Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Digitalisering Plan-V maar dan net even anders

Gestart door hmmglaser maandag 13 augustus 2018, 01:28:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Digitalisering Plan-V maar dan net even anders
ik zal hier even een kort verslag doen van mijn ombouw in uitvoering van mijn plan-V van fleischmann.
Printen zijn ontworpen en gemaakt door Martin(flyerman)
Hier onder een aantal foto's van de printen.
Re: Digitalisering Plan-V maar dan net even anders
Nu eerst een aantal foto's van aanpassingen om de printen mooi passend te krijgen.
De rand van de lichtplatin is afgerond naar de vorm van de neus van de plan-V en er is een groef in de zijkant gemaakt dit ivm rand in de kap.
Re: Digitalisering Plan-V maar dan net even anders
Volgende stap is het passend maken van de lichtgeleiders de streep geeft ongeveer hoe lang ze moeten blijven heb ze zelf iets langer gelaten en het laatste met een vijl gedaan terwijl ze in de kap zaten om ze goed passend te maken de bovenste mag iets langer zijn omdat de lichtplatin iets scheef naar achteren zit.
Vervolgens plak je het bovenste sein af met een stukje zwarte tape om deze af te dekken tegen licht lekkage en om het op de plek te houden.
En er komen stukjes krimpkous om de binnenste geleiders tegen licht lekkage.
Re: Digitalisering Plan-V maar dan net even anders
Nu even de cabine verlichting erin maken en insparingen maken voor de bedrading en de cabine weer op de plaats vast klemmen.
Re: Digitalisering Plan-V maar dan net even anders
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Digitalisering Plan-V maar dan net even anders
Interessant draadje, zelfs voor een analoog rijder  :thumbup:
Re: Digitalisering Plan-V maar dan net even anders
Bedankt voor het compliment :D
Maar nu weer even verder met de verlichting en de met name de plaatsing op het frame.
De lichtplatin zit klem tussen de schotten die normaal gesproken de gloeilampjes scheiden maar omdat deze onder dikker zijn dan boven moet je het lichtmasker iets scheef vijlen niet te veel maar genoeg zodat die mooi klem blijft zitten op zijn plek en niet vergeten even een klein hoekje weg vijlen van het printje ivm de bevestiging van het onderschort.
Na lang nadenken waar de bedrading te laten maar besloten om de bedrading door het achterste lamp gaatje hen te doen met een stukje krimpkous erom heen vervolgens heb ik een klein strookje styreen vastgeschroefd aan de onderzijde en daar een stukje krimpkous omheen gedaan om er voor te zorgen dat de draden niet tegen de wielen aan komen.
En daarna de bedrading samen met de motor bedrading met wat stukjes krimpkous erom heen naar de decoderprint gemaakt over de motor heen.
Re: Digitalisering Plan-V maar dan net even anders
Vervolgens de kap netjes erop drukken zonder dat de draden ergens klem of in het zicht komen te zitten.
En geniet maar even van het filmpje hieronder.

ESU file gecreeerd door flyerman
Re: Digitalisering Plan-V maar dan net even anders
Heb alleen de motorwagen gedaan omdat deze van een incompleet setje was mis nog wat onderdelen van de stuurwagen maar dit leek me een mooi test stuk.
Maar nu eerst even een aantal dagen op vakantie en dan zal ik eens kijken of ik gelijk aan de complete Plan-v begin.
Re: Digitalisering Plan-V maar dan net even anders
Mooi resultaat.
Re: Digitalisering Plan-V maar dan net even anders
Hier nog een filmpje van het bijna complete treinstel(mis het interieur van de stuurwagen dus zelf even wat gemaakt)verder zijn er nog wat puntjes die aangepakt moeten worden maar die zijn allemaal opties.