Nieuws: Zet in je agenda!! Op 12 en 13 januari 2019 staan ook wij weer op de Nationale Modelspoordagen in Rijswijk!! Kijk in de kalender!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  De baan van Trainhenk
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14   Omlaag

Auteur Topic: De baan van Trainhenk  (gelezen 56028 keer)

iTom

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • iTrainist
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #600 Gepost op: donderdag 01 november 2018, 10:11:35 »

Of je nu een testbaan maakt of een deel van je baan gebruikt, het gaat er om dat je eerst met het programma voor jezelf gaat testen.
De 1 maakt een apart baantje, de ander is al zover dat er een deel van de baan gebruikt kan worden.
Had ik ook met mijn eerste baantje en heb daar heel veel van geleerd.
Henk zou een mooi stuk kunnen gebruiken van zijn baan als die al zover klaar zou zijn, bijvoorbeeld de pendelbaan.
Gelogd
ROCO smalspoor-rail: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain:Rosoft s88: h0e
Met vriendelijke groet, Tom

Trainhenk

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #601 Gepost op: donderdag 01 november 2018, 20:21:54 »

Of je nu een testbaan maakt of een deel van je baan gebruikt, het gaat er om dat je eerst met het programma voor jezelf gaat testen.

Henk, het grote voordeel van dit ambitieuze plan is dat er fouten in sluipen.
Die kan je alleen maar oplossen als jezelf begrijpt hoe het programma werkt en moet worden toegepast.

KLIK: testbaan 1
Met iTrain zijn wij nu bijna een jaar bezig en we hebben bijna alle problemen boven water en opgelost maar mijn inschatting is dat dit nog wel de rest van het jaar zal duren en daarna volgt de rest van de hoofdbaan.
 KLIK: testbaan 2
Op de onderste foto een deel van het baanplan van de club.
Voor 99% mijn werk.
KLIK: testbaan 3
1ste alinea laatste zin.
KLIK: testbaan 4
Twee laatste zinnen.

Nu genoeg over testbanen.
Komend weekend hoop ik genoeg tijd te hebben om het voorstel van iTom te bestuderen.

Ongetwijfeld zullen er fouten insluipen bij zo'n grote baan.
De kans om dat te voorkomen is mijn inziens minimaal.
Dat komt bij de beste forumleden voor!

Ik zeg maar zo: niemand is perfekt. Ik ben het bijna.
Gelogd
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

Jan22

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Zonder dwarsliggers spoort het niet
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #602 Gepost op: donderdag 01 november 2018, 20:50:58 »

Vandaag de open dag bij de Amsterdamse Modelbouwers Club.
Tjeeee, jaren geleden heb ik de AMc bezocht, toen nog in Amsterdam, en het is zo herkenbaar wat hier nog van over is na herbouw ....  :)
Gelogd
Jan Willem


64+, en nog steeds dwarsliggend
(maar of het ook nog steeds spoort?)

Ben den Hollander

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
  • Voorbijganger
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #603 Gepost op: vrijdag 02 november 2018, 08:48:33 »


Henk zou een mooi stuk kunnen gebruiken van zijn baan als die al zover klaar zou zijn, bijvoorbeeld de pendelbaan.


Psies, dat is wat ik zei en dat is wat anders dan wat jij en Anne adviseren......


Gewoon een eenvoudig ovaal met een inhaalspoor en eventueel een opstelspoor.......



Een ontzettend goed advies!!!!!!!!

iTom

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • iTrainist
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #604 Gepost op: vrijdag 02 november 2018, 09:58:52 »

 @citaat  Goed dat jij het anders hebt gezegd dan wij, maar het doel heiligt de middelen en daar gaat het om.


Nu genoeg over testbanen.
Komend weekend hoop ik genoeg tijd te hebben om het voorstel van iTom te bestuderen.


