Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.5%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

163 (32.0%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 279

Re:koploper
FV
gast

Volgens mij niet  8)

Dank voor de tip, anders had ik het misschien "gemist" ga van week even kijken  :)

Groetjes Fulco
woodymax
gast

Citaat van: FV op vrijdag 14 maart 2008, 20:06:17
Volgens mij niet  8)

Dank voor de tip, anders had ik het misschien "gemist" ga van week even kijken  :)

Groetjes Fulco

Hey Fulco,

Zou je effies een fotoke voor ons willen schieten en hier dumpen ???

Zou mooi zijn,

mvg,
mark

een hele trotse papa van tygo en jamie

hey mark
even snel zo tussendoor stuur je mijn foto's nog ???
groet robert
woodymax
gast

Citaat van: remcy op zaterdag 15 maart 2008, 01:35:55
hey mark
even snel zo tussendoor stuur je mijn foto's nog ???
groet robert

ik zal mijn best doen, maar ik zit nu niet op mijn eigen pc  :? :?, ga zo weg en ben er pas laat weer.

En morgen moet ik naar een verjaardag de hele dag.

Kortom weinig tijd, maar zodra ik achter mijn laptop zit stuur ik ze :!:

mvg,
mark
Marklin-Tim
gast

Hoi,

Ik zat vandaag even te kijken op beneluxspoor te kijken naar de koploper en daar zag ik een foto staan. Volgens mij is hij genomen in een marklin store maar dat weet ik niet want heb niet gelezen alleen gekeken  :P

Hier een foto van de voorkant.. Zelf vind ik hem erg mooi!!

Gr. Tim
marklin h0
gast

deze foto is gemaakt door Chris van Diesen op neurenberg. Daar stond de koploper nl. ook. :)

gr. Daan
roerijzer
gast

toch vind ik die neus vreemd :lol:

is goed mark

die koploper blijf ik vreemd vinden met dat grijze dak

groet robert
marklin h0
gast

het model wat op neurenberg stond en die nu door NL reist, is een HANDMONSTER.
Dat  het dak er zo uit komt te zijn hoeft helemaal niet zo te zijn. We zullen in december pas zien hoe ie er uit komt te zien. Ik krijg hem hopelijk in december! :D

Gr. Daan
Ricejuh
gast

lima...

Het feit dat het dak zilver is begrijp ik goed.

Pak je catalogus 2008 (p.115) erbij en kijk naar de grootspoor foto die ernaast staat...
Net een zilveren dak...

Dennis

Het lijkt tegenwoordig een trend te worden om ieder model wat Marklin uitbrengt, op een gruwelijke manier af te kraken.

Ik zou weleens willen weten wat men daarmee probeert te bereiken. Marklin aansporen tot wijzigingen? Ik denk dan dat je het goed mis hebt. Zij bepalen in die ivoren toren in Goppingen wat er gebeurt hoor, dat model wordt toch wel verkocht.
Bovendien, het is al 999 keer gezegd door diverse mensen, nu zeg ik het de 1000e keer, het is een handmonster, er zullen allicht wijzigingen (a la 1200) worden aangebracht.

In ieder geval begin ik mijzelf (EIGEN MENING) gruwelijk te ergeren aan al die draadjes de dit model de grond in boren.
Probeer nuttige info zoals foto's van het rondtrekkende handmonster te showen o.i.d.

En, als had deze koploper een paars dak, ik heb hem besteld want ik ben erg blij dat Marklin een nieuw Nederlands model op de markt brengt.

PS, mocht er iemand overstuur raken door mijn post, het is MIJN kijk op dit verhaal, geheel persoonlijk dus. Ik wilde enkel en alleen mijn hart even luchten.

Helemaal mee eens Andre,foto's,films,enz willen we zien van het rondtrekkende Handmonster.En dan in december hem zelf aanschouwen op je eigen baan.

groetjes Huib
Blausee-Mitholz
gast

Beste Baarlo,

Ik heb niks met NL modellen, mij zal het een zorg zijn.
Maar ik voel mij wel degelijk in de kuif gepikt door Márklin op welke wijze  ze met een handmonster geleend van Lemaco de sier maken met de TEE Gottardo en het productie model gruwelijk verminkt hebben.

