Dag Freek,
Citaat van: Freek op donderdag 31 augustus 2023, 17:19:20In die tussentijd zorgen dat het een beetje droog blijft en we lezen in october wel of het verstrekkende gevolgen heeft.
Misschien nu een mooie tijd om het materieel onderhoud te geven of aan wat losse dingen frobelen?
De poppetjes zijn een onderdeel van een groter project namelijk de rijtuigen voorzien van (led)verlichting en het interieur van een kleur te voorzien.
Zo heb ik de Lufthansaexpress en daarvan weet ik nu dat de kleuren van het interieur hetzelfde zijn als van de DC10 van Lufthansa destijds.
Nu nog even foto's oid hiervan zien te vinden.
Ben wel aan het zoeken maar heb nog niets gevonden.
Er komt een sleper en verder stroomvoerende koppelingen en daar zit ik nu op te wachten.
Het laatste nieuws is dat de koppelingen
waarschijnlijk in september komen dus ik ga uit van het 4e kwartaal 2023/1ste kwartaal 2024.
Verder heb ik nog een digitaliseerproject van een lok liggen maar daar moeten ook lichtprinten in en die worden op dit moment ontwikkeld....
Andere projecten wil ik nu niet opstarten want ik weet van mijzelf dat die dan blijven liggen.
Dag Henk
Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 31 augustus 2023, 17:35:09Deze zien er inderdaad een stuk beter uit als wat ik normaal uit China zie komen. Wel zijn het allemaal de overbekende poses, daar hebben ze weinig variatie in te bieden. Maar met 27€ voor de partij zijn ze ook niet echt goedkoop. Over het algemeen koop je die (slecht beschilderde) voor 5€ per 60 of 100 stuks, afhankelijk van leverancier.
Tja waar leg je de grens?
We geven zonder blikken of blozen 3 tot 500 euro voor een nieuwe lok uit, en hier willen we voor ene dubbeltje op de eerste rang zitten.
Als ik dan voor een paar euro meer een iets betere kwaliteit krijg dan is dat maar zo, maar het zijn nog geen Preiser en Noch-prijzen.
Dag Robin,
Citaat van: Hero op donderdag 31 augustus 2023, 18:18:23Ze zien er iets beter uit.
Maar ik denk dat als je de goedkopere koopt en de miskleunen weggooit(of weggeeft) je stukken goedkoper uit bent.
Als je bij deze set de gezichtjes nog even aantipt met wat verf zullen ze enorm opknappen.
Ze blijven een soort geelzucht hebben zo uit de verpakking.
Behalve het opknappen van de gezichten heb ik er zo weinig werk aan en ze verdwijnen toch in de rijtuigen achter
glas plastic.
Dag Erik,
Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 31 augustus 2023, 21:25:58
Tip van Tony: wrijf wat foundation van moeders de vrouw over de gezichtjes. Het staat wel ergens in zijn topic
Dank voor de tip!
Ik heb moeders er al om gevraagd en die trok een blik van wat moet jij daarmee?
Nadat ik het uitgelegd had begreep ze het wel.
Dag Peter,
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 01 september 2023, 06:02:04Balen van je dakkapel Henk, ik weet niet hoelang het dakleer erop ligt maar als dat meer dan 20 jaar is zou ik het gelijk vervangen, bij onze dakkapel is dat twee weken geleden gedaan en dat was geen overbodige luxe.
Hopelijk valt het mee en hoef je niets van je baan te demonteren.
De poppetjes vind ik er redelijk goed uitzien, alle waar naar zijn geld. De bekende fabrikanten maken natuurlijk de mooiste maar daar is de prijs ook naar.
Het ligt er inderdaad zo'n 20 jaar op.
Gelukkig hebben we binnen geen lekkage.
Dat komt omdat er onder/achter het boeideel de kast van het rolluik zit en waardoor deze een stuk uitsteekt.
We kwamen er achter doordat er begin juli tijdens een storm er een boeideel afwaaide en toen bleek dat het hout waar het boeideel op vastzat verrot was.
Begin oktober komt er nieuwe bitumen, isolatie en nieuw hout op.
Inderdaad alle waar naar zijn geld, en de afweging voor mij wordt dan wat vindt ik acceptabel en wat is de prijs.
Ik heb een panoramarijtuig en daar komt wel betere kwaliteit in.
Dag Harald,
Citaat van: Haradigi op vrijdag 01 september 2023, 10:13:09De lekkage bijna droog en ik voel dat jij dan weer aardig aan de hobby gaat.
Hier komen we ook weer langzaam op "stoom".
Maar helaas binnenkort weer bijna twee weken op vakantie o.a. ook een bezoek aan Goppingen
Ga je nu alweer op vakantie? Je bent net terug!
Goeie vakantie gewenst en geniet er van.
Henk