Gelogd
ROCO smalspoor-rail: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain:Rosoft s88: h0e
Met vriendelijke groet, Tom

Ben den Hollander

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
  • Voorbijganger
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #605 Gepost op: vrijdag 02 november 2018, 10:42:06 »

 @citaat Prietpraat, het doel heiligt nooit de middelen en het is het goed praten van verkeerd handelen. Om je doel te bereiken gebruik je het juiste middel, dat is voor de één anders dan voor de ander. Henk is slim genoeg dat zelf te bepalen.
Gelogd

Haradigi

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #606 Gepost op: vrijdag 02 november 2018, 11:55:13 »

Hi slimme Henk,    ;)

Zelf had ik mij voorgenomen om geen testbaan te maken maar een "stuk(je)" van de echte baan waarmee ik ga testen.
Jou baan heeft best wel stukken waar jij dat ook kan doen.

groet
Harald

Anne W

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #607 Gepost op: vrijdag 02 november 2018, 23:04:15 »

 @citaat

Een groot ovaal in een grote baan, maar dan met hele grote blokken is ook een testovaal, maar zo'n gedachte is voor sommige mensen te veel.

De boodschap van iTom en mij is heel simpel: begin simpel, leer hoe de basisprincipes zijn en maak fouten, als je het allemaal begrijpt wat er op je hele grote testovaal gebeurt en niet gebeurt, dan ben je toe aan een eerste kleine uitbreiding.

Bij mij op de club kunnen een heleboel mensen de systemen (iTrain, Koploper en Traincontroller bedienen, maar als er wat "fout zit", dan zijn er maar een paar die dat kunnen oplossen.

Groet, Anne W
Gelogd
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

Robert

  • Zeer Toffe Gast
  • Online Online
  • Lid sinds: 2010
  • MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #608 Gepost op: zaterdag 03 november 2018, 10:50:25 »

Als ‘herintreder’ heb ik 2 jaar met een testbaan geëxperimenteerd (dubbele ovaal, 2 opstelsporen en 2 rangeersporen). Hierop reed ik uiteindelijk met 4 locs en kon er geautomatiseerd gerangeerd worden. Een zeer leerzame ervaring, bijvoorbeeld met bloklengtes, het exact stoppen boven een ontkoppelrails en familiariseren met de besturingsoftware (Windigipet in dit geval). Uitermate leerzaam en een absolute aanbeveler!

Mvrgr
Robert
Gelogd

Kelderspoorder

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Ich praot thóes idderen daag Limburgs.
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #609 Gepost op: zaterdag 03 november 2018, 11:53:44 »

ik heb inmiddels mijn testbaantje ( een Ovaal met inhaalspoor) afgebroken
en gebruik nu de grote baan om iTrain te testen
de reden dat ik de testbaan heb afgebroken is omdat ik telkens de CS 3 moest verplaatsen en  die van de grote baan afgekoppeld moest worden

het valt best mee, en zo kan ik nu ook alles netjes in stappen aanpassen
en als mij dat lukt, dan gaat dat voor Henk zeker al geen probleem zijn

grts Freddy
Gelogd
De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein.

iVanDL

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #610 Gepost op: zaterdag 03 november 2018, 21:42:35 »

Wat een een gedoe over het wel of niet bouwen van een testovaal.

Als je alle commentaren samenvat komt het erop neer: start met een beperkt spoor te besturen door iTrain.  Of dit nu een testovaal is of niet, zorg voor eenvoud in het begin.  Het voordeel van een testovaal is, en zo beginnen de meeste waarschijnlijk (net zoals ik) dat je in het begin niet over veel sporen en/of ruimte beschikt, geen idee hebt van wt je eigenlijk wil bouwen en zo'n ovaal is heeeeeeel overzichtelijk.

Try and error is nog steeds het beste leer principe.  Af en toe de hulp van de goden inroepen kan helpen en voor de rest veel geduld en vooral veel plezier  ;)
Gelogd
Groeten,

Ivan De Laet

Je hebt beter spijt van dingen die mislukt zijn dan van dingen die je niet hebt geprobeerd.