En NEE Märklin in de ivoren toren bepaald NIET of ik dat model koop. Ik had hem graag willen hebben maar ik laat hem liggen. Zulk een wanprestatie geeft ik geen 600 euro aan uit.

Let op ook dit is mijn mening.

De Koploper is wederom een geleend model in dit geval van Lima. Ik doe niks meer op handmonsters uit. Eerst zien, dan geloven.

Mijn mening is dat Märklin zelf door hun beleid negatieve reactie oproepen. Ik vindt ze behoorlijk arrogant. Als ze het goed doen, zeg ik het, maken ze wanprestaties dan zeg ik het ook. Of ze nu luisteren of niet ik maakt mij niet uit. Maar ik bepaal zelf wel of ik het koop of niet. Ik begrijp het beleid van Märklin niet met geleende handmonsters.

Wat mij trouwens opvalt is dat de SBB Am 4/4 met geluid en de compact sinus motor nu nog vol op te krijgen is voor een beduidende lagere prijs. Die compact sinus is niet betrouwbaar, daar blijven ze dus mee zitten. Zo zal het ook gaan met de TEE Gottardo. Een nee ik koop hem nog niet voor 100 euro.

Zo heb ik ook even mijn hart gelucht  8)

Mvg, Johan.

Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 16 maart 2008, 12:26:01
Zo heb ik ook even mijn hart gelucht  8)

Dat geeft ook een heerlijk gevoel. Johan, ik ben het met je eens. Maar ik erger me aan de mensen die altijd lopen te zeuren dat M het niet goed doet in hun ogen. Ze mogen zeuren, het is hun goed recht. Maar ik moet eerlijk zeggen dat alles wat Marklin doet, het toch niet goed is. Wellicht hebben ze te hoge verwachtingen, maar marklin moet foefjes uithalen om goedkoper te produceren, anders hebben ze grote problemen.
En ja....dan krijg je weleens zo'n Gottardo - efect. (waar ik ook blij van was dat ik hem niet had besteld).

Maar, nogmaals, ik lach me suf als het een prachtig Koplopermodel wordt. En helemaal als er teveel vraag naar is. Ik zie het wel, ik heb er einde van het jaar weer een leuke aanwinst bij.
chris
gast

Citaat van: marklin h0 op zaterdag 15 maart 2008, 18:32:00
deze foto is gemaakt door Chris van Diesen op neurenberg. Daar stond de koploper nl. ook. :)

gr. Daan

Nee hoor, anders zou mijn watermerk erin staan.
marklin h0
gast

Citaat van: chris op zondag 16 maart 2008, 13:25:08
Citaat van: marklin h0 op zaterdag 15 maart 2008, 18:32:00

gr. Daan

Nee hoor, anders zou mijn watermerk erin staan.

je hebt gelijk. ik had nog even gekeken op je site, maar hij leek er echt op. maar het is wel het model op neurenberg, alleen net iets anders genomen.
Speciale Gast

Citaat van: Baardo op zondag 16 maart 2008, 12:35:26Dat geeft ook een heerlijk gevoel. Johan, ik ben het met je eens. Maar ik erger me aan de mensen die altijd lopen te zeuren dat M het niet goed doet in hun ogen. Ze mogen zeuren, het is hun goed recht.
Waarom is kritiek leveren op een handmonster nu zeuren :?:.

Als we allemaal oohhhh en aaaaaaaah zouden roepen terwijl het niet klopt is het toch ook niet goed :?. Ik vind juist dat men best aan mag geven wat "niet" klopt en dan hopen dat ze daar in Göppingen er wat mee doen :P.

Ik zie het niet als een trend, maar gewoon dat iedereen zijn of haar mening mag geven over nieuwe modellen. En natuurlijk ben ik ook hardstikke blij dat ze nu ook eindelijk eens komen met een nieuwe trein voor NL, maar wat hebben we eraan als deze (totaal)  niet klopt :?: :?:. Daar schieten we allemaal niets mee op, aangezien we dan de trein laten staan met zijn allen, en dus dit mooie gebaar ZELF de grond in boren.

