Citaat van: Baardo op zondag 16 maart 2008, 12:35:26
Maar ik erger me aan de mensen die altijd lopen te zeuren dat M het niet goed doet in hun ogen. Ze mogen zeuren, het is hun goed recht. Maar ik moet eerlijk zeggen dat alles wat Marklin doet, het toch niet goed is.
Márklin doet niet alles fout, dat heb ik ook altijd gezegd. Als ze wat goed doen dan zeg ik het ook (lees mijn vorige post na).
Het hobby programma met name de Br 185 serie doen ze goed zeker wat prijs/persatie verhouding. Piko doet het minder daar mee (neemt b.v. de pantograaf van het CH pakket niet mee). Ik heb liever 2 Márklin hobby modellen dan één Roco voor dezelfde prijs.
In mijn ogen kunnen ze het hobby 185 programma nog meer uitbuiten door ook nummervarianten te brengen. Maar dat zien ze zelf niet in en dat is erg jammer.
Gisteren had ik hier Walter Wissels op bezoek en die had een prachtige stoomlok mee met geluid. Ik heb staan te genieten van het prachtige model op de baan. Nou dat doet Märklin dus goed zo'n model maken.
Maar er gaan de laatste tijd te veel fout bij Märklin wat uitvoeringen van modellen betreft. Wat ik in mijn interesse gebied de laatste tijd tegen ben gekomen:
1- 37643 SBB Am 841 kleurvariant op basis van de ÖBB lok. Roosters kloppen van geen kant
2- TEE Gottardo (verhaal bekend)
3- BR 189 probleem met slanke K-wissels en ramen cabine "geleend" van 185 serie (ruitenwissrs zitten verkeerd e.d.) Dat voor een mfx topmodel van 250 euro (kun je in mijn ogen niet maken)
4- Buideldraagwagen van VOS in
Trailerstar uitvoering onder de vlag van tijdperk vijf. Slaat dus nergens op want Trailerstar is allang gefuseerd met Hupac.
Er zullen nog wel meer missers zijn dis buiten mijn interessegebied liggen.
verder mijn mening
Ik vindt dat een fabrikant het niet kan maken om het handmonsters te komen welke van de concurent zijn. Maak zelf handmonsters of laat nog niks zien (zoals Roco het doet). Nu het je de Koploper gezien maar het echte model is nog niks van. Wat heb je daar nu aan niks. En hoe het echte model uitpakt weet je ook nog niet, dat weten we inmiddels.
Mijn persoonlijke mening, laat dan niks zien en kondig het alleen maar aan. Ik denk dat je als fabrikant uiteindelijk daarmee ook beter af bent dan de flaters die Märklin in het recente verleden (nog één keer aangehaald de TEE Gottardo) geslagen hebt.
Ik hoop echt voor jullie dat de Koploper geen misbaksel wordt.
Zucht meer zeg ik er niet meer van.
Mvg, Johan.