Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.5%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

163 (32.0%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 279

Re:koploper

Dmnz

Citaat van: BMW-Fan op woensdag 15 september 2010, 20:48:04
Citaat van: RMW op woensdag 15 september 2010, 19:42:23
Hallo Allemaal,

Ik heb hier een geel-blauwe Koploper staan en aan het einde van het jaar kan ik deze er ook nog bij kopen:

M.v.g.

Maikel (RMW)

Ik haal zaterdag 2 koplopers op. (een die na zeer lange tijd eindelijk gerepareerd is en een die ik net besteld had) Tja wellicht ook nog een

Gr Eddie

En? heb je ze gekocht!?

ik ben benieuwd naar foto's en dubbeltractie 8) :D
koploper, Probleempje...

Dmnz

koploper, Probleempje...
Hallo Allemaal,

Mijn  Koploper heeft helaas een probleempje :(
Vooruit rijdt hij gewoon goed en mooi zijn rondjes.
Maar als ik de Koploper 'achteruit' wil laten rijden, doet ie helemaal niks meer. Je hoort geen motor meer en hij komt niet vooruit. Óók niet als je hem een duwtje geeft. Heel soms gaat ie wel rijden, maar vaak niet.
Wel zijn dan de front- en sluitseinen van kleur veranderd.

Waar kan dit aan liggen?

Alvast bedankt!

Groetjes Daniël

Light My Train

Hey daniel,

Citaat van: NS-Daniel op zaterdag 18 september 2010, 21:29:06
Hallo Allemaal,

Mijn  Koploper heeft helaas een probleempje :(
Vooruit rijdt hij gewoon goed en mooi zijn rondjes.
Maar als ik de Koploper 'achteruit' wil laten rijden, doet ie helemaal niks meer. Je hoort geen motor meer en hij komt niet vooruit. Óók niet als je hem een duwtje geeft. Heel soms gaat ie wel rijden, maar vaak niet.
Wel zijn dan de front- en sluitseinen van kleur veranderd.

Waar kan dit aan liggen?

Alvast bedankt!

Groetjes Daniël

Als hij van rijrichting wisseld, dan gebruikt hij de andere sleper. Dus ik denk dat je sleper los zit, of dat er ergens anders een breuk in de draden zit. Ga eerst de sleper eens na, of de draden nog vast zitten. Daarna de koppelingen, misschien is daar 1 van kapot. Werkt dit allemaal niet, dan moet je elke printplaat nalopen of er ergens breuk in zit. Toch houd ik het probleem bij de sleper, of een draad van de sleper, aangezien het probleem soms wel, en soms niet voorkomt.

Groetjes, Wijbe
Remie
gast

Heel misschien even op basis instellingen zetten? Bij mijn benelux loc heeft het geholpen. Die wilde niet meer rijden nadat ik de cv probeerde te veranderen.

Remie

Light My Train

Citaat van: Remie op zaterdag 18 september 2010, 21:34:43
Heel misschien even op basis instellingen zetten? Bij mijn benelux loc heeft het geholpen. Die wilde niet meer rijden nadat ik de cv probeerde te veranderen.

Remie

Probleem deed zich voor bij omschakelen, en dan valt de koploper uit. Dit doet me eerder denken aan sleper, rij alleen maar es met kopbak, en schakel dan om, valt hij ook uit. :lol:
Remie
gast

Dat snap ik. Kijk dan eerst of het probleem in een wagon zit. Zet alleen de loc en de stuurstand achter elkaar. Dan weet je of het niet aan een wagon ligt. Misschien een contactje op de kopeling kapot?
BMW-Fan
gast

Ik heb mijn schiphol eindelijk na 2maand en 1dag weer terug :?
De alexia is ook meegekomen :D
Toevallig was ik ook nog in friesland en hebben we een olympia in de kofferbak gesmokkeld :lol:

De olympia is nog niet uitgepakt.
Foto's zullen morgen wel (van de .2 en de .3) verschijnen.