Ik heb de trein ook besteld, en ik zie wel waar ze uiteindelijk mee komen. Ik geloof niet dat ze dit nieuwe treinstel laten floppen....

Zo dat is mijn mening :P ;).
Blausee-Mitholz
gast

Citaat van: Baardo op zondag 16 maart 2008, 12:35:26
Maar ik erger me aan de mensen die altijd lopen te zeuren dat M het niet goed doet in hun ogen. Ze mogen zeuren, het is hun goed recht. Maar ik moet eerlijk zeggen dat alles wat Marklin doet, het toch niet goed is.

Márklin doet niet alles fout, dat heb ik ook altijd gezegd. Als ze wat goed doen dan zeg ik het ook (lees mijn vorige post na).

Het hobby programma met name de Br 185 serie doen ze goed zeker wat prijs/persatie verhouding. Piko doet het minder daar mee (neemt b.v. de pantograaf van het CH pakket niet mee). Ik heb liever 2 Márklin hobby modellen dan één Roco voor dezelfde prijs.
In mijn ogen kunnen ze het hobby 185 programma nog meer uitbuiten door ook nummervarianten te brengen. Maar dat zien ze zelf niet in en dat is erg jammer.

Gisteren had ik hier Walter Wissels op bezoek en die had een prachtige stoomlok mee met geluid. Ik heb staan te genieten van het prachtige model op de baan. Nou dat doet Märklin dus goed zo'n model maken.

Maar er gaan de laatste tijd te veel fout bij Märklin wat uitvoeringen van modellen betreft. Wat ik in mijn interesse gebied de laatste tijd tegen ben gekomen:

1- 37643 SBB Am 841 kleurvariant op basis van de ÖBB lok. Roosters kloppen van geen kant

2- TEE Gottardo (verhaal bekend)

3- BR 189 probleem met slanke K-wissels en ramen cabine "geleend" van 185 serie (ruitenwissrs zitten verkeerd e.d.) Dat voor een mfx topmodel van 250 euro (kun je in mijn ogen niet maken)

4- Buideldraagwagen van VOS in Trailerstar uitvoering onder de vlag van tijdperk vijf. Slaat dus nergens op want Trailerstar is allang gefuseerd met Hupac.

Er zullen nog wel meer missers zijn dis buiten mijn interessegebied liggen.

verder mijn mening
Ik vindt dat een fabrikant het niet kan maken om het handmonsters te komen welke van de concurent zijn. Maak zelf handmonsters of laat nog niks zien (zoals Roco het doet). Nu het je de Koploper gezien maar het echte model is nog niks van. Wat heb je daar nu aan niks. En hoe het echte model uitpakt weet je ook nog niet, dat weten we inmiddels.
Mijn persoonlijke mening, laat dan niks zien en kondig het alleen maar aan. Ik denk dat je als fabrikant uiteindelijk daarmee ook beter af bent dan de flaters die Märklin in het recente verleden (nog één keer aangehaald de TEE Gottardo) geslagen hebt.

Ik hoop echt voor jullie dat de Koploper geen misbaksel wordt.
Zucht meer zeg ik er niet meer van.

Mvg, Johan.
marklin h0
gast

Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 16 maart 2008, 14:50:25
ik vindt dat een fabrikant het niet kan maken om het handmonsters te komen welke van de concurent zijn. Maak zelf handmonsters of laat nog niks zien (zoals Roco het doet). Nu het je de Koploper gezien maar het echte model is nog niks van. Wat heb je daar nu aan niks. En hoe het echte model uitpakt weet je ook nog niet, dat weten we inmiddels.
Mijn persoonlijke mening, laat dan niks zien en kondig het alleen maar aan. Ik denk dat je als fabrikant uiteindelijk daarmee ook beter af bent dan de flaters die Märklin in het recente verleden (nog één keer aangehaald de TEE Gottardo) geslagen hebt.

