Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.

Gestart door AlbertJan maandag 18 februari 2008, 18:03:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Aan alle rokers.
Al een paar keer gediscussieerd over het vullen van rookgeneratoren.
Nu zag ik het volgende op Ebay.de staan.





Wie kent of gebruikt dit Seuthe vulstation?
En, natuurlijk belangrijk, werkt dit goed en gemakkelijk?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Hoe COOL zou dat zijn als het werkt :shock: :roll: :!: :idea: :lol:
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Tja.. dat zou geinig zijn... en het zal ongetwijfeld wel werken MITS de loc er precies onder staat.

Albert Jan, ik weet niet hoe dat bij jouw is maar die locs van mij rijden nog wel een halfmetertje tot een meter door nadat het sein tot stilstaan is gegeven (realistische remvertraging).

De vraag is dan ook... hoe krijg je die vulopening (schoorsteen) precies op de goede plek.
Je weet dat die opening maar een 3 a 4 milimeter is. Zet je loc er maar onder... ga er maar aan staan.....

Gr
Arjan

Oja nog wat... die stookolie is wel vieze prut als het op de een andere plaats komt op je loc dan precies in de schoorsteen.... Zeker met al die bewerkte ketels van de 40'ers en 50'ers...
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Citaat van: Arjan op maandag 18 februari 2008, 20:09:14

Albert Jan, ik weet niet hoe dat bij jouw is maar die locs van mij rijden nog wel een halfmetertje tot een meter door nadat het sein tot stilstaan is gegeven (realistische remvertraging).

De vraag is dan ook... hoe krijg je die vulopening (schoorsteen) precies op de goede plek.
Je weet dat die opening maar een 3 a 4 milimeter is. Zet je loc er maar onder... ga er maar aan staan.....


nou ik had hier automatisch afkoppelen in me baan zitten
en dat deed ik met een relais   met f4 aan en remend aan komen dan kan hij precies onder blijven staan

gr
ronnie
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
in rangeerstand(optrek/remvertr. uit) aan.
of met een stootblok :mrgreen:

denk dat zoiets niet zo heeel praktisch zal zijn....

Dennis
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Schop :idea:
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Zoek maar eens bij Google onder "seuthe tankautomat"
Dan vind je wel het eea.
Ik heb ooit zo'n ding in m'n handen gehad en het zou kunnen werken.
Het bestaat uit een opgehangen tankje met een spuitmond dat met de lok meekantelt tijdens het passeren en dan een kleine hoeveelheid rookvloeistof in de schoorsteen spuit.
Of het betrouwbaar is en blijft werken zou ik niet durven garanderen.
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Ik vond nog wat foto's van de handleiding op ebay:

http://billigschnapp.de/w/121d/bild6.jpg


http://billigschnapp.de/w/121d/bild5.jpg

Hieruit kun je denk ik wel een beetje uit opmaken hoe het werkt.

Meer foto's:
Hier en hier.

Groeten,
Richard
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Kijk ook eens bij de patenten Vulstation Patent 3124174
en dan view of download pdf.
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Dat ik dit topic nu pas tegenkom :shock: :shock: :shock:

Uiteraard zou dit vulstation een oplossing zijn voor vele ergernissen, maar werkt het ook  :o
Ik hou het even in de gaten (dit vulstation heb ik namelijk nog nooit gezien) :shock:
Het zou echt gaaf zijn als het daadwerkelijk werkt!! :D

Victor
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Citaat van: AlbertJan op maandag 18 februari 2008, 18:03:13
Wie kent of gebruikt dit Seuthe vulstation?
En, natuurlijk belangrijk, werkt dit goed en gemakkelijk?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.


Hallo allemaal.
Nu we steeds meer te weten komen over dit vulstation blijft nog steeds de vraag of er iemand hier op het forum is die deze heeft en gebruikt, of iemand kent die deze heeft? :?:

AlbertJan.
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Misschien binnenkort,

Het mechaniekje heb ik een keertje gehad  :), het gebouw bevindt zich elders  :? en zal hopelijk binnenkort met het tankmechaniek worden verenigd  :D.