Gr Eddie die nu weer blij&blut is :mrgreen:

Light My Train

Citaat van: BMW-Fan op zaterdag 18 september 2010, 21:47:28
Ik heb mijn schiphol eindelijk na 2maand en 1dag weer terug :?
De alexia is ook meegekomen :D
Toevallig was ik ook nog in friesland en hebben we een olympia in de kofferbak gesmokkeld :lol:

De olympia is nog niet uitgepakt.
Foto's zullen morgen wel (van de .2 en de .3) verschijnen.

Gr Eddie die nu weer blij&blut is :mrgreen:

Ik heb toch echt medelijden met je beurs, dat worden mooie tractie foto's ? :)
Waar heb je die olympia weg uit friesland trouwens?

Groetjes, Wijbe

Light My Train

Citaat van: Remie op zaterdag 18 september 2010, 21:40:19
Dat snap ik. Kijk dan eerst of het probleem in een wagon zit. Zet alleen de loc en de stuurstand achter elkaar. Dan weet je of het niet aan een wagon ligt. Misschien een contactje op de kopeling kapot?

Zaten we ook aan te denken, via msn even gepraat, en blijkt dat sleper beetje scheef was. Probleem gevonden lijkt mij. Anders hoort ergens in de loc licht uit te vallen en dat was er niet.
BMW-Fan
gast

It hearenfean :roll:

Dmnz

Citaat van: BMW-Fan op zaterdag 18 september 2010, 22:20:59

Dus, jij bent bij de Treinenshop in Heerenveen geweest? :o :D

Ik ben erg benieuwd naar jou tractie foto's (en filmpjes? :P), laat je ons niet te lang wachten?
Hoeveel Koplopers heb jij nu al?

Groetjes Daniël

Dmnz

Citaat van: Remie op zaterdag 18 september 2010, 21:34:43

Remie

Hallo Remie,

Bedankt voor je antwoord!
Wat Wijbe als zei, ik heb ff met hem gepraat en overlegd. Nadat ik aan de sleper had 'gerommeld' deed ie het weer. Maar ik vrees dat dit maar voor korte duur is. Misschien toch maar een nieuwe sleper aanschaffen!

Groetjes Daniël
Remie
gast

Op de garantie gooien dan. Scheelt je weer wat geld. ;) die slepers horen niet zomaar dit te doen.
BMW-Fan
gast

Citaat van: NS-Daniel op zaterdag 18 september 2010, 22:24:09

Ik ben erg benieuwd naar jou tractie foto's (en filmpjes? :P), laat je ons niet te lang wachten?

Groetjes Daniël

Yep bij de Treinenshop heerenveen ben ik ook geweest. Ik heb nu 2 op mijn baan staan dus daar krijgen jullie foto's van :D De olympia zit nog in de doos. Ze kunnen nog geen tractie rijden want ik heb maar 1 mobile station1 :( Totaal 3 koplopers 8)

Gr Eddie

Light My Train

Citaat van: Remie op zaterdag 18 september 2010, 22:30:14
Op de garantie gooien dan. Scheelt je weer wat geld. ;) die slepers horen niet zomaar dit te doen.

Precies, gewoon waar je hem gekocht hebt. Maken ze het ook nog gratis :lol:
chopper
gast

Nee, hij past niet in mijn baan aangezien ik tijdperk III rijd.

Mvg, Chopper

Dmnz

Citaat van: BMW-Fan op zondag 19 september 2010, 00:34:27

Groetjes Daniël

Yep bij de Treinenshop heerenveen ben ik ook geweest. Ik heb nu 2 op mijn baan staan dus daar krijgen jullie foto's van :D De olympia zit nog in de doos. Ze kunnen nog geen tractie rijden want ik heb maar 1 mobile station1 :( Totaal 3 koplopers 8)

Gr Eddie

Jammer, kan je ze niet koppelen en beide laten rijden? (en dan op dezelfde stand  8))

Want: IK WIL FOTO'S VAN DUBBELTRACTIE.
En dan 3 achterelkaar aan. :lol: :D  Dan is je baan denk ik vol XD
BMW-Fan
gast

Citaat van: NS-Daniel op zondag 19 september 2010, 16:23:44
Citaat van: BMW-Fan op zondag 19 september 2010, 00:34:27

