Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Sta er mooi op tijdens evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Shop

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.5%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

163 (32.0%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 279

Re:koploper
Danielrailer
gast

Ja we gaan voorlopig ook nog even door, want ik zie hem niet verschijnen.
Ik geef gewoon antwoord op je vraag.

pjotr
gast

Overigens op 't buurforum speculaas gelezen dat de vertraging niet zozeer met de gecompliceerdheid van de bedrukking heeft te maken, maar met de licenties/rechten van alle namen en afbeeldingen. En dat er zelfs maar 1 individuele sporter "nee" hoeft te zeggen en 't gaat allemaal niet door :shock: Maar daarmee ook dat elke betrokken instantie en elke betrokken sporter dus "ja" moet zeggen (ik zou niet weten waarom ze dat niet zouden doen) en dat 't simpelweg veel tijd kost (meer dan men verwachtte) om dat voor elkaar te krijgen.

Ook al is het speculaas, ik vind dat een stuk plausibeler klinken dan dat het met kwaliteitscontrole of de gecompliceerdheid van de bedrukking te maken zou hebben. M* heeft vaak zat gecompliceerd bedrukte modellen uitgebracht en als er wat mis was met de kwaliteit dan zou de gewone koploper ook een fiasco zijn geweest of zelfs niet zijn uitgebracht.

Ik ben 't met Ben eens dat 't nergens op gebaseerd is om te roepen dat 'ie niet komt.
wibi
gast

Hé, ik heb hem besteld, en dat is al lang geleden, dus volg ik alle berichtgeving hierover, laat dat duidelijk zijn. Nu ben ik wel al een ietsie doof,
toch vang ik wel bepaalde gespreksdelen op. En geef het alleen maar door.
Als je de folders terugkijkt, en je ziet war er aangekondig wordt, dan weet je ook dat bepaalde items nopg niet verschenen zijn, en erger, afgemeld zijn.
Niet getreurd, er zijn nog zat andere mooie modellen om op je baan te zetten.
Zo is Os-kar bezig met de hk benelux, ook al moet je daar nog geduld voor hebben. Bekijk maar eens de site van Rocky Rail.
Speciale Gast

Citaat van: wibi op dinsdag 27 oktober 2009, 10:01:47
Op eurospoor hoorde ik handelaren onder elkaar babbelen over de olympic
die definitief  NIET zal komen, zucht.........
Daar denken ze bij Marklin anders over ;).

Toevallig had ik wat info nodig en zat even te lezen op de Marklin site.
Ik citeer:
Verscherping van de tussentijdse kwaliteitscontrole tijdens alle productieprocessen kan tot gevolg hebben dat de levering van bepaalde producten wordt vertraagd - zoals de "Koploper" in "Olympia"-design die nu begin 2010 geleverd gaat worden.

Hier kunt u het hele verhaaltje vinden:
klik hier

marklinfan
gast

ik heb wel eens gehoord dat er problemen waren met het drukken van de reclame om die goed op de koplopers te krijgen.

Hey Marcel, dat was al bekend hoor, zie vorige pagina in dit topic...

Koen
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

We gaan ook naar de maan :D :D

Is het nu echt zo moeilijk om deze koploper te maken.
Er zijn toch al meer van dit soort treinen op de markt geweest.

Peter / degeluidsman.
Danielrailer
gast

Citaat van: marklinfan op dinsdag 27 oktober 2009, 21:33:10
ik heb wel eens gehoord dat er problemen waren met het drukken van de reclame om die goed op de koplopers te krijgen.