Dan zal ik uiteraard weer van me laten horen.

Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Vandaag het Seuthe seinhuis weer terug.
Straks zal ik het mechaniek er weer in plaatsen.
De hoogte is verstelbaar omdat de kolom en de pilaar beweegbaar in het bovenste gedeelte zijn gemonteerd.
Ik mis alleen de grondplaat, die zal een paar pinnetjes bevatten die zorgen dat de zuil en de pilaar recht omhoog blijven staan.
Zonder die fixatie staat het gebouwtje niet recht. Een paar pinnetjes zullen uitkomst moeten bieden
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Ha die Rob.
Ik ben heel benieuwd wat dit gaat worden!
Dit zou inderdaad de oplossing kunnen zijn, nog even niet te vroeg juichen maar gewoon afwachten hoe dit bij gaat.

Veel succes,
vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Seuthe vulstation voor rookgeneratoren: test
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Seuthe vulstation voor rookgeneratoren: test
Gisteravond eens bezig geweest met het vulstation van Seuthe.
Het is duidelijk dat dit niet echt is geconstrueerd voor gebruik met een zgn slanke schoorsteen. Er gaat ongeveer net zoveel olie langs als in de schoorsteen.

Ik heb het originele voetplaatje niet dus heb ik een paar spijkers van 2 mm op de juiste afstanden in de onderplaat getikt en daarover het seinhuisje geplaatst.
Vervolgens heb ik het tankje deels gevuld met rook-vloeistof en de hoogte afgesteld op de lok die ik als proefkonijn heb gebruikt.
De hoogte is nogal kritisch en als de schoorsteen er goed onderdoor gaat en het mechanisme om laat klappen worden de andere uitstekende delen op de ketel ook geraakt. en dan zit je hele lok onder.
Het is dus niet echt voor alle typen loks geschikt. Het werkt dus wel maar niet perfekt.

Vanochtend heb ik met een telefoon wat plaatjes gemaakt die ik opstuur ter plaatsing.

Later zal ik met een andere lok testen met een grote schoorsteen opzoeken en daar eens mee testen.
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren: test
Hallo Rob.
Geweldig dat jij dit voor ons wilt uittesten! 8)

Citaat van: robkop op donderdag 03 april 2008, 08:23:36
De hoogte is nogal kritisch en als de schoorsteen er goed onderdoor gaat en het mechanisme om laat klappen worden de andere uitstekende delen op de ketel ook geraakt. en dan zit je hele lok onder.
Het is dus niet echt voor alle typen loks geschikt. Het werkt dus wel maar niet perfekt.

Moet je dan eigenlijk voor ieder type schoorsteen een apart sein(vul)huisje installeren?
Misschien wel een leuk nieuw item voor een industrie gebied, een hele batterij met sein(vul)huisje met even zovele sporen dan wel hè? :wink:

Ben wel benieuwd naar de foto's! (filmpje?)
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Nog steeds geen plaatjes  :(

Om AlbertJan z'n vraag te beantwoorden,
Per lok kan de hoogte verschillen of het moet zo zijn dat je schoorstenen allemaal precies even hoog zijn.
Het huisje is echter zeer eenvoudig in hoogte te verstellen. de hoogte wordt nl alleen bepaald door de kleine zuil en die is van metaal.
De grote zuil met de deuren en ramen is er alleen voor de stbiliteit in de andere richtingen.
Het seinhuis schuift daar in hoogte alleen maar over  heen



Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Walter, bedankt voor het plaatsen van de fotoos (van telefoon kwaliteit)

Gisteravond weer eens bezig geweest met een ander lokje, een omgebouwde 3029 met grote rookgenerator, Seuthe Nr. 10 volgens mij, en het relais in een chaboose. (zie ook m.n avatar bij Beneluxspoor.net)
Deze rookt stukken beter als de lok op de foto die voorzien is van Seuthe Nr. 20.

