Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.5%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

163 (32.0%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 279

Re:koploper
Pobox
gast

Citeer
CiteerDit zijn eigenlijk de 'afgekeurde' koplopers en juist hierom hebben we zolang moeten wachten.
nieuwe productie van kappen of nieuwe bedrukking zit er niet in door de omstandigheden bij Marklin en in China.
daarom toch maar deze uitgebracht om te kunnen cashen....

Kunnen we een bron vermelden? Of is dit je eigen conclusie op basis van alle geruchten die over de OS de afgelopen jaren verspreid zijn?

dit is geen eigen conclusie. Ook kan ik mijn 'bron' niet noemen natuurlijk. wel vind ik het belangrijk om deze info te vermelden want het is gewoon erg slecht gedaan/ cq niet hersteld

Het komt niet vaak voor dat het handmonster beter is dan het serie model:

Citeer

ik begrijp best dat marklin wil cashen en dat dan zo'n model niet zomaar op de de plank kan blijven liggen, maar dit is niet waar jullie al die tijd op hebben zitten wachten!
Speciale Gast

RFO 193 623

Tuurlijk kunnen we de 'bron' weer niet noemen  :? We zitten niet op  waarschuwingen te wachten van mensen die het zogenaamd weten, dichtbij het vuur zitten of weet ik veel.
Ik kan prima zelf beoordelen of iets goed of, minder goed of niet goed is.

Op basis van een aantal foto's van één model wordt er voor de zoveelste keer de afgelopen maanden een model weer heerlijk de grond in gestampd, dat mag natuurlijk wel  :shock: daar heb je geen bron voor nodig.

Je wilt toch niet eens meer een paar foto's als 'eerste' plaatsen, want iedereen heeft gelijk een mening klaar over hoe slecht het allemaal weer niet gedaan is, en jij bent dan diegene die dat vreselijke maandagmorgen 'monster' in huis hebt staan. Nou daar wordt je echt blij van  :?
Pobox
gast

ik heb nog nooit een model de grond in gestampt van marklin. hoe kom je daar weer bij?

noem eens een voorbeeld Brigitte???
dit heet kritisch zijn, moet een moderator toch begrijpen op een forum.
is nota bene de 1e keer dat ik erg kritisch ben tov een Marklin model.
jammer van je

helaas merk ik steeds dat mijn nieuwtjes niet geapprecieerd worden. moet ik ze voortaan op een ander forum zetten dan maar?

wat ik je nog wel kan zeggen;
als een paar weken geleden de koploper officieel uitgesteld wordt tot maart '10, dacht je dan werkelijk dat deze nu wel ineens af zouden zijn en per prive marklin vrachtvliegtuig uit China naar Duitsland zijn gebracht?
Dit is louter een beslissing geweest deze zodanig uit te brengen....
Speciale Gast

RFO 193 623

Het is een algemeen beeld wat laat zien dat we beter zijn in een model in de grond stampen dat het waarderen. Als je dit koploper topic even terug leest zie je dat de omgenummerde varianten ook 'prettig' ontvangen werden.
Onder de vlag kritiek is altijd opbouwend toch  :?

Als je het een nieuwtje noemt dat alle OS afgekeurde koplopers zijn en dat ze er gewoon uit moesten om cash te maken. Bij nieuwtjes heb ik toch een ander verwachtingspatroon.

Tja de wegen van M* zijn soms ondoorgrondelijk.
Chris
gast

@Pobox : Dat bericht over afgekeurde kappen is geen nieuwtje, maar SBS6camping nieuws.
Die brengen dat soort berichten ook graag in de wereld onder het mom van : Nieuws.

Bron of niet melden, want dit kan niemand controleren, en Marklin kan en gaat zich hier niet verdedigen.

Laten we het dan zo zeggen.
Dat model op de foto heeft een paar lelijke drukgangverschuivingen en normaal zou Märklin dat niet door de vingers moeten zien, toch?
Chris
gast

Dat is iets anders Henk, en dat zal ik zeker vragen !
Pobox
gast

tja Chris, Nieuws is nooit objectief he ook niet bij de NOS.

het is subjectief, helemaal als een directe bron info verschaft met de wetenschap dit aan de man te brengen....
Chris
gast

Jammer dat de reglementen hier te soepel zijn in deze zaken.

Hier is de Koploper net binnen.
Ik ben ook kritisch, maar het valt reuze mee, en dat is niet omdat ik het model moet verkopen, dat weten veel mensen hier wel.