Trainhenk

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #611 Gepost op: zaterdag 03 november 2018, 22:29:25 »

Ondanks dat ik inmiddels de nodige ervaring al heb blijft iedereen maar hameren op een testbaan.

Een paar jaar geleden heb ik een testbaan gemaakt met Koploper.
Zie de bijlage.
De rode strepen zijn de blokscheidingen.
Dit was een dubbele ovaal met een uitwijkspoor en drie opstelsporen waarbij drie loks onafhankelijk van elkaar reden.
De ovalen hadden op lange stukken twee blokken zodat de loks tegen elkaar konden botsen, als leertraject, maar daar is in Koploper een foefje voor om dat te voorkomen.
De loks stopten in het uitwijk- of op het opstelspoor, stopten deden de motor uit, de lichten uit en gaven een fluitsignaal en als ze weer vertrokken deden ze dat in omgekeerde richting.
Acties heet dat geloof ik.
Hoezo geen ervaring.

Verder heb ik van ene Tom bij HIP in Werkendam een paar jaar geleden een basiscursus iTrain gehad en heb ik daar bijeenkomsten van de bouwers van iTrain en Koploper bijgewoond.
Heel gezellig allemaal.


Edit: lettergrootte aangepast voor degene die moeite hebben met kleine lettertjes of aan een (nieuwe) bril toezijn.
« Laatst bewerkt op: zondag 04 november 2018, 12:09:20 door Trainhenk »
Gelogd
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

Robert

  • Zeer Toffe Gast
  • Online Online
  • Lid sinds: 2010
  • MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #612 Gepost op: zondag 04 november 2018, 12:07:35 »

Volgens mij heb je goed getest!
Mvrgr
Robert
Gelogd

orient express

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #613 Gepost op: zondag 04 november 2018, 12:16:00 »

Duidelijk Henk.  Gaan met die banaan!
Gelogd
-Wim-

iTom

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • iTrainist
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #614 Gepost op: zondag 04 november 2018, 12:42:06 »

Even nog terug naar de start van Trainhenk om zijn baan in iTrain te tekenen.


Dan maar een start maken met iTrain maar hoe begin je? En goed?

Ik heb nu alleen nog een vraag hoe je op een eenvoudige en duidelijke wijze een cirkel in iTrain invoegt; zeker als je twee cirkels of meer (helix) hebt.
Ik hoor graag hoe jullie daar tegen aan kijken.

Ik kreeg toch de indruk dat deze vragen waren gesteld om wat hulp te bieden. Ik heb daar wel een beetje spijt van gekregen, mijn idee is dat er forumleden mee lezen die niet alles weten maar wat blijkt. Blijkbaar was dat een grote vergissing. Alles wat we schrijven wordt op een weegschaaltje gelegd, dat geeft de burger moed maar mij niet. Dit wilde ik nog even kwijt en daar heb ik geen groot lettertype voor nodig. Succes met het baanplan, dat zal zeker goed komen.
« Laatst bewerkt op: zondag 04 november 2018, 13:19:57 door iTom »
Gelogd
ROCO smalspoor-rail: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain:Rosoft s88: h0e
Met vriendelijke groet, Tom

iVanDL

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #615 Gepost op: zondag 04 november 2018, 20:32:23 »

Het Forum zou een plaats moeten zijn waar gelijkgestelde zielen elkaar ontmoeten en waar er naar hartelust meegedacht, gediscussieerd wordt, geholpen wordt, ... zodat iedereen er beter van wordt.  Maar in meer en meer draadjes merk je de laatste tijd dat zoals Tom reeds zegt alles gewikt en gewogen wordt en dikwijls lijdt tot frustraties vn één of meerdere medelezers.  Alle goede raad, hoe goed bedoeld ook wordt dikwijls verkeerd geïnterpreteerd.  spijtig, dat hebben we de laatste maanden meermaals kunnen ondervinden.

