Afgelopen weken mijn zomervakantie in Oostenrijk vertoefd. Dan moest er natuurlijk ook treinen bekeken gaan worden. De 1e week was het weer echter niet heel best en kwam het er niet van. In de 2e week besloten een dagje naar Innsbruck te gaan want de vrouw wilde shoppen. Ik kreeg gelukkig 's middags een uurtje vrij zodat ik op het station kon gaan kijken. De eerste trein die ik zag was een Railjet die klaar stond voor vertrek.
IMG_8733 by
Sander Zuurbier, on Flickr
Daarna verder het perron op gelopen, er staan hier behoorlijk wat regiozugs opgesteld omdat dit hun standplaats is, vond dit wel een leuk plaatje zo.
IMG_8736 by
IMG_8737 by
Een stuk verderop stonden een aantal loks opgesteld waaronder deze Vectron met de bestikkering dat het de 500e lok is voor Öbb van Siemens.
IMG_8738 by
Binnenkomst van een regiozug.
IMG_8757 by
Overzicht van het station met vanaf links de stationsporen, dan krijg je een aantal opstelsporen en rechts zie je een gebouw van RailCargo Austria, daarachter ligt nog een rangeer/opstelterrein voor goederen.
IMG_8759 by
Toen eindelijk een goederentrein, dubbeltractie Taurus.
IMG_8765 by
Deze combinatie moest stoppen op het station, geen idee waarvoor want er vertrok niets in dezelfde richting voor de tijd dat deze er stond.
IMG_8767 by
Voor de foto hierboven was ik naar de andere zijde van het station gelopen en zag ik deze Vosloh opgesteld staan.
IMG_8768 by
Een paar sporen verderop was z'n broer aan het rangeren.
IMG_8776 by
IMG_8785 by
Terwijl ik daar stond kwam er weer een Taurus binnen, dit keer met een IC. Het kenmerkende geluid bij het optrekken heeft deze niet meer, waarschijnlijk omdat het een meersystemen lok is??
IMG_8777 by
Deze Cityjet kwam ook nog binnenlopen.
IMG_8786 by
De eerder getoonde Vosloh had de benen genomen en kwam hier op spoor 6 voorbij om niet meer terug te keren.
IMG_8795 by
Wederom kwam er een IC binnen nu vanuit de andere richting, al snel werd de lok afgekoppeld om om te lopen naar de andere kant, als mij gehoor goed was ging deze naar Verona toe.
IMG_8810 by
IMG_8830 by
Terwijl dit bezig was kwam er een verrassing binnen, de Klimajet. Hier op de foto was hij alweer vertrokken richting onbekende bestemming.
IMG_8846 by
En weer een Taurus met een IC, hierbij zaten ook rijtuigen van SBB die door Öbb gehuurd worden waaronder ook het panoramarijtuig.
IMG_8860 by
Tot mijn verbazing werd er een Taurus aangekoppeld, voor mij een bijzondere ik had hem nog nooit gezien.
IMG_8867 by
IMG_8868 by
Dit was allemaal in een uurtje, weinig goederenverkeer helaas.