Vind ik het bagger, dan vind ik het bagger.
Ik vind deze Koploper geen bagger, je moet ze als je twijfelt echt even de boel bekijken in de winkel en dan je beslissing maken.
Henk-Jan
gast

Citaat van: Rieske op woensdag 06 januari 2010, 11:00:48
Citaat van: Brigitte op woensdag 06 januari 2010, 09:38:28
Citaat van: Henk-Jan op woensdag 06 januari 2010, 09:34:20En de kosten bijna 80,00 euro meer dat wist je toen al 1,5 jaar geleden.

Henk Jan, de OS is maar 10 euro duurder dan de geel/blauwe koploper.
In Houten werden deze anders afgelopen keer verkocht voor ? 279,-

Sorry,

De geel/blauwe was in de winkel (two4Toys) 24/12/08  ? 369,95 voor ? 351,45

Citaat van: Brigitte op woensdag 06 januari 2010, 11:14:01
Op basis van een aantal foto's van één model wordt er voor de zoveelste keer de afgelopen maanden een model weer heerlijk de grond in gestampd, dat mag natuurlijk wel  :shock: daar heb je geen bron voor nodig.

Je wilt toch niet eens meer een paar foto's als 'eerste' plaatsen, want iedereen heeft gelijk een mening klaar over hoe slecht het allemaal weer niet gedaan is, en jij bent dan diegene die dat vreselijke maandagmorgen 'monster' in huis hebt staan. Nou daar wordt je echt blij van  :?

Wat is dit nu weer voor een reactie, en dat voor een beheerder???

Er worden alleen feiten geconstateerd, en dan gaat een beheerder praten over modellen "de grond in stampen"???

Op deze manier wil je inderdaad niet foto's als eerste plaatsen, als er niet eens terechte kritiek gegeven mag worden!

Edit: ik bedoel dus het feit dat de afbeeldingen er niet goed opzitten, ik zeg niets over de bewering dat dit de verkeerde exemplaren zouden zijn

Koen
Chris
gast

Koen, maar daar doelt Brigitte wel op, op de bewering dat het afgekeurde modellen zijn,
Misschien niet geheel duidelijk.
P@tje
gast

Ai ai!

In eerste instantie... Wauw! Na wat grondiger de foto's bekeken te hebben... Oeps!
Beslissen of ik 'm wel of niet neem, doe ik wel in de winkel als ik 'm in mijn handen heb gehad!

Voor diegenen die...
...'m mooi vinden en gekocht hebben: Gefeliciteerd met jullie aanwinst!
...'m mooi vinden, maar 'm (om wat voor een reden dan ook) niet kunnen kopen: Jammer!
...'m niet mooi of zelfs "fout" vinden: Prima, koop 'm lekker niet en geef je geld aan iets anders uit!

Verder niet de moeite waard om je ergens druk over te maken, ieder zijn eigen keuze. (democratie in H0, ook weer lekker voor de Preisertjes)

Wat betreft het gegeven of dit de "afkeur-treinstellen" zijn...   ik (en velen met mij) weten daar niets van. Zo lang niet een officiële medewerker van M zich hier over uitlaat, zullen we het ook wel nooit weten -> mocht een medewerker zich overigens er wel over uitlaten, dan is het nog maar de vraag of het ook per definitie om de waarheid gaat! Derden die beweren dat deze koplopers de afkeur-versie zijn, noch diegenen die daar het tegendeel van beweren, zijn mijn inziens te voorbarend bezig.

Hoe dan ook, dit is de Olympische koploper die er nu is. Een betere zal er voorlopig niet (of misschien wel nooit meer) in serie-productie komen. Het is zoals het is!
lokpaint
gast

Hoi

Had ik maar niks gezegd :oops:

Hoe het verhaal de wereld inkomt dat er afgekeurde modellen zouden zijn is mij overigens een raadsel.

Bart
Chris
gast

Dat moet je dus aan Pobox vragen.....
Die plaatst dat hier.

Nou heeft Märklin zelf gesuggereerd dat de Olympische Koploper was uitgesteld vanwege kwaliteitsproblemen dus Pobox zal 1 en 1 wel bij elkaar hebben opgeteld. Maar het blijft speculaas omdat we niet weten of 1 en 1 in dit geval 2 is.  :P

Citaat van: Chris op woensdag 06 januari 2010, 13:06:23
Koen, maar daar doelt Brigitte wel op, op de bewering dat het afgekeurde modellen zijn,

Als dat zo is OK, maar ik vind dat ze dat niet duidelijk verwoord...