Wederom blijkt dat de instelling van de hoogte bepalend is voor de hoeveelheid rookvloeistof die in de schoorsteen terecht komt.

Het lijkt erop dat de grote schoorsteen betrouwbaarder wordt gevuld dan de slanke versie. Logisch, want deze past beter in de trechter onder aan het tankje.
De vloeistof komt als een dun straaltje uit het midden van de trechter onder aan het mechanisme en als de rookgenerator-opening goed in de trechter past dan piest het straaltje beter in het midden van de rookopening.

Voor locomotieven met een dubbele schoorsteen (zoals de BigBoy, Rolf) zal dit systeem ongeschikt zijn, helaas.

Je ontkomt er echter niet aan dat er olie op de rookkast terecht komt.

Het is ook belangrijk dat de schoorsteen het hoogste punt is, anders ratelt de vulopening van het systeem over heel de bovenkant van de lok. Dat zou op den duur beschadigingen kunnen geven.
Het hele mechanisme kan wel wat extra door draaien en zo wat extra hoogte doorlaten maar zal met het randje van de trechter altijd het hoogste punt  van de lok raken.

Het beste is als je met beperkte snelheid met de rookopening net onder het gebouwtje door rijdt, dan gelijk stopt en achteruit terug rijdt waarbij er nogmaals een straaltje rookvloeistof wordt ingespoten.
Dan hoef je geen rekening te houden met de hoogte van de lok en de rest van de trein.

Ik denk dat ik dit ding tzt ga plaatsen bij een lokverzorgings-plaats waar ie eigenlijk ook thuis hoort.

Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Hallo Rob.
Bedankt voor je uitgebreide verslag en foto's!
Het lijkt mij erg leuk om met zo'n vulstation op de baan te hebben en hiermee dan aan de gang te gaan.
Wel jammer dat je dit vulstation niet voor alle locs kunt gebruiken maar dit lijkt mij nu wel weer zo'n hele leuke extra bezigheid.

Nu maar hopen dat er ooit ergens nog één te koop komt, ik ben ook wel heel benieuwd wat zo'n liefhebbers item nu moet gaan kosten. :o

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
AJ,

Als je geluk hebt vind je er eentje op een treinenbeurs tussen de spullen onder de tafels met gebouwde pakketten, een beetje onder het stof en voor twee kwartjes, je moet er maar net tegen aan lopen.
Ik kom niet zo gek vaak bij dat soort gelegenheden, maar ik houd het in de gaten. Dit soort dingen komt meestal langs als je er niet naar zoekt en als je er gericht naar gaat zoeken betaal je gelijk de hoofdprijs.
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Hallo Rob.
Zelf kom ik wel veel op allerlei beurzen, heel leuk om naar allerlei modelspoor banen te kijken, ideeën op te doen en natuurlijk leuke of mooie modelspoor spullen kopen!
Normaal kijk ik nooit bij het spul "onder de toonbank" maar voor zo'n item ga ik dit voortaan zeker doen!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 04 april 2008, 18:02:26
Hallo Rob.
Zelf kom ik wel veel op allerlei beurzen, heel leuk om naar allerlei modelspoor banen te kijken, ideeën op te doen en natuurlijk leuke of mooie modelspoor spullen kopen!
Normaal kijk ik nooit bij het spul "onder de toonbank" maar voor zo'n item ga ik dit voortaan zeker doen!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Succes met je zoektocht en hou ons op de hoogte :wink:

Dennis
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Hé rookgekken!
Laat ik nu net zo'n Seuthe seinhuis te koop zien staan op MP!
Natuurlijk helemaal niet verstandig om dat hier mede te delen, maar ja ik ben gewoon verrast dat deze nu te koop staat! :roll: :wink: :lol:

http://link.marktplaats.nl/167959959

Heb al een mailtje gestuurd, nu even wachten op antwoord! :o

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Nou, het antwoord is binnen!
Er is geen vraagprijs, gaat weg voor het hoogste bod, gaat beslist niet weg voor een appel en een ei! :shock:
Hier kan ik natuurlijk helemaal niets mee, geen vraagprijs en hoeveel is niet voor een appel en een ei! :roll: :?
Maar beginnen met ? 10,- of is ie dan beledigd?
Nou, maar wat proberen, dan zie ik wel! 8)

Wordt natuurlijk vervolgd!
AlbertJan.
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Lid sinds: 2007

Rotterdam

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Voor mijn gevoel even gekeken wat zo'n vulstation ooit gekost heeft,ik heb een prijslijst van 1973 daar staat ie voor 12,75 (hollandse guldens).Ter vergelijking een rookgenerator voor Marklin 3046/47/48 kostte 10,75.
Ik vind een bod van 10 euro redelijk,ik ben benieuwd.
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Ik werd al snel overboden met een bod van ? 15,- dus toch nog maar even ? 20,- geboden omdat deze nog helemaal als bouwdoos aangeboden wordt.
Dit is wel mijn max. bod, wil deze ook nog proberen te modificeren dus wanneer dit mislukt is de nieuwigheid er toch wel af! 8)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
P.s. Kodros is de aanbieder en leest ongetwijfeld als forumlid dit topic mee! :idea:
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Sinds gisteren al ? 40,--  :?
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Dan is AlbertJan wel afgehaakt nu, denk ik. :?

Charlie.
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Jammer, had wel willen zien hoe en wat het nu toevoegd aan je baan.

Dennis
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Citaat van: robkop op zondag 11 mei 2008, 18:26:33
Sinds gisteren al € 40,--  :?
Citaat van: BR 41 op dinsdag 13 mei 2008, 19:14:18
Dan is AlbertJan wel afgehaakt nu, denk ik. :?

Charlie.

€40,- valt nog mee, het vulstation op Ebay uit Antwoord #7 deed €84,- dus er is nog een lange weg te gaan.
Dit soort artikelen is nu meer eenverzamel item dan een nog echt bruikbaar artikel.
Ik zou mijn stomertje van €300,- er NIET door laten onderkliederen.
Die rookolie is ook nog eens slecht voor de lak van de lok.

Gewoon verzamelen en niet anders. :wink:
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Verzamelen, dat is natuurlijk wel zo. 
Echter verzamelen van "onbruikbare dingen" is voor mij iets dat ik zou doen met dingen die ik mooi vind, om ergens in een vitrine te laten schitteren.

Dat is bij deze simplistische weergave van een seinhuis niet echt het geval. De techniek binnenin is wel iets dat mij aanspreekt. Dat is echter alleen maar te ervaren door het gebruik. Da's weer niks voor in de vitrine.

Conclusie : als je er echt van bent overtuigd dat het ding niet werkt dan is het voor mij het verzamelen niet waard. Echter ligt de waarheid in het midden, het is een redelijk bruikbaar ding voor een beperkt aantal loks.

Ik houd 'm in ieder geval zelf
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Hallo geïnteresseerden.
Voor mij is (was) de techniek het belangrijkste deel, het uiterlijk is natuurlijk wel meegenomen.
Maar dan vind ik ? 40,- al behoorlijk duur, laat staan een bedrag boven ?80,-
Maar wie weet loop ik hier (onder een tafel! :roll: ) nog eens tegenaan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Gisteren op Eurospoor een exemplaar in originele verpakking tegengekomen en men gaf aan ook nog een ander exemplaar te kunnen leveren met elektrische bediening. prijzen meen ik 40 & 80 euro.
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Citaat van: robkop op maandag 27 oktober 2008, 23:38:20
Gisteren op Eurospoor een exemplaar in originele verpakking tegengekomen en men gaf aan ook nog een ander exemplaar te kunnen leveren met elektrische bediening. prijzen meen ik 40 & 80 euro.