Laten we het bij dekoploper houden!
Ik ben het met je eens dat het raar is om een Lima neer te zetten. Je roept het dan idd over je af. Maar ze doen het om mensen naar de winkels te lokken. Het gaat om aandacht en die krijgen ze zeker. Nu is het allemaal bagger, maar als marklin straks met een geweldig mooie koploper komt dan is het allemaal top en hoor je niemand meer over deze handmonster, die aardig wat missers heeft.

gr. Daan

commentaar en kritiek mag best
iedereen mag kritisch zijn en de mening geven
heb ik ook gedaan bij rivarossi en daar sta ik ook nogsteeds achter
sommige merken komen te snel en te gemakkelijk weg zonder commentaar
terwijl je wel ellende lang moet wachten op de producten of vage handmonsters krijgt te zien
je hebt helemaal gelijk Blausee-Mitholz
en dat erbij het is jou mening en die deel ik compleet met je vandaar dat ook ik hem nog niet heb besteld
een merk hoefd niet altijd verdedigt te worden ook niet als het marklin is
groet robert

CiteerDe Koploper is wederom een geleend model in dit geval van Lima. Ik doe niks meer op handmonsters uit. Eerst zien, dan geloven.

Nu begrijp ik waarom mijn eerste reaktie was bij het aanschouwen van de foto :'deze is net zo lelijk als die Lima van jaren geleden'. Iedereen heeft het wel over die foute dakkleur, maar wat mij nog het meest stoort is dat het gedrocht zo raar hoog op zijn poten (draaistellen) staat. We kunnen nu wel roepen 'het is maar een handmonster', maar als ik de geruchten mag geloven dan is het geen handmonster maar een enigszins verbouwd Lima-model. Gewoon jatwerk dus, ik kan mij niet voorstellen dat een gerenomeerd merk als Marklin (afgedankte) produkten van de concurent als 'Nieuwigheid 2008' durft te presenteren. Aan de andere kant verbaas ik mij nergens meer over.

groeten, Martin
FV
gast

Vandaag in de Marklin Store Amsterdam geweest.

Het handmonster wat daar stond was (en nu ga ik volledig op hun af  :)) nog op schaal 1:100 en dus nog aan de korte kant, want zoals jullie weten wordt de echte 1:93.

Dit had mede te maken met de "tussenbakken" Marklin heeft hiervoor oude IC rijtuigen gebruikt. Dat kon je ook zien omdat de tussenbakken voorzien zijn van buffers. (geen Lima dus  :o)

Je kunt duidelijk zien dat het nog een handmonster is want hij is nog redelijk grof "geverfd"

Of hij te hoog op zijn wielen staat en/of er andere dingen aan zijn die niet kloppen kan ik niet beroordelen en nogmaals het betreft hier een handmonster.

Ik persoonlijk vind hem (zelfs als handmonster) een erg mooi model en denk dat de definitive uitvoering alleen nog maar mooier kan worden.

Vanaf morgen gaat hij verder op tournee dus "binnekort bij u in de buurt  8)"

Ook stond er de 1200 van ACTS. Dit was het productie model en ik moet zeggen: MOOI :) ziet er heel leuk uit in de ACTS kleuren.
De 1200 heeft een plekje gekregen op (mijn zeer lange) verlanglijstje.  :wink:

@ Mark, ze wisten daar niet zeker of Marklin het goed zou vinden of mijn foto's op een forum werden geplaats (zeker niet gezien mijn fotorgrafische kwaliteiten  :shock:) dus als je ze wilt zijn ze per PB op te vragen (de kwalitiet is niet super hoor :oops:)

Groetjes Fulco
Gerard
gast

Hèhè, eindelijk eens iemand die eens iets verstandigs zegt over het handmonster (= prototype) van de Koploper.
Vergelijk het eens met de auto waar je momenteel in rijdt. Die zou je misschien ook never nooit niet gekocht hebben als je afgegaan was op het prototype. Ook daar moet nog heel wat aan verbeterd en veranderd worden voordat die auto produktierijp is en in de showroom van je dealer staat. *)
Geef Märklin de tijd, ik heb er in elk geval alle vertrouwen in en daarom heb ik hem al besteld (net als de ACTS 1200 overigens :D).

