Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Baanplan (zonder plan) Lotus 1:8 update 20 juni

Gestart door Dirk-Jan maandag 16 januari 2012, 19:09:46

Re: Baanplan (zonder plan) Lotus 1:8 tot nu toe.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Prachtig, zo af en toe weer secuur een mooi stukje verder bouwen; rustig aan.
Hij is wat te duur om af te raffelen ;) .

Als het maar Zwitsers is.

Mooie vorderingen Dirk-Jan. :thumbup:
Motorblok en slangen zien er imposant uit.

Groet Michel

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 16 mei 2025, 21:16:57:) De bouw van de Lotus gaat stukje voor stukje, ik bouw er niet dagelijks aan en ik moet er ook echt even voor gaan zitten.

Zo is het precies Dirk-Jan.
Daar komen vele updates met foto's van.
Dan hebben wij er ook nog wat an.

Henk

PS: an is een bewuste schreiffaut anders reimt het niet.
 @citaat PS: an is een bewuste schreiffaut anders reimt het niet.
Indendraad... :lol:
Re: Baanplan (zonder plan) Lotus 1:8 update 20 juni
 :) De bouw van de Lotus vordert gestaag, ik ben inmiddels op pagina 35 van de 42 (en het gaat nog steeds onderdeeltje voor onderdeeltje. :D)
Er zitten al heel wat errug 8o kleine schroefjes in en ook superlijm/gel en zelfs her en der wat epoxy lijm, gaat nooit meer uit elkaar. (als ie niet uit mijn handen valt 8o)
Aangezien de handleiding wat steken laat vallen (zachtjes uitgedrukt) koekeloer ik ook veel op diverse fora en op youtube,
maar daar gaat het ook niet helemaal foutloos. Ik heb een paar kleine niet zichtbare foutjes gemaakt maar met wat lijm was dat snel verholpen.

En ter vergelijking wat H0 spul erbij gezet, het is hier tenslotte een treintjesforum. :P

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg 

Als het maar Zwitsers is.

Schitterend Dirk-Jan. :favorite:

Groet Michel

Swiss rail .. what else?

Dirk-Jan,

Zo jij bent lekker opgeschoten zeg :thumbup:. Prachtig om te zien en zo mooi gedetailleerd dat je bijna gaat twijfelen of je naar een 1:1 uitvoering zit te kijken. Die paar foutjes zijn je vergeven (want die zien we toch niet :o)).

Wel heel jammer dat bij zo'n duur model niet eens een fatsoenlijke bouwbeschrijving zit :(.

Groeten,
Wico 
Wordt erg fraai Dirk-Jan!
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Nog maar een paar pagina's te gaan Dirk-Jan, hij wordt super  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Mooi opgeschoten Dirk-Jan!
De laatste pagina's red je wel voor de kerst denk ik?

Henk

Märklin fahren-ärger sparen

Ik vind het karretje zonder wielen ook wel fraai, Dirk-Jan  B)
Misschien toch eens tijd, om een leesbrilletje (op de juiste sterkte) aan te schaffen, want op de cijferplaat van de grote dashboardklok missen wat cijfers en de kleine wijzer zit nog in de doos denk ik  O:-D
Hebben die racewagens trouwens allemaal zo'n rode fles lachgas in het vooronder ?

Grtz Tony
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 20 juni 2025, 16:46:55Schitterend Dirk-Jan. :favorite:
:) Ben ik helemaal met je eens. O:-D

Citaat van: Wico op vrijdag 20 juni 2025, 16:49:43Wel heel jammer dat bij zo'n duur model niet eens een fatsoenlijke bouwbeschrijving zit :(.
:o) Maakt het extra uitdagend om het te bouwen. :-) Maar af en toe is het ook !@#$%^@# en :thumbdown: :?

Citaat van: frank-103 op vrijdag 20 juni 2025, 18:08:55Wordt erg fraai Dirk-Jan!
Inderdaad, het wordt een mooie blikvanger in de boekenkast/vitrine. B)

Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 20 juni 2025, 19:12:23Nog maar een paar pagina's te gaan Dirk-Jan, hij wordt super
Ja, het einde van de bouw is in zicht. :)

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 20 juni 2025, 19:57:02De laatste pagina's red je wel voor de kerst denk ik?
:o) Ik heb geen planning maar ik denk het wel.

Citaat van: Tony op vrijdag 20 juni 2025, 20:39:16Misschien toch eens tijd, om een leesbrilletje (op de juiste sterkte) aan te schaffen, want op de cijferplaat van de grote dashboardklok missen wat cijfers en de kleine wijzer zit nog in de doos denk ik  O:-D
:o) Ik denk toch dat u wat verward bent, laten we de hitte maar de schuld geven. >:-D
Die grote dashboardklok is de toerenteller en klopt precies met de werkelijkheid. :P
N.B. ik heb al jaren een leesbrilletje, vooral om kaas goed te kunnen bekijken, tis niet alleen een kwestie van ruiken en proeven. :mrgreen:
En dat rode ding is een brandblusser, is niet om te lachen. :o) 

Lotus tachometer.jpg
Bron: motorsportmagazinedotcom