Nieuws:

Meer dan 550 wagons verkocht! Bestel ook een 20 jaar Stichting 3rail wagon in onze Shop en maak dit onze succesvolste actie ooit!! Zie de aankondiging en praat mee.

Gebeurtenissen

Gestart door reneels zaterdag 19 maart 2022, 09:31:06

Gebeurtenissen

Gebeurtenissen
Goedenmorgen,
Ik heb een vraagje bij het aanmaken v e gebeurtenis.

Als je een wissel of sein in de gebeurtenis opneemt, kan je naast de status (rood of groen) ook nog een keuze maken over een "locje + of locje - " symbool.
Kan iemand me vertellen waar ik de uitleg kan vinden wat en hoe.

Bedankt

Rene
Re: Gebeurtenissen
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail

Is een open deur, maar de CS handleiding lezen lijkt mij de meest logische manier.

Kijk hier eens in de NL talige handleiding: KLIK

Helemaal mee eens. Echter zo mooi als de producten v marklin zijn zo slecht zijn de manuals. Het gaat hier om de uitgebreide gebeurtenissen. Ik kan niets vinden. Niet in de interne manuals v d cs3 (help pagina's) of elders.
GijsG
gast

Dat heeft te maken met wanneer jij wilt dat de rijweg word geschakeld. Je hebt twee keuzes; de schakeling word geactiveerd als de trein het contact binnenrijd + of als de trein het contact uitrijd -

Vriendelijke groeten,

Gijs

bedankt , maar ik bedoel iets anders, zie foto
GijsG
gast

Dit heb ik gevonden in de wiki :
https://wiki.3rail.nl/index.php?title=CS3/CS3plus_-_Stuurkontakten

Misschien kun je hier wat mee  :)

Vriendelijke groeten,

Gijs

Hallo Gijs, bedankt, maar er wordt naar verwezen "dat het later wordt uitgelegd" helaas is later nog niet aangebroken

Het vervelende is dat ik het een jaar of 2 geleden op een engels forum heb gezien, maar ik ben de notitie kwijt geraakt.

groet

Rene

Hoi Rene,

Kijk eens op youtube bij het officiele kanaal van Marklin.
Daar staan verschillende filmpjes over gebeurtenissen.
Misschien zit daar iets bij wat je op weg helpt.

https://www.youtube.com/c/maerklin

Grtjes Marcel

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.