Groetjes Daniël

Gr Eddie

Jammer, kan je ze niet koppelen en beide laten rijden? (en dan op dezelfde stand  8))

Want: IK WIL FOTO'S VAN DUBBELTRACTIE.
En dan 3 achterelkaar aan. :lol: :D  Dan is je baan denk ik vol XD

Ik kan ze wel tegen elkaar aanzetten voor de foto :D Op mijn baan kunnen er zeker wel vijf aan elkaar gekoppeld rijden (theoretisch qua ruimte) Maar inderdaad het wordt erg vol (er moet weer rails komen 4wissels en een heleboel 188 en 172) Ik ga nu even een paar schieten :)

Gr Eddie
Remie
gast

Je kan maar 2 aan elkaar koppelen. Alleen de motor bakken kunnen aan elkaar.
BMW-Fan
gast

Ik ben nu aan het uploaden. Effe een zoethoudertje :lol:

Gr Eddie
BMW-Fan
gast

De eerst vijf staan er :D

Hier staat het:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=18480.100

Gr Eddie

Citaat van: Vinysie op donderdag 16 september 2010, 07:02:23
Citaat van: Seinwezen op woensdag 15 september 2010, 18:01:42
Als je 1 van draadje omsoldeerd krijg je een ander/nieuw geluid.
Ik weet zo niet meer welke, maar dat staat op x-train.de.

Alle geluiden staan al beschreven in dit draadje zie:

Citaat van: Vinysie op vrijdag 17 april 2009, 10:17:08
Even terug naar de soundmodule.
Ik heb die gister binnen gekregen en ingebouwd in de NS1215.
Ik heb natuurlijk ook even gekeken welke geluiden er nog meer in zitten  8)
Als de soldeerbrug A dicht is:
1. NL Typhoon
2. NL Stationsomroep
3. Franse Stationsomroep
4. Ventilator geluid e-loc

Als de soldeerbrug A open is:
1. een hoge toeter kort
2. een hoge toeter lang
3. Niets??
4. Iets wat ook op en ventilator geluid lijkt maar anders dan als de soldeerbrug dicht is.

Ik heb natuurlijk de soldeerbrug dicht gesoldeerd en aansluitingen 1,2 en 4 aangesloten op de decoder.

Er zijn natuurlijk nog veel meer soorten soundmodules dus dat opend (goedkoop) de deuren om materieel uit te rusten met geluid.
Maar goed, iemand enig idee waarin de geluidsmodule van de Koploper nog meer in gebruikt is, gezien de Franstalige omroep. Ik zou die best wel wel graag eens willen horen zonder mijn Koploper open te maken...
Iemand?

In een Frans Märklin model gok ik...

Koen
Populier
gast

Ik gok op een Belgisch model :lol: :lol:

Hennie

O ja, daar praten zo ook Frans he :)

Koen
chopper
gast

Koplopers blijven mooie dingen hoor.. Als ik ooit nog een x Nederlands ga rijden komt hij er zeker bij!

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

De mijne is al weer 6 weken bij keuterman ter hersteling men weet niet wanneer hij klaar is men wacht op een nieuwe decoder denk ik,die was volgens mij niet inorde.

Nee reparatie snelheid bij Marklin mag wel  eens wat sneller het ligt niet aan Keuterman die wil wel snel repareren,maar de onderdelen voorziening uit duitsland laat te wensen over volgens mij.

Bij elke reparatie die ik opstuur duurt het drie tot zes maanden behalve als ze onderdelen hebben,dan is het binnen een week  retour dus Marklin doe wat aan deze problemen want zo is het niet leuk om iets op te sturen.

Groeten uit Maastricht Brupo-X. 8) 8) 8)
BMW-Fan
gast

Ik denk dat het ook aan keuterman zelf licht, niet alleen marklin zelf.

ps ik hoef met niemand ruzie die het op dit gebied niet met mij eens is

Gr Eddie
Speciale Gast

RFO 193 623

Citaat van: brupo-x op zaterdag 02 oktober 2010, 16:38:01
Bij elke reparatie die ik opstuur duurt het drie tot zes maanden behalve als ze onderdelen hebben,dan is het binnen een week  retour dus Marklin doe wat aan deze problemen want zo is het niet leuk om iets op te sturen.