Héé Rob!
Nu heb ik vrijdag ook de hele dag daar rondgekeken maar deze heb ik niet gezien! :(
Misschien moet ik de volgende keer toch beter opletten. (maar het is ook altijd zo gezellig. :roll:)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Vandaag op Ebay weer zo'n vulstation tegen gekomen.
zie ook de link naar de [ur=http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=260363525408&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=016l]Ebay-pag.[/url]
Staat op 40 Euro.
Schijnt toch een prijs te zijn die redelijk gangbaar is.
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Ha die Rob!
Ja, bij deze prijzen zal ik maar niet gaan experimenteren met dit leuke vulstation.
Ik stuur nu mijn rookgenerators aan m.b.v. Koploper en dat betekent, met handmatig vullen, af en toe wat handmatige handelingen.
Hoewel, bedenk het net, wanneer je dit automatisch d.m.v. Seuthe vulstation en Koploper zou kunnen doen!? 8)

Ach, je moet gewoon wat (onhaalbare) wensen voor de toekomst overhouden hè? :wink:   

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
daar heb je gelijk in Albert-Jan, als je niet meer kunt dromen gaat de lol er zo snel van af :lol:

Mathijs
Re:Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re:Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Even een ferme schop hier.

Kwam dit automatische vulstation tegen op het Stummi-foren met een link naar DerModellbahnecker waarin duidelijke foto's staan hoe deze gebruikt word. vulstation

hier de link naar Stummi klik hier
Re:Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Leuk, dat zo'n onderwerp ook op Stummi's actueel blijft! 8)
Mooie foto's, waarop goed de werking van dit vulstation te zien is.

Blijkbaar, volgens een reactie, moet er ook nog een electrische uitvoering zijn i.p.v. deze mechanische? :o

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re:Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Indedaad , leuk dat dit onderwerp leeft.
De elektrische uitvoering heeft de mogelijkheid om de vul-tuit weer in dezelfde richting te stellen als voordat er een lok onderdoor heeft gereden om te vullen + verlichting. Dat is het enige verschil met de eenvoudige uitvoering.
Echter als je schoorsteen niet het hoogste punt is van de lok kun je net zo goed met alleen de schoorsteen net onder het vulstation door rijden, keren en weer terug. Dan heeft de rookgenerator twee vullingen gehad, en dat maakt voor het funktioneren van de generator niet uit. Dan staat de vul-tuit weer in de oorspronkelijke startpositie. Dit kun je ook toepassen op een doodlopend spoortje.
Re:Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Ik heb zelf ook een Seuthe 105B.
Vroeger een paar keer getest,
aangezien ik toen maar één loc
met rookgenerator had.

Misschien is er met een reedcontact
i.c.m. kleine magneetjes een nauwkeurige
afstelling te maken. Dan is het ook mogelijk
om dubbele schoorstenen te vullen.

Groeten,

Erik.
Re:Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Rob en Erik.
Zeker leuk dat dit onderwerp actueel blijft.
En Erik heeft dan blijkbaar de electrische uitvoering, de 105B?

Het lijkt mij zeker mogelijk om dit volautomatisch te doen, hoewel dit dan wel (net als met de hand) ook wel eens fout zal gaan! :mrgreen:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Ja, werkt goed!  Als je van je loc houdt, moet je dit zeker kopen  :lol: *NOT*



Het wordt echt een bende zo te zien.
Concept is leuk, praktijk wat minder volgens de video.

Roland.
Re:Seuthe vulstation voor rookgeneratoren.
Zonde van die loc!  :shock: Dat ding wordt nu zo vet als een slak... (iets waar ik een grote hekel aan heb... :) )

Gr,
Martijn