Koen
AlfaRent
gast

Ik ben een van de personen die de Olympia-Koploper heeft afbesteld doordat ik de slechte communicatie vanuit Marklin beu was, en inmiddels meer naar stoomlocs ben verschoven. Als ik nu de foto's zie, is het een echt collector's item en zo lang er maar inderdaad 888 van zijn, is het een slimme investering en een set waar je een mooi en waargebeurd verhaal over kan vertellen! En mochten de grafici onder ons de detailverschillen duidelijk zien, de rest zou ik adviseren om gewoon te kijken of het een aanvulling op je baan is!?

samen staan we sterker

Ik heb het treinstel ook gezien
en ik moet zeggen:
ik ben zwaar onder de indruk van het drukwerk !
In een woord schitterend ,had ik niet gedacht.
Strak en goed getroffen en niks verschoven of zo.

Ik vind het alleen veels te duur.
maar dat is dan weer mijn mening, natuurlijk, he ? 8)

Dat mag, zolang je maar geen verzinsels gaat lopen verspreiden...

Olympische groeten
van
Wim
Joost B.
gast

Kan dat gespeculeer niet lekker verwijderd worden? Bron vermelden of lekker ergens anders onzin uitkramen.

Gr Joost
snoffer
gast

Hee mensen ik zit ernstig te twijfelen of ik deze OS versie aan mijn collectie moet toe voeggen, ik vond hem er op het eerste oog schitterend uitzien maar toen ik die detail foto's zag.... nu mijn vraag (vooral voor de mensen die hem al echt in huis hebben en hem op hun baan hebben staan): vallen de slordigheden in het drukwerk erg op als hij op je baan staat en hij gewoon rondrijd?

Mvg, snoffer
Speciale Gast

RFO 193 623

Citaat van: snoffer op woensdag 06 januari 2010, 18:46:16
nu mijn vraag (vooral voor de mensen die hem al echt in huis hebben en hem op hun baan hebben staan): vallen de slordigheden in het drukwerk erg op als hij op je baan staat en hij gewoon rondrijd?

Er is echt maar een advies, ga in de winkel kijken en oordeel zelf!
Speciale Gast

Kan je ook zo'n handmonster bestellen  ? :D

Windhoven

Citaat van: NL-modelspoor op woensdag 06 januari 2010, 07:49:06
Krijgen we bij dit exemplaar weer een certificaat met nummer?

Misschien dat een van de mensen die hem al heeft gekocht hier antwoord op wil of kan geven?
Chris
gast

Citaat van: NL-modelspoor op donderdag 07 januari 2010, 07:51:54

Misschien dat een van de mensen die hem al heeft gekocht hier antwoord op wil of kan geven?

Nee, geen certificaat.
Henk-Jan
gast

Citaat van: Chris op donderdag 07 januari 2010, 08:44:51
Citaat van: NL-modelspoor op donderdag 07 januari 2010, 07:51:54

Nee, geen certificaat.

Net wat Chris zegt,Nee ik heb hem ook niet.
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail

Elsloo (LB)

Hoi hoi,

Koploper multi-tractie discussie afgesplitst in een nieuw draadje : -klik hier-
ctrouwee
gast

Het nummer van de koploper olympic is 4240 ik moest wel een loupe pakken om het te lezen

Windhoven

Jammer dat er geen certificaat bij zit, misschien dat M* deze toch nog later gaat leveren net als bij de vorige exclusieve shop modellen zoals de railpro 6504.

Wat betreft het nummer van het treinstel 4020? Vreemd als ze voor dit nummer gekozen hebben, zou het nummer zijn voor een 3'tje, toch?

Citaat van: Sascha op donderdag 07 januari 2010, 10:45:58
Hoi hoi,

Koploper multi-tractie discussie afgesplitst in een nieuw draadje : -klik hier-

Bedankt voor het afsplitsen.

Groet Rob

Citaat van: Cor1943 op donderdag 07 januari 2010, 12:05:55
Het nummer van de koploper olympic is 4020 ik moest wel een loupe pakken om het te lezen

Nummer is 4240

Groet Rob

Edit Edwin : Forumnaam aanpassing citaat
aart
gast

Vanmiddag gekocht, mooi treinstel, goede rijeigenschappen.

Mvg Aart
Blausee-Mitholz
gast

Ik heb vanmiddag het OS stel live bekeken in de vitrine van een Märklin shop in Zwolle.
Valt allemaal wel mee. Totaal indruk is goed, de vermeende fout bij de schaatser staat er wel op maar de foto's die het laten zien benadrukken het erger dan dat het  er opstaat.
Ik rij geen Nederlands meer dus ik koop hem zo wie zo niet maar als ik nog NL zou rijden dan kwam het stal wel in huis.

