Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Suggesties voor H0 rangeerlok

Gestart door JurreDB zaterdag 07 augustus 2021, 09:29:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Suggesties voor H0 rangeerlok
Hallo mensen op de 3rail forum,

Al een tijdje ben ik digitale Märklin modeltreinen met sound aan het verzamelen. Maar ik mis nog wat, een mooie rangeerlok, iets zoals de v100, v90, of een andere kleinere diesellok met sound. Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar op Marktplaats zijn zulke treinen haast niet te vinden, of ze zijn ruim boven de €250.

De vraag is nou, weten jullie misschien betaalbare diesellok/rangeerlok met geluid en FX of MFX decoder voor ongeveer €175?

Alvast bedankt,

Mvg JurreDB
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
de V100 van Brawa misschien? als je een beetje geduld en  geluk hebt, kan je er misschien wel eentje scoren voor dat geld.

ik heb er zelf een en ben/was onder de indruk van de bouwkwaliteit/prijs/details/functies van t ding...
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
Ik heb een klein rangeerlocje, een DHG 700 (meen ik) van de Green Cargo. (Zweden)
Zat voorheen in beginset 29468. Deze is ook fullsound. (wel ietsje beperkt). Kost niet veel, zo een 125-150 meen ik. Er zijn trouwens meerdere uitvoeringen met geluid van deze DHG.

Mvg
Marcel

Kan even geen kortere link plaatsen:

https://www.ebay.de/itm/Maerklin-aus-29468-Diesel-Rangierlokomotive-Green-Cargo-V5-mfx-Sound-NEU-/392725905283?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l49286&mkrid=707-127634-2357-0
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
Lid sinds: 2010

BR 78

offline
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
Ik zou proberen te kijken naar de rangeerdiesel V60/BR260 met Telexkoppeling en eventueel met sound.
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
Je hebt eigenlijk "de pech" Jurre dat Märklin deze modellen de laatste jaren heeft gemoderniseerd.
De V60/BR260 met Telexkoppeling en soundopties is behoorlijk aan de prijs evenals de V90 en V100.

Is (laten) ombouwen van een ouder model geen optie voor je?
Vooral een V60 catalogusnr.3065 kun je 2ehands vrij goedkoop scoren en er is aardig wat aanbod.
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
Kijk eens bij Lippe, een spliksplinternieuwe fullsound V60 voor €200,84 !!! ==> Klik hier!!<==
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
Naar aanleiding suggestie Ad:
Nog € 25,84 er bij klussen Jurre, tikje boven de begroting maar wel te doen.
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
Dank voor de reactie. zeker hebben we pech, al helemaal omdat de V60 eigenlijk net zo duur is als de rest van de modellen.
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
op ebay ook geen V60 sound onder de € 257 incl. verzendkosten.
ergo deze hobby kost goed geld  :D
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
Tja, nieuwprijzen liggen eenmaal hoog, €450,- en meer voor een stoomlok is de trend.
Diesel of E-loc liggen vaak rond €300,- en meer.
Die €200,84 voor een V60 met Telex en Sound ga je nergens goedkoper krijgen en er komen geen verzendkosten bij.
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
Ik heb nu een Mehano T273 H0 Diesellocomotief G1206 van ACTS 7107. ik weet het alleen niet zeker of deze sound heeft, op YouTube hoor ik wel geluid. Weet iemand dit zeker of in die lok sound zit?
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
In de 3railer zit geen sound, je hoort een 2railer waar een sounddecoder is ingezet. Verder vind ik Mehano geen topper met lekkende seinen en de kromme hekken.

Is dit iets, stoere lok met geluid, €120 afgeprijsd:
https://www.modeltreinexpress.nl/webshop/article.xhtml?articleid=1012298




Bron: Elriwa

Gr, Ben.
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
Ik heb recent een Roco BR212 dissel locje gekocht full sound en deze koste mij rond de 175 Euro.
Hij is er in het rood en blauw.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
Lid sinds: 2008

Service to many leads to greatness

offline
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
Citaat van: Irmo op zaterdag 07 augustus 2021, 11:59:46
Ik zou proberen te kijken naar de rangeerdiesel V60/BR260 met Telexkoppeling en eventueel met sound.

Er zijn nog goedkope en mooie analoge versies van deze te vinden voor weinig. Met een ombouw van een Marklin Sound decoder of ESU sound is dat zeker het uitzoeken waard of dit lukt voor € 175.
Bijvoorbeeld bij CC:rails hebben ze een 3065 met telex voor €59.
https://www.cc-rails.com/nieuwe-toevoegingen-2dehands-modeltreinen/

Aart-Jan
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
Ik zou eens kijken voor een Köf. Een V100 vind ik niet echt een rangeerlok, aangezien er ook op zijlijnen mee gereden wordt/werd.
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok
Lid sinds: 2019

Treinen rijden niet op tijd, maar op rails!

offline
Re: Suggesties voor H0 rangeerlok

[/quote]
Bijvoorbeeld bij CC:rails hebben ze een 3065 met telex voor €59.
[/quote]

Deze mogen er nog geweest weet niet of hij er nog is, köf lag er 2 maal prijsklasse weet ik niet.
Mvg Carlo