Dag Spoorvrienden,
Inmiddels heb ik eens wat op papier kunnen zetten van hoe ik mijn nieuwe baan wil gaan bouwen.
De tafel zou er als volgt gaan uitzien.
Nu er een mooi sporenplan op zien te krijgen.
Voor het schaduwstation is de vorm van de tafel identiek. Hierin wil ik opstelsporen van ongeveer 1.5 a 2 m. Deze kunnen deels achter elkaar liggen zodat als de eerste trein vertrekt, de volgende door kan schuiven naar het volgende blok.
Nu heb ik in mijn schaduwstations ongeveer voor 40 treinen opstelplaats, dus dit wil ik wel terug hebben.
Het maaiveld heb ik in gedachte als volgt.
1ste deel voor de industrie met veel rangeermogelijkheid.
2de deel voor het doorgansstation. Dat zou ik deels op een hoger niveau willen zodat er 2 á 4 sporen hoger liggen (±10-12 cm) en 2 á 4 sporen op niveau +0
Het hoger gelegen stations spoor zou dan naarst het industrie gedeelte rijden en zo via het klimspiraal dalen naar het schaduwstation.
Ook de ander stations sporen komen dan langs de andere zijde van het industriegedeelte via de klimspiraal naar het schaduwstation, en of blijft op het maaiveld en draait dan naar de BW of stadskern, en kan dan daar via de spiraal naar het schaduwstation.
Later zal er ook nog achter de baan van Tom een enkel spoor leiden naar een steengroeve die op de vierkante ruimte naast het groene deel komt te liggen.
Zo dat is een beetje mijn verwachting van de nieuwe baan.
PS de tafel moet nog gebouwd worden, dus er kan indien nodig aan de vorm gespijkerd worden.
Als er iemand interesse heeft om mee te brainstormen, heel graag.