Laat ons ( of beter gezegd Henk) dit hoofdstuk nu maar afsluiten en terug naar de essentie gaan, nl een model bouwen en elkaar terug steunen.

Henk ik blijf je verder volgen, met of zonder testbaan  ;) :D
Gelogd
Groeten,

Ivan De Laet

Je hebt beter spijt van dingen die mislukt zijn dan van dingen die je niet hebt geprobeerd.

Anne W

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #616 Gepost op: zondag 04 november 2018, 23:08:20 »

Het spreekwoord luidt: "al doende leert men", wat op zijn Cruijffiaans ook betekent: "als je niet doet dan leer je ook niet", genoeg gesproken over hoe te beginnen, we lezen de resultaten wel.

Groet, Anne W
Gelogd
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

Tony

  • Vaste Inboedel
  • Online Online
  • Lid sinds: 2014
  • Märklin fahren-ärger sparen
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #617 Gepost op: maandag 05 november 2018, 11:57:28 »


Duidelijke taal, Henk  :thumbup:

Hopelijk leren we daar allemaal van, ook in het omgaan met elkaar; kennis, ervaringen en inzichten delen is mooi en leerzaam.
Als we dat hoffelijk naar elkaar doen, is dat nog veel leuker  :P

Grtz Tony
Gelogd
62 jarige digibeet en dit vind ik ook leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

Ben den Hollander

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
  • Voorbijganger
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #618 Gepost op: maandag 05 november 2018, 13:29:06 »


Het Forum zou een plaats moeten zijn waar gelijkgestelde zielen elkaar ontmoeten en waar er naar hartelust meegedacht, gediscussieerd wordt, geholpen wordt, ... zodat iedereen er beter van wordt.  Maar in meer en meer draadjes merk je de laatste tijd dat zoals Tom reeds zegt alles gewikt en gewogen wordt en dikwijls lijdt tot frustraties vn één of meerdere medelezers.


Het gaat niet om het wikken of wegen of hoffelijkheid, het gaat om de vraag die gesteld wordt. Men zou de discipline moeten hebben op de vraag in te gaan in plaats van deze ter discussie te stellen en gelijk effe je eigen plasje te doen. Henk vraagt hulp bij zijn iTrain baanplan, voorts moet hij een testovaaltje of baantje gaan leggen, raar toch?

Vorige week vroeg iemand: hoe zet ik MFX uit in mijn Marklin lokkie. Ik doe met wat anderen mijn best en post een plaatje. Maar vervolgens gaat de vraag ter discussie gesteld worden: waarom DCC, MFX is toch beter enz.. De vraagsteller haakt gefrustreerd af, hij is er klaar mee. Voorts gaat hij het PB cirquit in en roept mijn hulp in. Ik kan hem maar deels helpen want ik heb geen kennis van Marklin centrales. Dat leidt dan weer tot een nieuwe vraagstelling van mij op dit forum in mijn poging de man te helpen.

Is dat wat we willen mannen?

Gr, Ben.

iTom

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • iTrainist
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #619 Gepost op: maandag 05 november 2018, 13:59:52 »


Het gaat niet om het wikken of wegen of hoffelijkheid, het gaat om de vraag die gesteld wordt. Men zou de discipline moeten hebben op de vraag in te gaan in plaats van deze ter discussie te stellen en gelijk effe je eigen plasje te doen. Henk vraagt hulp bij zijn iTrain baanplan, voorts moet hij een testovaaltje of baantje gaan leggen, raar toch?

Gr, Ben.

Ik was toch echt van mening dat ik de vraag van Henk had beantwoord. Nergens staat dat hij een testovaaltje of baantje moet aanleggen maar dat geadviseerd.

Daarom adviseren we altijd om eerst te beginnen met een testbaantje te maken, daar leer je van je eigen fouten en kan je deze ook oplossen. Gewoon een eenvoudig ovaal met een inhaalspoor en eventueel een opstelspoor geeft in het begin al problemen genoeg.

