Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Gebruik van 2 x MS 2 (60657)

Gestart door PeterPaul zondag 19 maart 2023, 08:59:56

ontspanning door lekker freubelen aan de spoorbaan

Beste forumleden,

een vraag van een leek (ik dus). Ben sinds kort weer gestart, na 45 jaar, met de modeltreinhobby. Ik heb C-rails aangeschaft en heb inmiddels 2 Mobile Stations 2. Op internet gezocht naar hoe die samen te gebruiken op de baan als master en slave. Vanaf de gevonden filmpjes (ook van Marklin zelf) de beide ge-update en heb inmiddels master en slave. Alleen, als ik beide aansluit, dan geeft slechts 1 van de 2 stations (de master) de locs weer, de slave geeft aan: geen locs. Hoe krijg ik nu de locs van de master op de slave, zodat ik meerdere zaken tegelijk kan laten lopen?

Alvast bedankt voor de reacties,

Peter Paul
Re: Gebruik van 2 x MS 2 (60657)
Probeer dit filmpje eens:

ontspanning door lekker freubelen aan de spoorbaan

Beste Stefan,

Dat heb ik geprobeerd, maar dan krijg ik de melding " alleen mogelijk op de hoofdapparaat!" Met als keuzemogelijkheid "ja". Dat heb ik gedaan (meermaals). Tot mijn verbazing geeft de MS2 slave nu wel ineens de locs weer (ze worden ingelezen). Hartelijk dank voor het toezenden van het filmpje. Het werkt nu in elk geval, super!

Peter Paul

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.