Yep, Keuterman kan er nix aan doen, die moet ook wachten op wat ie krijgt. Ik heb zelf al sinds begin juni de pas 3 maanden oude BR 24 van mijn vader met een decoder probleem bij Keuterman liggen. Ook die wacht op !? Tja geduld he  :?

Citaat van: Populier op vrijdag 01 oktober 2010, 00:16:53
Ik gok op een Belgisch model :lol: :lol:

Hennie
Als iemand weet welke de zelfde geluidsdecoder van de Koploper gebruikt.

Citaat van: BMW-Fan op zaterdag 02 oktober 2010, 18:58:26
Ik denk dat het ook aan keuterman zelf licht, niet alleen marklin zelf.

ps ik hoef met niemand ruzie die het op dit gebied niet met mij eens is

Gr Eddie

Het heeft niets met ruzie te maken, maar je verhaal klopt naar mijn ervaring gewoon niet. Bestellen van onderdelen bij Keuterman gaat heel snel, tenzij Märklin niet kan leveren. Kort geleden kreeg ik een keurig briefje van Keuterman met de mededeling dat de door mij een jaar eerder bestelde onderdelen helaas "niet meer leverbaar zijn". Ze zijn ook nooit leverbaar geweest. Inderdaad, bepaalde Koploperonderdelen.

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

'k Ben voor onbepaalde tijd koploperloos..

Hij had problemen met het aanmelden op de Central Station... na het op de baan zetten meldde hij zich netjes aan, maar na het uit/aan zetten van de Central Station was hij verdwenen. Na enige tijd ging hij zich weer aanmelden..

Afgelopen zaterdag 'moest' ik toch naar Houten, dus 'k kon hem daar afgeven.

Light My Train

Die van mij weigerd sinds vandaag geluid te geven. Maar weer eens met de ecos knoeien, daar ligt het meestal aan..... :lol:
Joffrey-ICMm
gast

Citaat van: harry op zondag 25 juli 2010, 21:17:55
heb er nog geen ervaring mee gehad.
kwam de advertentie tegen op mp.
maar ziet er wel betrouwbaar uit.
groetjes
Harry.

Misschien een beetje laat om hierop te reageren maar ik wil dit graag met jullie delen om misstappen via internet te voorkomen

ik raad iedereen op dit forum af om via digitaalmodeltrein.nl te bestellen, dit omdat men niet eens bereid is je te woord te staan als je een probleem hebt, zeer laks is met mailen, bovendien producten op hun site aanbiedt die niet eens leverbaar zijn, en tot slot: als je een product hebt besteld wat volgens hun "niet meer leverbaar is", kan je fluiten naar de centen die je ervoor neer hebt geteld (spreekt uit ervaring, ja....je moet vooruitbetalen omdat men niet bereid is een pakket onder rembours te versturen).

Om even terug te komen op de koploper: het is jammer dat er zo veel klachten over zijn, als je een koploper wil hebben, raadpleeg dan een handelaar waar je bij aan kunt kloppen en geen internetbedrijf. Die van mij komt bij de (voormailg) Märklin-store in Groningen vandaan, nooit ellende mee gehad tot nu toe. Een internetbedrijf is misschien goedkoper in aanschaf, maar als je een probleem-loper krijgt ben je dat geld wellicht al weer kwijt aan reparatiekosten :wink:

Dmnz

Bij mij moet de decoder vervangen worden, maar gelukkig wordt dat allemaal goed geregeld!

Light My Train

Citaat van: NS-Daniel op vrijdag 29 oktober 2010, 16:04:46
Bij mij moet de decoder vervangen worden, maar gelukkig wordt dat allemaal goed geregeld!