Ondanks de kritiek, Märklin mooi stel, blijft klasse  8) en dat mag ook een keer gezegd worden!

Mvg, Johan
Gerard
gast

De mijne ligt bij mijn dealer op me te wachten, ik zal wel eens kijken als ik hem opgehaald heb.

Ik heb net het bericht gekregen dat ik de mijne kan komen ophalen. Helaas heb ik zo nog een vergadering, hierdoor zal ik tot morgen moeten wachten om hem op te kunnen halen.

Groeten,
Richard

samen staan we sterker

Misschien ten overvloede nogmaals:
het treinstel in de winkel goed controleren,
want er schijnen toch mindere exemplaren tussen te zitten!
Gerard
gast

Bedankt voor de tip, ik zal er even naar kijken.

Carpe diem

Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 07 januari 2010, 18:46:49Ondanks de kritiek, Märklin mooi stel, blijft klasse  8) en dat mag ook een keer gezegd worden!

Inderdaad. Ik zei het na het zien van de eerste foto's ook al. Mooi en strak.
Speciale Gast

Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 07 januari 2010, 18:46:49
Ik heb vanmiddag het OS stel live bekeken in de vitrine van een Märklin shop in Zwolle.
Valt allemaal wel mee. Totaal indruk is goed, de vermeende fout bij de schaatser staat er wel op maar de foto's die het laten zien benadrukken het erger dan dat het  er opstaat.
Ik rij geen Nederlands meer dus ik koop hem zo wie zo niet maar als ik nog NL zou rijden dan kwam het stal wel in huis.

Ondanks de kritiek, Märklin mooi stel, blijft klasse  8) en dat mag ook een keer gezegd worden!

Mvg, Johan
Nou ik ben het met Johan eens :).

Vanmiddag ben ik bij De Tombe geweest, en heb ook gekeken en vergeleken :).
Het had inderdaad beter gekunt, maar alleen vanwege dat heb ik niet het model laten staan. Ik heb dus ook het model meegenomen en ook IK ben er HEEL ERG BLIJ mee :D.
marklinfan
gast

waar moet je precies opletten.
want ik kan het niet volgen
Chris
gast

snoffer
gast

ziet er goed uit (die foto reportage) wat ik zo hoor hier is dus na dat iedereen er even een of twee nachtje's over heeft kunnen slapen de OS koploper zo lelijk nog niet? Ik nijg er toch naar om hem maar te gaan halen want op de baan vallen die randjes toch niet zo op denk ik.

Mvg, snoffer

Het model is in de lengte 1:93, maar in de hoogte 1:87. Dat betekent dat de afbeelding op de zijkant qua lengte hoogte verhouding moet worden veranderd door het in lengterichting te comprimeren, maar dan krijg je vervorming van de afbeeldingen. Of er moeten stukjes uitgesneden worden om de lengte weer te laten kloppen. Misschien is bij dit proces iets fout gegaan.

Ik zelf ben toch wel zeer teleurgesteld in het broddelwerk met de bedrukking. Maar als je het grote voorbeeld er niet naast zet, valt het niet zo snel op. Op het eerste gezicht wordt de kleurige verschijning van dit treinstel goed weergegeven. Ik heb naar aanleiding van de foto's toch wel sterk geaarzeld of ik mijn bestelde koploper wel zal afnemen. Ik denk dat ik het toch ga doen, maar ik zal nog voorzichtiger worden met het vooruit bestellen van Märklin noviteiten. Dit is niet de enige tegenvaller.

Tja, en of hier nou sprake is van afkeur produktie??.... Het zou goed zijn als Märklin zelf een toelichting geeft. Gewoon eerlijk zijn, en daarbij geruchten ontzenuwen of bevestigen. Als straks de Trixen wel met goede bedrukking verschijnen, ga ik met mijn Märklin exemplaar uiteraard terug naar mijn leverancier. Dan wil ik alsnog een goeie.
EgMaf
gast

Het lijkt me duidelijk dat er inderdaad iets goed misgegaan is bij het drukproces (of beter gezegd: het voorwerk en de nacontrole...!)

Ik denk dat het transpariantie-masker niet transparant, of in de kleur van de ondergrond (oranje) gedrukt is, maar in het wit.
Dan krijg je inderdaad precies dit effect.

Gezien het eerdere verhaal van Märklin(-dealers) zelf, dat de Olympische koploper vertraging heeft opgelopen omdat de vanuit China opgeleverde modellen grote problemen met de bedrukking hadden, en dit resultaat nu, lijkt het me inderdaad wel erg voor de hand liggend dat de modellen die vorig jaar in feite nog afgekeurd waren, nu alsnog verkocht worden....