*) In 1958 was op de Auto-RAI de DAF 600 voor het eerst voor het publiek te zien. Iedereen moest en zou deze auto zien. Deze auto was bij lange na niet compleet: er zat geen motor in. Toch werd dit model uiteindelijk een succes.
Zo zie je maar: je moet nooit te vroeg en te hard roepen.
OmeLaurus
gast

Gerard,
ik ben het wel met je eens, MAAR (om even door te gaan met het DAF vergelijk) de buitenkant van die DAF was wel af en daar is het precies waar het mis gaat bij Marklin; de buitenkant is niet af en wijkt zo enorm af van de realiteit dat men daar terecht over mag klagen. Het is een duidelijk bewijs dat eigen onderzoek door M* zeer te wensen over laat. Dat vindt ik voor een firma die zich in de hogere klasse pretendeert een heel slecht visitekaartje.
Het heeft mij er trouwens niet van weerhouden om ook een Koploper te reserveren hoor..  :D
Gerard
gast

Citaat van: OmeLaurus op dinsdag 18 maart 2008, 14:28:24
Gerard,
ik ben het wel met je eens, MAAR (om even door te gaan met het DAF vergelijk) de buitenkant van die DAF was wel af en daar is het precies waar het mis gaat bij Marklin; de buitenkant is niet af en wijkt zo enorm af van de realiteit dat men daar terecht over mag klagen. Het is een duidelijk bewijs dat eigen onderzoek door M* zeer te wensen over laat. Dat vindt ik voor een firma die zich in de hogere klasse pretendeert een heel slecht visitekaartje.
Het heeft mij er trouwens niet van weerhouden om ook een Koploper te reserveren hoor..  :D
Wat ik bedoelde te zeggen is, dat het hier gaat op het Koploperprototype. Net als bij prototypen van auto's moet ook hier nog het één en ander aan verbeterd en veranderd worden voordat de serieproduktie kan beginnen.

(Op de Auto-RAI stond een DAF-produktiemodel, echter zonder motor: die waren nog niet in voldoende mate beschikbaar.)
OmeLaurus
gast

Een prototype is 'dit zou 'm kunnen worden':

en het uiteindelijke produktiemodel:

Dit is een recent voorbeeld, de groene is proto en was ook niet te bestellen, de witte is 'm uiteindelijk geworden en te bestellen.
Enorme verschillen in uitvoering (de kleur telt niet mee he)..
Marklin doet het andersom, je kunt aan de hand van de proto bestellen.. en dan maar hopen dat ze niet hetzelfde geintje als VW uithalen.
^Rook
gast

Kun je nagaan hoe ik op m'n neus keek toen ik m'n nieuwe auto bestelde aan de hand van dit 'handmonster':

:D
^Rook
gast

...en 'ie er bij aflevering zo uit bleek te zien:

:cry:
Gerard
gast

Wat is daar nou mis mee. Er zitten toch 4 wielen onder beide auto's :wink:?
^Rook
gast

Dat is helemaal waar :lol: Maar als je goed kijkt dan zie je dat ze op een aantal punten toch flink van het oorspronkelijke ontwerp zijn afgeweken :idea:

:mrgreen:
OmeLaurus
gast

Hmm.. Gerard beunt bij DATZO verzekeringen wat bij denk ik  :D

maareh.. ik heb m'n punt gemaakt.. terug naar de koploper maar?  :shock:
^Rook
gast

Citaat van: OmeLaurus op dinsdag 18 maart 2008, 15:33:41
maareh.. ik heb m'n punt gemaakt..

