Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

DSG Schlafwagen Epoche 3 van Märklin/Trix

Gestart door Antoine van Driel zondag 05 september 2021, 10:48:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DSG Schlafwagen Epoche 3 van Märklin/Trix
Geachte mede-drierailfanaten,

Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van de fraaie Märklin sets 43237 Schnellzugwagenset Rheingold 4-Teilig en 43969 Schnellzugwagenset D-Zug 6-Teilig. Nu ben ik op zoek naar uitbreiding van deze sets met een DSG Schlafwagen uit tijdperk 3, maar dat valt nog niet mee.

Ik vond met de hulp van Google en de Märklin Databank voor Epoche 3 artikel 43252, maar dit artikel is eenmalig uitgebracht voor het MHI en wordt daarom zeer sporadisch te koop aangeboden. Bovendien is dit rijtuig voorzien van een decoder met allerlei leuke geluiden, maar dat drijft ook de prijs op.

Langs dezelfde weg vond ik ook artikel 43250, maar dat is weer een DSG Schlafwagen uit Epoche 4. Hoewel het volgens mij weinig mensen zal opvallen dat dit rijtuig uit een ander tijdperk stamt dan de overige rijtuigen uit de sets met artikelnummers 43237 en 43969, houd ik mij toch graag aan de tijdperken.

Verder vond ik nog set 43204 Schnellzugwagenset 4-Teilig, en deze set bevat maar liefst twee DSG Schlafwagen.

Mijn vraag is: is er, afgezien van artikel 43252, een DSG Schlafwagen (met KK) van Märklin of Trix voor Epoche 3 uitgebracht en, zo ja, wat is het artikelnummer?

In het geval het antwoord op deze vraag negatief is: is er een alternatief van een andere fabrikant en, zo ja, welk?


Met dankbare groet,




Antoine

Re: DSG Schlafwagen Epoche 3 van Märklin/Trix
Even "googelen" en je vindt alternatieven van o.a. Brawa en Roco

Cees
Re: DSG Schlafwagen Epoche 3 van Märklin/Trix
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: DSG Schlafwagen Epoche 3 van Märklin/Trix
Ik ben met mijn Rocco DSG Schlafwagen tevreden.
Zie hier mijn verlichting inbouw

groet
Harald
Re: DSG Schlafwagen Epoche 3 van Märklin/Trix
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: DSG Schlafwagen Epoche 3 van Märklin/Trix
Er zit een DSG slaapwagen in de 3-delige wagenset 'Riviera-Express', 42942, uit 2000/2001. Dat is een uitbreiding op de 5-delige wagenset 'Riviera-Epress', 42941, van een jaar eerder, maar daar zit geen slaapwagen in.

Speciaal voor de slaapwagen heb ik eerder dit jaar die 3-delige set gekocht, maar ik toen ik hem eenmaal in huis had, vond ik hem te mooi om hem op te splitsen en niet veel later heb ik ook de 5-delige erbij gekocht. De 3-delige set 42942 wordt geregeld te koop aangeboden en vaak is de prijs lager dan wat er voor de 43252 wordt gevraagd, als je die al weet te vinden.