En kijk anders even hier: https://www.marklin.nl/clubs/insider-club-voordelen
Je kunt ook de bon voor de gratis catalogus en insiderwagen digitaal of per post sturen naar een dealer die deze werkwijze accepteert. Je krijgt dan hooguit tegen verzendkosten de catalogus thuis bezorgd.
Als je lid wilt worden doe dat dat via een insiderlid want krijg deze een premie voor het aanbrengen van een nieuw lid: nl. een speciaal daarvoor gemaakte wagon. Deze is blijkbaar zeldzaam want ik krijg deze wagon maar niet te zien op de diverse verkoopsites en ik wil er graag wel eentje.
Beetje mosterd na de maaltijd, maar ook in Utrecht is de DD vrijdag bezorgd. Precies op tijd om in de vakantie (die voor mij vrijdag begon) te lezen. Maar eerst wat klussen afronden en weer de 3-maandelijkse treinenwissel volgens dienstregeling uitvoeren.
Groet, Paul
Het is nog net vandaag, 23:29 - 23:41 uur dat ik schrijf dat de Duitse versie van MM binnen is. Had nog niet iemand gezien die melding maakt van de spoor I bijlage. Gebeurt namelijk niet vaak dat buitenlandse direct abonnees ook de bijlagen ontvangen.
Veel informatie uiteraard over de nieuw loks. en een 350 bij 130cm baanontwerp. Kijk dat begint erop te lijken.
Leuk artikel over de leverancier van de elektronica hardware. Altijd al geweten dat Mä dat niet zelf in bv. Göppingen maakt. Nu is er dus een artikel aan gewijd. Raar zeer puntige machine staat er op pag. 51. Het is een laboratorium(?) om de hoogwaardige electronica te certificeren voordat het de markt opgaat.
Er staat ons nog wat te wachten. Na 90 jaar breekt iemand zijn baan af en begint opnieuw. Ha denk ik dan vele forumleden zijn al aan hun tigste baan bezig getuige alle berichten op het forum.

als er maar een "v" voor op staat

Het bewuste artikel, wat jij bedoelt Dirk, begint op pagina 48 in de Duitse versie. Ook de spoor1 bijlage moet ik nog lezen, en ze hebben de lijn weer beter in handen :thumbup:

BLIJ dat ik analoog RIJ

En ook hier is de Magere Hollander inclusief los reclamemateriaal gearriveerd bij Graf Hanzi >:-D :
IMG-20240621-WA0000.jpg

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.