Vertel!, Die van mij moet binnenkort ook maar es weg, geluid doet het niet meer. Keutermann even mailen, hij komt bij conrad weg btw. Dus garantie zit er wel op! :)

Dmnz

Nou, als mijn Koploper ACHTERUIT rijdt, stopt ie op een gegeven moment er plots mee, terwijl de verlichting het nog wel doet enz. Maar vooruit heeft ie daar geen problemen mee. Ik naar mn dealer, zegt ie dat de decoder moet worden vervangen... :S
Dus ben ik naar degene gegaan die em mij heeft verkocht, en hij gaat em voor mij ook naar Keuterman sturen.

Nu maar hopen dat ik em snel weer terug heb!

Groetjes Daniël
Spoorman
gast

Stop toch met dat getob met die Koplopers jongens. Je bent 'm maanden kwijt, M* frot er een nieuwe chinese decoder in en over een half jaar staat'ie weer stil.

Stop er een fatsoenlijke ESU decoder in. Die dingen lagen vandaag op de beurs te koop voor ?26,00 met gratis MFX erin. :D

Gr, Ben.

Light My Train

Citaat van: Spoorman op vrijdag 29 oktober 2010, 18:04:42
Stop toch met dat getob met die Koplopers jongens. Je bent 'm maanden kwijt, M* frot er een nieuwe chinese decoder in en over een half jaar staat'ie weer stil.

Stop er een fatsoenlijke ESU decoder in. Die dingen lagen vandaag op de beurs te koop voor €26,00 met gratis MFX erin. :D

Gr, Ben.

Goede optie Ben,

Maar als je decoder niet stuk is, maar je geluid?
Wat doe je dan? :lol: 
Dat is namelijk niet betaald met 26 euries :mrgreen:

Dus eerst maar nieuwe geluidsdecoder. (kan die btw overweg met een esu?)
Spoorman
gast

Citaat van: wijbe op vrijdag 29 oktober 2010, 18:12:37

Maar als je decoder niet stuk is, maar je geluid?
Wat doe je dan? :lol: 

Zelf fluiten. 8)

Citaat van: wijbe op vrijdag 29 oktober 2010, 18:12:37

Dus eerst maar nieuwe geluidsdecoder. (kan die btw overweg met een esu?)

Denk het wel. De decoder zit in een standaard 21MTC connector en de Trixen worden toch zonder decoder geleverd? Maar met Marklin weet je het nooit zeker.

Gr, Ben.

De mijne is vorige week opgestuurd naar Keuterman. Wilde opeens niet meer voor- of achteruit. Verder deed alles het nog.

Dmnz

Citaat van: mDDM op vrijdag 29 oktober 2010, 20:17:36
De mijne is vorige week opgestuurd naar Keuterman. Wilde opeens niet meer voor- of achteruit. Verder deed alles het nog.

Dat is idd. ook de decoder.  Dat vervelende probleem heb ik ook. (zie bovenstaande berichten!) :?

Heeft de Olympische deze problemen ook?
Forum Moderator

Citaat van: mDDM op vrijdag 29 oktober 2010, 20:40:39
Heeft de Olympische deze problemen ook?
Jah,. is exact hetzelfde model als de andere koplopers.

groeten,
Herman

Windhoven

Ik dacht dat er technisch een paar hele kleine verschillen waren tussen de normale en de Olympische (onderdelen aanpassing op de printen)?

Dmnz

Ze gaan nu wel allemaal voor een laag prijsje overal de deur uit. :(/ :D Zie bijvoorbeeld www.modeltreinexpress.nl of www.treinenshop-heerenveen.nl
Speciale Gast

RFO 193 623

Topic geschoond! Kunnen we weer rustig verder babbelen over die mooie Koploper  :D

Windhoven

Is deze dump een actie vanuit Marklin en Trix. Of zijn het echt alleen bepaalde winkels die nog van een voorraadje af willen?
Spoorman
gast

Niet alle Stores en Shops doen mee dus zal het wel een lokale actie zijn.

Gr, Ben.

Mijn indruk is ook dat het geen actie van Märklin is. Overigens wel bijzonder dat nu ook een shop-in-shop artikel als de olympische koploper zwaar in de aanbieding is. Dat werd tot nu toe niet getolereerd. Misschien nu wel omdat Märklin Nederland niet meer bestaat?

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.