Me too :lol:

Voor mij is het de 1e keer dat ik een handmonster in levende lijve zie :idea: Ben erg benieuwd hoezeer de Koploper die straks te koop is afwijkt danwel overeenkomt met het exemplaar dat ik in Woerden in de vitrine heb zien staan 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Gerard
gast

Rolf, heb je er foto's van kunnen maken?
^Rook
gast

Nee, is me toen ook gevraagd maar ik kwam 'em toevallig tegen en heb eigenlijk nooit een camera bij me :| Sorry 'bout that :oops:
Gerard
gast

It's a pity :( Better next time :wink:

Citeer*) In 1958 was op de Auto-RAI de DAF 600 voor het eerst voor het publiek te zien. Iedereen moest en zou deze auto zien. Deze auto was bij lange na niet compleet: er zat geen motor in. Toch werd dit model uiteindelijk een succes.
Zo zie je maar: je moet nooit te vroeg en te hard roepen.

Dit model werd uiteindelijk een succes bij een eh, (hoe zeg ik het netjes) bepaalde doelgroep. Alleen in Nederland, en voor een betrekkelijk korte tijd. (Daf-personen auto's is al vele jaren terziele)
Ik vind het trouwens een behoorlijke scheve vergelijking, auto's en modeltreinen, maar dat is mijn persoonlijke mening. Prototypes van auto's op bijv de Rai zien er altijd heel gelikt uit, niet te verwarren met de gecamoufleerde test-exemplaren.
Het prototype van de koploper en de onzekerheid wat M* nu precies gaat doen, wekt bij mij nog steeds geen bestellust op. Dan ben ik maar lekker 'onverstandig', of gewoon heel nuchter: eerst zien dan geloven.

groetjes, Martin
^Rook
gast

Laten de 'oude rotten' in de hobby eens aangeven hoe de ervaring met eerdere handmonsters van Marklin is geweest :?: Verschillen deze vaak (in hoge mate) van het uiteindelijke model...of zijn ze vaak nagenoeg gelijk :?: Wordt er geluisterd naar op- en aanmerkingen van klanten :?: Of is hier geen patroon in te ontdekken cq. niks zinnigs over te zeggen :?:

Vriendelijke groeten,

Rolf

Ik vraag me af of je dit soort modellen een handmonster moet noemen.
Voorheen was een handmonster in ieder geval een door Märklin zelf in elkaar gezet eerste model op basis waarvan men verder ging ontwikkelen. Je kon in ieder geval zien welke kant het opging.
Tegenwoordig zien we bij Märklin eerder een soort voorbeeldmodellen, waarbij het kennelijk niet uitmaakt waar het vandaan komt.
Bij de Koploper heeft Märklin het model in ieder geval nog zelf in elkaar gezet, maar met behulp van een hoop Lima onderdelen en kennelijk in een andere lengteschaal dan het uiteindelijk model gaat worden. Dat is eigenlijk al geen handmonster.
Bij andere modellen heeft Märklin, zoals we weten, gewoon een model van een andere fabrikant tentoongesteld (Gottardo, TEE, Lint). Mijns inziens heeft dat al helemaal niets met een handmonster te maken.
Kortom, de huidige 'handmonsters' hebben niet zoveel met de eindresultaten te maken. Ervaringen uit het verleden met echte handmonsters zeggen dus niet zoveel.
marklin h0
gast

Laten we gewoon afwachten. Er is nog niets definitief. Ik wacht tot ie bij Danny's onderdelen of Harlaar is. Dan zie ik wel. Ik heb hem besteld dus ik zie wel. Ze zullen hem heus niet slechter maken dan de Lima.

groeten Daan

Hallo mede Koplopers... :)...Als de kwaliteit ongeveer hetzelfde zou zijn als bijvoorbeeld  de tussenwagons van de ICE-1 (artikelnummer 43703) dan wordt dit treinstel een WERELD-HIT...

groetjes Huib
Robber
gast

Citaat van: ^Rook op dinsdag 18 maart 2008, 16:17:12
Laten de 'oude rotten' in de hobby eens aangeven hoe de ervaring met eerdere handmonsters van Marklin is geweest :?: Verschillen deze vaak (in hoge mate) van het uiteindelijke model...of zijn ze vaak nagenoeg gelijk :?: Wordt er geluisterd naar op- en aanmerkingen van klanten :?: Of is hier geen patroon in te ontdekken cq. niks zinnigs over te zeggen :?:

Vriendelijke groeten,

Rolf

Veel ervaring met handmonsters heb ik niet echt. Ik heb er in het Marklin-museum wel verschillende gezien, maar dat waren hele oude modellen. Ambachtelijk gemaakt uit messing, en op enkele details na gelijkend aan het produktie-model. Er waren trouwens ook veel handmonsters van modellen die nooit in produktie gegaan zijn.

