In plaats van R1 wat gewoonweg niks zegt omdat het afhankelijk is van type rail en fabrikant houd ik het liever op 360 graden boog. Ik zou niet weten wat daar mis mee is, zolang je maar precies werkt. ELKE grote stoomloc gaat daar moeiteloos doorheen en ook Koploper op volle snelheid. Nogmaals: uiterst kritisch werken met de lay out en alles 3x nameten. Verder zeker niet meer dan 3% stijging en in bochten juist gezien de 360 graden terugbrengen naar 2,5%. Als je moet smokkelen, dan beter op rechte stukken naar 3,5 maar in de bochten dus op 2,5 houden. Mijn ervaring is dat het dan goed kan werken, maar dan nog blijft dat het ook wel afhangt van wat je achter een bepaalde loc hangt. Ik heb een E94 die moeiteloos 2,5m sleep omhoog trekt, een stoomloc B52 die dat ook perfect doet op hoge of lage snelheid, maar daarentegen de BR41 komt tot stilstand en zeker als je langzaam omhoog probeert te rijden. Ik heb nog te weinig echte rijervaring omdat ik ook nog in opbouwfase zit, maar dit zijn mijn ervaringen tot nu toe. Ik heb al heel wat bochten anders gelegd en gewijzigd in hoogtes, etc. etc.......