Het is al weer even geleden dat ik wat gepost heb maar ik heb wel wat maar niet veel gedaan.
Begin januari kregen we een brief van de Gemeente met een waardebon voor energiebesparende maatregelen met ene maximumbedrag van % 70,--.
Nu was ik al niet tevreden met de verlichting op zolder (te weinig) dus ik heb de Gemeente gebeld met de vraag of de waarde bon ook gold voor ledbalken.
Dat was zo mits de verlichting er niet uitgedraaid kon worden (TL-balk).
Hoezo geen kennis van zaken?
Een ander mooi voorbeeld: een buurman gaat naar de Gemeente omdat hij kunststof kozijnen wil plaatsen. Dat mag zegt de Gemeente maar u moet ze wel in de oorspronkelijke kleur nemen. Maar ik wil ze in een andere kleur. Dan schildert u ze naderhand maar over.
Een andere buurman wil een dakkapel in de oorspronkelijke kleuren maar moet ze in de kleuren van de buren aan de overkant laten schilderen want anders wil iemand roze of paarse dakkapellen.....
Dus bij de bouwmarkt 5 ledbalken en installatiemateriaal gekocht en de waardebon verzilverd en € 70,-- ontvangen.
Ik ben nu blij met de verlichting
Genoeg geleuterd verder met de baan maar eerst een foto van de ledbalken:
De eerste vangrail is geplaatst en met een paar bolides op de juiste hoogte gezet en vastgelijmd met houtlijm:
Ik had een rolletje asfalt van Noch liggen maar dat was lichtgrijs van kleur.
Dat vond ik niet mooi dus ik heb het asfalt zwart geschilderd.
Helaas liep het asfalt daarbij schade op gezien de reparatievlakken.
De linker vangrail is ook geplaatst.
Langs het asfalt het ik gezeefd zand gestrooid en met verdunde houtlijm gelijmd om het piepschuim te verbergen.
Helaas danste een bolletje houtlijm over het zand.
druppels afwasmiddel vergeten toe te voegen. Daarna ging het perfect.
Verder met het water
De bodem heb ik met een mengeling van lichtgroen en lichtblauw geschilderd en ik ben niet ontevreden over het resultaat.
Volgende experiment wordt water maken en dat wil ik met exposy hars gaan doen.
Maar daarvoor wil ik naar de bouwmarkt.