Soms zijn dingen zo voor de hand liggend, dat ze bijna wel waar moeten zijn....

En zo niet: geen man overboord, ik ben blij dat velen hier toch heel blij met het model zijn!
Pobox
gast

CiteerAls straks de Trixen wel met goede bedrukking verschijnen, ga ik met mijn Märklin exemplaar uiteraard terug naar mijn leverancier. Dan wil ik alsnog een goeie.

Trix en marklin kappen zijn uit dezelfde productieserie

Mooi dat het treinstel in de winkel meevalt.
Ik heb het stel nog niet in real-life gezien, ik ga het toch niet kopen (niet dat ik het niet mooi vind maar centen en prioriteit kwestie...)

EgMaf: kijk maar uit met die theorie, er zijn hier mensen die je dat niet in dank afnemen  :wink:

Koen (die het een worst zal wezen of die nu de afgekeurde kappen zijn of niet)
rorail
gast

Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 07 januari 2010, 18:46:49

Mvg, Johan
Ook ik ben het met Johan eens. Ik heb het model eergisteren gehaald, nadat ik op het forum reeds de diverse discussies had gelezen. De bedrukking is mooi, "slechts" de kleur klopt niet overal. Voor mij is dat niet storend, dus heb ik het model aangeschaft.
Ik denk dat een ieder die het model heeft besteld dit aspect voor zichzelf moet afwegen.

Groet,
Ronald

Carpe diem

Citaat van: mDDM op donderdag 07 januari 2010, 23:02:49Tja, en of hier nou sprake is van afkeur produktie??.... Het zou goed zijn als Märklin zelf een toelichting geeft.

Dat is in het verleden nog nooit vertoond. Ik verwacht dan ook niet dat Tante in dit geval wel met tekst en uitleg richting Jan Publiek zal komen.
Populier
gast

Beste mensen.
Heb net mijn gouden medaille (37422) binnen gekregen en goed bestudeerd. Kan slechts een ding zeggen: ziet er gewoon prachtig uit.
Ik ben geen type dat met een vergrootglas gaat kijken of er misschien ergens een smetje valt te ontdekken. Wat mij echter direct opvalt is dat in het bijgeleverde boekje nu een koppelingshulpstuk staat afgebeeld. Heb de dealer al gebeld waarom dit er niet bijgeleverd is. Daarover komt nog bericht van hem. Gezien mijn problemen met de koppeling van de "oude" koploper (reeds 2 kapot) is men blijkbaar in Göppingen wakker geworden. Ben nu benieuwd naar de reactie (en oplossing) van M* op mijn klachten over de 37421 die nog steeds in de doos ligt te wachten.

groet
Hennie Al

edit:
bericht van de dealer:

Het missen van de koppelingsmal was al bekend bij Märklin service. Het probleem is nu in Duitsland neergelegd, omdat de koppelingsmallen ook bij Märklin service niet voorhanden zijn. We moeten afwachten.

einde citaat.

Ik denk dat alle Olympische sporters even moeten vragen waar de mal blijft; misschien komt Duitsland dan in beweging!! :idea:
Pobox
gast

CiteerGezien het eerdere verhaal van Märklin(-dealers) zelf, dat de Olympische koploper vertraging heeft opgelopen omdat de vanuit China opgeleverde modellen grote problemen met de bedrukking hadden, en dit resultaat nu, lijkt het me inderdaad wel erg voor de hand liggend dat de modellen die vorig jaar in feite nog afgekeurd waren, nu alsnog verkocht worden....

Soms zijn dingen zo voor de hand liggend, dat ze bijna wel waar moeten zijn....

En zo niet: geen man overboord, ik ben blij dat velen hier toch heel blij met het model zijn!

absoluut, iedereen moet het voor zich bepalen!
het is dat ik er toevallig iets vanaf weet en het zelf ook echt niet ok vind. Als ik iets wel mooi en goed vind schrijf ik dat ook (1200 set / capitole etc). sterker nog ik ben (op de koploper varianten na) nog nooit negatief geweest over een marklin trein, ook niet over de standaard koploper die ik bezit.

normaal gesproken levert Marklin niets uit de eerste helft van januari. zeker niet de eerste week vanwege inventarisatie. Juist deze inventarisatie heeft doen besluiten deze partij aan de man te brengen. het is niet marklin zelf die hier over gaat.....

maar nogmaals, val mij niet aan, iedereen bepaald zelf wat hij mooi vindt en accepteerd. als je daar niet tegen kan of denkt minder te verkopen moet je niet op zo'n forum zitten

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.