Vreugde want nummer 6 van de Duitse Märklin Magazin is nu 12-12-2019 binnen. Op een donderdag nog wel. Helemaal leuk als de NL Insider morgen vrijdag de dertiende komt.
Voorop de 212 314-9, nee zo´n V100 afstammeling hadden we immers nog niet
Afgelopen 2e Advent in Duitsland Leer had iemand een spoor 0 V100 van Lenz met een automatisch met de rijrichting meedraaiende machinist. Zou Märklin het van Lenz hebben afgekeken
www.wirmodellbahner.de een imagocampagne van Deutschen Verband der Spielwarenindustrie voor onze hobby.
Lokhit? de NS E-186 Traxxracer wordt daarin genoemd. Nou ja racer slechts 160 km/u. Daar halen ze in D en F hun neus voor op.
Mooi reportage en foto van de 95004-4 met een sleep goederenwagens in de sneeuw. 15 wagens is op de modelbaan nog wel te doen. Zo´n gevarieerde sleep van een foto namaken vind ik mooi.
Wie op IMA is geweest zal vast wel wat in de reportage hierover terugzien. Verder wat bouwimpressies, nieuwigheden, skicircus, modelbeschrijvingen, 600 ton 4014 doet het ook weer, metropool Hamburg als verkeersknooppunt en MiWuLa. Daar ga ik in 2020 naar toe. Leuk artikel over een tentoonstelling spoor I liefhebbers. Zit nog goed in de lak maar wat een kapitaal heb je daarvoor nodig.
Geen NL evenementen op de kalender. Kan eigenlijk ook niet in een op Duitse lezers gericht blad. Op 21 en 22 december rijdt de Kerstmarkt Express naar de kerstmarkt in Veendam. Als er sneeuw ligt zal ik een paar plaatjes maken en posten. En 11 en 12 januari naar Lingen als het qua weer goed te doen is. 10.000m2 beurs Emsland Modellbau.
Lees ze,
Dirk