Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Nieuwe versie ESU ECOS software beschikbaar

Gestart door TimTie vrijdag 18 november 2016, 08:24:19

Re: Nieuwe versie ESU ECOS software beschikbaar

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

@citaat  @citaat

Dat is mooi.
Een klein beetje geduld en het komt allemaal goed.

Henk
 :D geduld... ja kan soms wel eens nodig zijn. Maar deze stap is nu klaar. Volgende stap wordt het aanschaffen van een Lokprogrammer, en dat omdat de programmeer uitgang van mijn EcoS overleden is

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

@citaat

Mijn programmeerspoor op mijn Ecos2 doet het nog prima, maar ik heb ook destijds een lokprogrammer aangeschaft.
Ik sluit hem aan op een rollenbank en de computer en ik ben er ontzettend blij mee.
Door de rollenbank hoef ik neit de bana op om het rijden te testen.

Op www.loksound.be staan Nederlandse handleidingen van ESU.

Henk
Bij ESU kan je device laten reparen. Prijslijst:https://esu.eu/en/support/warranty-repair/reparaturen/servicepauschalen/ecos-ecoscontrol-radio-mobile-control-ii/

Opsturen via je modeltrein dealer doen.
Een lokprogrammer is sowieso handig want die leest een ESU loc veel sneller uit dan een ECoS

Koen
Citaat van: TimTie op vrijdag 16 januari 2026, 12:37:16Bij ESU kan je device laten reparen. Prijslijst:https://esu.eu/en/support/warranty-repair/reparaturen/servicepauschalen/ecos-ecoscontrol-radio-mobile-control-ii/

Opsturen via je modeltrein dealer doen.

ik denk dat een programmer goedkoper is en denk ook dat de 50000 versie niet meer gerepareerd wordt.
ESU Ecos update 4.3.3 gereleased

Release Notes for Software 4.3.3 for ECoS 50200 / ECoS 50000 / Central Station Reloaded
Release Notes for Software 4.3.3 für ECoS 50200 / ECoS 50210 / ECoS 50220 / ECoS 50000 / Central Station Reloaded
=================================================================================================================
- ADD: Suport for new ESU Access Point based on openWRT Software
- Bugfix: Fixed crashes and display problems when using the joysticks