Toen ik het handmonster zag van de nieuwe 1200 viel het mij op dat het lelijke grove handgrepen had, en dat het niet echt mooi op zijn draaistellen staat. Helaas is dat bij het produktiemodel precies hetzelfde gebleven. In de vakbladen is hier meerdere keren over geschreven, Marklin heeft niets gedaan met dat commentaar. Ze hebben alleen de gele bies op het blauwe exemplaar op de juiste hoogte gebracht. Ik denk dat er verder weinig geluisterd word naar het commentaar van klanten, ik heb Marklin leren kennen als een redelijk arrogant bedrijf.

Ik hoop voor iedereen die er een besteld heeft dat het produktie-model van de koploper
er beter gaat uitzien.

CiteerLaten we gewoon afwachten. Er is nog niets definitief. Ik wacht tot ie bij Danny's onderdelen of Harlaar is. Dan zie ik wel. Ik heb hem besteld dus ik zie wel. Ze zullen hem heus niet slechter maken dan de Lima.

Hier spreek je jezelf wel tegen. Als je hem besteld hebt dan zul je hem in principe af moeten nemen. Dat noem ik geen afwachten. Een bestelling is een koopovereenkomst die je niet eenzijdig kunt ontbinden. Uit coulance is het incidenteel misschien wel eens mogelijk, maar je moet er wel rekening mee houden dat je er aan vast zit.
Als het model uiteindelijk tegenvalt zullen de winkeliers echt niet happig zijn om al die bestellingen te anuleren.
Het plaatsen van een bestelling bij een Marklin-shop/store is trouwens geen garantie dat je hem als eerste (en voordeligst) in huis krijgt.
marklin h0
gast

met afwachten bedoel ik hoe die eruit komt te zien. Ik geloof wel dat het een mooi model wordt. Maar er zijn mensen die zich druk gaan maken en allemaal ordelen op fora zetten. Maar eigenlijk is er nog helemaal niets!

groeten Daan
OmeLaurus
gast

CiteerMaar er zijn mensen die zich druk gaan maken en allemaal ordelen op fora zetten. Maar eigenlijk is er nog helemaal niets!
Klinkt als een bepaalde film..  :D
^Rook
gast

Naar mijn mening is het juist de bedoeling dat er over deze 'handmonsters' gesproken wordt...be that in a positive or negative way 8) Kan tenminste geen andere reden bedenken waarom er dergelijke 'handmonsters' worden uitgebracht dan om een gesprek erover op gang te brengen en zodoende bekendheid aan het model te geven :idea: Complimenten en kritiek mogen allebei...aandacht is reclame :mrgreen:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Ricejuh
gast

tsskk.. dat niemand hem snapt..

Monsters zijn altijd erg, vreselijk lelijk en verkeerd afgerond..
Ricejuh
gast

^Rook
gast

Vreemd dat dit nu zo wordt aangekondigd :? Hij stond een week of twee geleden al in Woerden :roll: :?: :!: :?:
Forum Moderator

Ja maar dat was tijdelijk omdat ze er ééntje over hadden :) En nu is hij dus officieel in Woerden. Hoedanook, ik ga even kijken :)

Groeten,
Herman
woodymax
gast

Citaat van: Herman05 op donderdag 20 maart 2008, 19:08:34
Ja maar dat was tijdelijk omdat ze er ééntje over hadden :) En nu is hij dus officieel in Woerden. Hoedanook, ik ga even kijken :)

Groeten,
Herman

En ???

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.