Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd -het diorama is af

Gestart door The MaSt zondag 14 mei 2017, 02:13:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd -het diorama is af
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd -het diorama is af
@ Koen: bedankt voor het compliment!
@Jørg: bedankt, als ik win is het mooi meegenomen, als ik niet win is er ook geen nood aan de man (?)
@Hanzi: bedankt voor de complimenten! Ben zelf tevreden over mijn vooruitgang. Wat tevens grappig is, is 2 jaar geleden, toen ik nog thuis woonde, bouwde ik voor dezelfde modelspoorgroep een diorama op 3 aan elkaar gelijmde LP's  8o, dat diorama heb ik nog steeds en als ik de verschillen bekijk met het huidige diorama ben ik enorm vooruit gegaan, zeker omdat het LP diorama er minder fraai uit ziet dan de RailMagazine versie.... wie weet bouw ik hem nog een keer, maar dan met de opgedane kennis van nu.
Er is gelukkig nog ruimte voor extra finishing touch, alles staat hier nog en ga er zeker nog even voor zitten!
@Wim: bedankt. De bol heb ik zwart geverfd omdat het plastic groen zo giga lelijk was en ik geen andere kleur voor handen had
@Tony: ik zal mij woensdagmiddag eens naar Kampen begeven, wat zal ik er aan weatheren denk jij?
@Erik: hartelijk dank! Ik hou mijn eigen voor dat als ik dit diorama al zo heb gebouwd, dat de modelspoorbaan alleen maar beter zal worden. En voor pas de 2e keer ooit een eigen diorama bouwen ben ik erg tevreden met hoe het gelukt is.
Veelbelovend voor de toekomst? Allicht wel!

Tot in de pruimentijd dioramatijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd -het diorama is af
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd -het diorama is af

Ik wilde al schrijven, om de bol groen te kwasten, Marten  :D
Kan nog, maar of dat in Kampen lukt, weet ik natuurlijk niet.
Je zou ook de poten en het frame wat roestsporen kunnen geven, maar dat is heel veel werk.

Misschien maar beter zo laten en er na de wedstrijd aan verder eventueel.

Gegroeid ben je in ieder geval zeker  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd -het diorama is af
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd -het diorama is af
In Kampen zit een modeltreinzaak, daar zou ik verf halen. Wat betreft het houten looppad door laten lopen in de rails, dit wordt passen en meten daar er natuurlijk wel een sleper over de puko's moet blijven gaan en de loc niet uit de rails getild moet worden.....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd -het diorama is af
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd -het diorama is af
Gelukkig dat mijn diorama hier nog staat en ik regelmatig op ooghoogte lig te kijken naar het geheel waardoor ik er achter kwam dat aan de rechterkant van het spoor naar de kolenbunker nog geen houten plaatje lag welke het begin van het overwegpad moest markeren. Gelukkig had ik in 1 van mijn rommeldozen nog zo'n plaatje liggen, meteen maar even gemonteerd. En zo kom je er altijd weer achter dat er vaak nog wel het een en ander moet gebeuren aan je werken.... nu nog even kijken of ik wat dunne stukjes 'hout' kan vinden om tussen de puko's en railstaven te bevestigen,  maar dan wel zo dat er nog een sleper overheen kan zonder stroomverlies en dat de locs niet omhoog gewipt worden.... nog even aan de gang dus  :)

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd -het diorama is af
Je diorama is prima gelukt Marten! Het ziet er goed uit. Mischien zou je de huisjes nog wat kunnen weatheren of iets met verlichting.maar verder zou ik er niet zo veel meer aan doen.
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd -het diorama is af
Marten, ik vind dat het er prima uitziet!
Ga zo verder.

mvg Frans
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd -het diorama is af
Ziet er bijzonder mooi uit Marten  @citaat @citaat @citaat