Na een lange periode niet kunnen rijden, o.a. door omstandigheden de afbraak van mijn vorige baan. Maar ook gezondheid en een gebrek aan energie, heb ik toch weer ideeën voor een nieuwe start. Deze start word nu wel heel anders, doordat je meer gelezen heb op het forum. Maar ook door fouten die ik bij de vorige baan had. Zie ook mijn voorstel topic. Nu ga ik eerst een module maken en daarna de baan eromheen bouwen. Baanplan heb ik nog niet, maar eerst maar de module maken en de kamer opruimen voor een nieuwe start.
Hoe dit zo ? Ik heb in de jaren 80 een idee gehad om de Hembrug(Zaandam 1906-1983) na te bouwen, we waren nog jong en deze heb ik een aardig gedeelte in multiplex gemaakt en met de figuurzaag nog uitgezaagd. Een berewerk en nooit afgemaakt. Niet op schaal, zag er eigenlijk niet super uit etc.
Vroeger heb ik deze brug veel bezocht, woonde niet zover van de brug en was als kind al enorm onder de indruk van de brug. Nu wilde ik deHembrug een aantal jaren terug maken, maar waaruit ? Messing was eventueel een optie maar ik had toen weinig gegevens. En ik zag me dat niet allemaal solderen. Het idee belande weer in de kast. Tot ongeveer een half jaar geleden op een ander forum een schitterende brug zag uit styreen. En met de gedachte dat is veel beter en kan ik dat ook ? Eerst maar eens gekeken hoever kan ik alle gegevens nog vinden, tekeningen foto?s en misschien nog meer. Na een half jaar speurwerk toch een start gemaakt. Heb intussen ook via het werk de bouwtekeningen gevonden, maar ook de ontwerptekeningen. Kom hier later op terug. En vele foto?s gevonden via diverse beeldbanken en archieven.