ONZIN! het handmonster is haarscherp. Stond ook al vermeld trouwens.
Henk-Jan
gast

Begin nu wel een beetje moe te worden van dat wachten. :cry:
barry1972
gast

Citaat van: Henk-Jan op dinsdag 27 oktober 2009, 23:53:02
Begin nu wel een beetje moe te worden van dat wachten. :cry:
U mag ondertussen ook iets anders gaan doen hoor  :lol: :lol:
ModelspoorKelder
gast

Citaat van: Danielrailer op dinsdag 27 oktober 2009, 22:21:16
Citaat van: marklinfan op dinsdag 27 oktober 2009, 21:33:10

ONZIN! het handmonster is haarscherp. Stond ook al vermeld trouwens.
Het handmonster dat ik gezien heb, was inderdaad haarscherp. Maar was wel bestickerd. Niet bedrukt. En dat zag je goed, dus ik heb liever dat het wat langer duurt maar dan ook mooi bedrukt is, dan dat ze overhaast iets leveren dat dan misschien tegenvalt. En zeg nou zelf, het is toch niet zo erg om wat langer te wachten? Ik vind het toch al knap dat Märklin in hun huidige situatie al zoveel nieuw modellen geleverd heeft dit jaar. Heb zelf al moeite om alle andere NL modellen van märklin bij elkaar te krijgen dit jaar... ;-)

Wie is hier spoorloos ??

Slot kapot?
Speciale Gast

RFO 193 623

Klopt slot kapot  :lol:

Er stond wat speculaas, wat inmiddels verwijdert is. Ik weet het Sinterklaas is onderweg, maar toch...
Populier
gast

Mijn koploper ligt nu alweer een week of drie/vier  bij Märklin wegens een kapotte koppeling(bleek na een week). Heeft iemand een idee hoe lang dit soort garantie zaken duren?
groet hennie
Forum Moderator

Citaat van: Populier op dinsdag 10 november 2009, 00:15:23
Mijn koploper ligt nu alweer een week of drie/vier  bij Märklin wegens een kapotte koppeling(bleek na een week). Heeft iemand een idee hoe lang dit soort garantie zaken duren?
groet hennie

Dan zal het toch niet lang meer kunnen duren??? ik vind dit al een lange tijd.

Misschien moet je ze eens bellen waar hij blijft.

Peter / degeluidsman.
Populier
gast

Heb van de week een mailtje gestuurd naar Essen in Duitsland(naar de leverancier). Kreeg gisteren bericht dat zij hem direct naar Märklin hadden gestuurd. Zodra die binnen is krijg ik hem weer terug. Hoop alleen niet dat het Konkurs doorzet met mijn lok in Göppingen :x  Oeps(overigens bestaat tt ook)
groet hennie

Stoker SHM

Je kan de koploper ook bij mij op de baan bekijken :wink:

Groeten,
Rutger

Citaat van: Populier op dinsdag 10 november 2009, 20:55:18.... met mijn lok in Göttingen :x
groet hennie

Ik begrijp dat Märklin voor veel gebruikers van dit forum een bijzondere betekenis heeft, maar dit is wel heel speciaal.
Remie
gast

Ze zouden ook dummy koplopers moeten maken. Als ze een olympische koploper nou ook een dummy maakten. Dan kwam deze ook op mijn baan. Zo kan je ook met je MS 2 laten rijden.
Blausee-Mitholz
gast

Citaat van: Remie op vrijdag 13 november 2009, 14:58:06
Ze zouden ook dummy koplopers moeten maken.

Voor de prijsstelling zie ik toch liever een gemotoriseerd exemplaar.

Mvg, Johan

Hallo mede-spoorders,

Koploper vandaag teruggebracht naar Steven Volp  :( Treinstel krijgt nog wel stroom, verlichting schakelt, maar wil verder niet meer voor- of achteruit. Ben benieuwd wat de oorzaak zal zijn.... Overigens wel enigzins teleurgesteld in de kwaliteit van Marklin: binnen een jaar al defect!

Groet,
Wijnand
Populier
gast

ach Wijnand het is toch oneerlijk. Ik heb slechts een week kunnen genieten. Sindsdien ligt die  nu al weer 1 1/2 maand bij M* ter reparatie om een koppeling te vervangen.

groet Hennie

Hennie,

Da's helemaal triest. Sterkte gewenst!

Groet,
Wijnand
Populier
gast

kan gelukkig mijn woede kanaliseren: ben bezig met een rolbrug aan te sluiten die net binnen is :mrgreen:
BMW-Fan
gast

Kan dit topic gesplits worden?

