Kleine update van mijn kant. We zitten niet stil maar doe het rustig aan. Ben voorbereidingen aan het treffen van het plaatsen van de 2e laag, dus ik hoop hier binnenkort iets van te laten zien. Tevens heb ik na een tip het moderne tunnelportaal aangepast, ook dit volgt later. waar ik nu mee bezig ben is het aanpassen/moderniseren van een kap van een br189, deze heb ik onlangs overgenomen van een forummer. Hij deed deze weg omdat hij beschadigd zou zijn. Achteraf viel het erg mee, de ruiten van cabine 2 zitten onder de lijmresten. Helaas verkoopt Piko de ruiten niet los, dat had wel erg makkelijk geweest en dan had de vorige eigenaar waarschijnlijk de kap ook niet weggedaan.
Misschien ga ik nog proberen om een ruitenset van een br186 passend te maken maar daar twijfel ik nog over. Welnu wat is het plan? Het is een kap van een Mcre lok met Acts logo erop, deze lok is tegenwoordig in dienst van DB Cargo en is helemaal zwart. Ik ben gestart met terpentine echter gebeurde er niks, toen maar voorzichtig met thinner geprobeerd. De groene baan is heel hardnekkig en waarschijnlijk gespoten dus die heb ik uiteindelijk laten zitten, maar de belettering ging er erg makkelijk af met thinner, net als de zilveren baan net onder het geribbelde gedeelte.
Startpunt
IMG20230327113616 by
Sander Zuurbier, on Flickr
Letters weg
IMG20230327113624 by
Zilveren baan weg en logo's bij cabines
IMG20230327114719 by
Ook de kopse kant moest eraan geloven
IMG20230327114733 by
Nu hij kaal was moest natuurlijk het gedeelte waar de groene baan zit zwart worden, dus eers netjes afgeplakt en vervolgens met een bus Motip wheelspray mat zwart die ik toevallig had liggen de zijkant gespoten hopende dat de tint er een beetje op lijkt
IMG20230327140514 by
Na het verwijderen van de tape kwam dit eronder vandaan, valt mij helemaal niet tegen.
IMG20230327140858 by
Nu heb ik in Dld een velletje DB logo's besteld, zodra deze binnen zijn kan ik verder.