Dingen die er toe doen
BLA bla BLA

Waar gaat het nou over dan? Bericht na bericht gezeur is toch niet serieus :|

Vanmiddag de Koploper weer kunnen ophalen bij Steven Volp. Is voor reparatie naar Keuterman geweest. De reparatiebon geeft helaas geen uitsluitsel over wat nu precies het probleem is geweest.  De eerste "dienst" van de 4121 zit er inmiddels al weer op!

Groet,
Wijnand
MärklinKoen
gast

ik koop hem niet ivm hij niet bij mijn huisjes, en trein-stijl past. ik koop denk ik alleen treinen van DB, en misschien een verdwaalde uit de 1100 of 1200 serie. maar dat neemt niet weg dat het een erg mooie aanwinst zou kunnen zijn. ik heb hem gezien voor ?309,- bij een intertoys met een märklin afdeling.

mvg koen
OmeLaurus
gast

En nu dus ook een 'Voetbalkoploper'..

(en iedereen maar wachten op de Olympische...)
marklinfanaat
gast

Had liever een ICMm gehad, dan maar met de verkeerde ramen, de voetbalkoploper klopt ook niet, heeft alleen in 3 delig gereden.
Blausee-Mitholz
gast

Citaat van: marklinfanaat op donderdag 03 december 2009, 11:22:43
de voetbalkoploper klopt ook niet, heeft alleen in 3 delig gereden.

En zonder baanruimer  :!:

Mvg, Johan

Carpe diem

Is toch heel eenvoudig: maak je er toch gewoon een "drietje" van :?: :D :D :D
Blausee-Mitholz
gast

Citaat van: Hans Biere op donderdag 03 december 2009, 12:01:00

En de baanruimers er afzagen Hans.

Mvg, Johan
MärklinKoen
gast

Citaat van: Hans Biere op donderdag 03 december 2009, 12:01:00

idd. simpele oplossingen zijn vaak wel de beste.
Forum Moderator

Ik kreeg net een mailtje van Grotendorst uit Woerden.

Er worden van deze uitvoering 250 stuks gemaakt.
En gaan over de toonbank voor ? 399

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Citaat van: OmeLaurus op donderdag 03 december 2009, 11:10:58

Het is ook niet meer te volgen bij M.
Zo blazen ze modellen af, of stellen de productie uit, en zo weer verzinnen ze weer wat nieuws.
Als ze toch de koploper in een keer kunnen aanpassen, dan hadden ze wat mij betreft de olympische ook al kunnen leveren.

Ik denk niet dat mensen die op de olympische zitten te wachten nu effe een voetbalversie gaan kopen.
Wachten wel weer op een dump.

Groet Rob
Danielrailer
gast

LET OP: Je kunt geen drietje maken van een koploper. Een drietje heeft namelijk een AB bak in het midden, terwijl een viertje een A en een B bak heeft!

Toevallig gaat dit model ook naar Schiphol net als de 4221. Kansloos...... :?

De Tombe in Oegstgeest bied hem ook aan voor 399,95.
De meeste Marklin stores en shops zullen wel dezelfde prijzen hanteren.

Het is een mooi treinstel, maar om er nou 1 voor bij te kopen...
Ik hou het bij de "normale" ICM.

Jarno

Citaat van: Rob op donderdag 03 december 2009, 14:57:49
Citaat van: OmeLaurus op donderdag 03 december 2009, 11:10:58

Het is ook niet meer te volgen bij M.
Zo blazen ze modellen af, of stellen de productie uit, en zo weer verzinnen ze weer wat nieuws.
Als ze toch de koploper in een keer kunnen aanpassen, dan hadden ze wat mij betreft de olympische ook al kunnen leveren.

Ik denk niet dat mensen die op de olympische zitten te wachten nu effe een voetbalversie gaan kopen.
Wachten wel weer op een dump.

Groet Rob
Dit zal een kwestie zijn om normale blauw-gele koplopers nog even extra te bedrukken.
Zo klaar  en kassa  !

De Olympische is iets lastiger, maar deze had er nu toch wel mogen zijn.

groetjes
Henk
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail

Elsloo (LB)

Citaat van: van meerderen
Zo klaar  en kassa  !

Ja, en dat is denk ik wat Marklin misschien meer moet doen. Modellen aanpassen op goedkope wijze, en dan publiek ermee voorzien. Als Marklin op deze manier makkelijk wat meer winst kan maken, is er ook een langere toekomst beschoren voor 'ons' merk?  :roll:

Ze moeten dan wel iets meer letten op het grootspoor model mijn inziens.. En wellicht zich iets beter op voorhand informeren wat de Nederlandse consument wilt, behoefte aan heeft? Maar desalniettemin is het mooi, dat Marklin bezig is om het Nederlandse aanbod uit te breiden, toch?  8)

Carpe diem

Citaat van: Danielrailer op donderdag 03 december 2009, 15:40:54
LET OP: Je kunt geen drietje maken van een koploper. Een drietje heeft namelijk een AB bak in het midden, terwijl een viertje een A en een B bak heeft!

Nou, da's dan toch makkelijk? Dan maak je van de overgebleven A of B toch een AB.... :roll:  :lol:
Blausee-Mitholz
gast

Citaat van: Hans Biere op donderdag 03 december 2009, 17:20:34

Nou, da's dan toch makkelijk? Dan maak je van de overgebleven A of B toch een AB.... :roll:  :lol:

Rijtuigen doorzagen en helften verwisselen, lijmen en........... je heb twee AB's  8) :lol: zeg maar neeee dan krijg je er twee

Mvg, Johan
Forum Moderator

Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 03 december 2009, 17:25:05
Citaat van: Hans Biere op donderdag 03 december 2009, 17:20:34

Rijtuigen doorzagen en helften verwisselen, lijmen en........... je heb twee AB's  8) :lol: zeg maar neeee dan krijg je er twee

Mvg, Johan

Bedankt voor de TIP :cry: :cry: :cry:

Peter / degeluidsman.

Carpe diem

Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 03 december 2009, 17:25:05Rijtuigen doorzagen en helften verwisselen, lijmen en........... je heb twee AB's  8) :lol: zeg maar neeee dan krijg je er twee

Dat bedoel ik: met een beetje fantasie kom je een heel eind... :lol: :lol: :lol:
Remie
gast

En er komt wel een WK trein.
deze koploper Best leuk nu ook het wk komt.
Twentefan
gast

Citaat van: Remie op donderdag 03 december 2009, 18:36:13
En er komt wel een WK trein.
deze koploper Best leuk nu ook het wk komt.

Hier gaat het aan het begin van deze pagina het ook over de WK koploper die niet klopt
Populier
gast

@Wijnand
Hoop dat de dienstregeling bij jou nog steeds standhoud. Bij mij is hedenmorgen de koploper terug uit Duitsland. Wegens de lange duur heeft de leverancier (Modellbahnecke Essen) er als genoegdoening een precisiegereedschapsetje bij gedaan. Een pluim dus; mag niet klagen!!  :mrgreen: Hoorde gisteren bij mijn dealer dat M* problemen had met de leverantie van koppelingen voor oa. de koploper. Vandaar de lange duur.

groet hennie
Speciale Gast

Stand 7 :-)

Citaat van: Sascha op donderdag 03 december 2009, 16:58:46
Ze moeten dan wel iets meer letten op het grootspoor model mijn inziens.. En wellicht zich iets beter op voorhand informeren wat de Nederlandse consument wilt, behoefte aan heeft? Maar desalniettemin is het mooi, dat Marklin bezig is om het Nederlandse aanbod uit te breiden, toch?  8)

Zeker, maar ze moeten communiceren en niet krampachtig geheimhouden om vervolgens met veel tam-tam iets te presenteren wat het net niet is of wat domweg niet bestaat in het echt.
marklinfanaat
gast

kan je eigenlijk ook losse onderdelen van de koploper bestellen?
Forum Moderator

Ja, theoretisch gezien wel. Praktijktechnisch gezien is het de vraag of het ook snel geleverd wordt :)

Groeten,
Herman
Speciale Gast

Stand 7 :-)

Citaat van: marklinfanaat op vrijdag 04 december 2009, 14:01:01kan je eigenlijk ook losse onderdelen van de koploper bestellen?

Zie HIER voor de onderdelenlijst.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.