Het geheel wordt nu wel een beetje verdraaid en uit het verband getrokken.

Ben het mee eens dat de vraag beantwoorden veelal ontaard in een geheel andere discussie maar misschien komt dat omdat iedereen graag ook een zegje wil doen.
Gelogd
ROCO smalspoor-rail: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain:Rosoft s88: h0e
Met vriendelijke groet, Tom

Ben den Hollander

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
  • Voorbijganger
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #620 Gepost op: maandag 05 november 2018, 14:12:22 »

 @citaat Oké, dat zogenaamde adviseren van het testbaantje wordt uiteindelijk een woordenspel. Ik vind het prima als het zo moet maar ik ben niet de vraagsteller noch is mijn ego gekwetst.
Gelogd

Trainhenk

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #621 Gepost op: donderdag 08 november 2018, 10:40:04 »

Ik heb de boel even laten bezinken.
Mijn excuses voor mijn felle reactie maar het schoot mij op dat moment compleet in het verkeerde keelgat.
Daar waren ook andere oorzaken voor maar die houdt ik privé.

Overigens kom ik niet terug op mijn beslissing om een testbaan te bouwen c.q. in mijn baan te gebruiken.
Het zou mijn derde worden.

De afgelopen dagen heb ik het druk gehad met werk, vrijwilligerswerk, voetbal (kijken) en de club dus ik heb nog geen besluit genomen hoe mijn baanplan er in iTrain uit gaat zien.
Het spookt wel door mijn hoofd.
Zodra ik een helder beeld heb wat ik wil en dit ingevoerd heb in iTrain zal ik weer een plaatje plaatsen.
Niet heel spannend maar het moet toch gebeuren.

In de tussentijd ga ik wel beginnen met het opvoeren van info in iTrain en ideeën voor andere projecten uitwerken.
Gelogd
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

Kaleb

  • 3rail Events team
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Stamtafel Mijnstreek en Gebrooker Baan
    • Mijn baan
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #622 Gepost op: donderdag 08 november 2018, 11:29:44 »

Ik zal je eerlijk zeggen: ik heb nooit en te nimmer überhaupt maar één moment gedacht om een testbaan te maken tijdens mijn overstap van analoog naar digitaal vorig jaar. 
Al doende kwam ik erachter dat er veel meer mogelijkheden zaten in de digitalisatie icm koploper. Dus afbreken en opnieuw naar de tekentafel was mijn stap.

m.a.w.: je moet dat doen waar jij je prettig bij voelt. En ja.... privé omstandigheden hebben er ook en rol in.
Laat je niet gek maken. Ik zou zeggen: als je weer eens in het zuiden bent kom eens kletsen (rijden lukt momenteel niet op de baan vanwege ombouw).
Gelogd
Groetjes,
Henk (Kaleb)

Mijn baan in aanbouw: Gebrooker Baan (M-rails, ECoS en Koploper)
Vaste bezoeker van de Stamtafel Mijnstreek

Haradigi

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #623 Gepost op: donderdag 08 november 2018, 11:33:41 »

Hi Henk (treinhenk),

Neem de tijd, doe ik ook.  O:-D
Wil je een keertje rustig kletsen, de koffie staat hier (bijna) klaar.

groet
Harald

speeltmettreintjes

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2018
    • Diesel DHG 500 trekt Shell ketelwagens
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #624 Gepost op: donderdag 08 november 2018, 13:27:44 »

Ik heb de boel even laten bezinken.
Mijn excuses voor mijn felle reactie maar het schoot mij op dat moment compleet in het verkeerde keelgat.
Daar waren ook andere oorzaken voor maar die houdt ik privé.

Ik zag de posts voorbijkomen en vond het eigenlijk wel grappig, maar vooral heel begrijpelijk. Je had al tig keer uitgelegd wat je al voor ervaring had opgedaan, maar desondanks bleven er maar mensen adviseren om een testbaantje te maken. Eerst even lezen wat er al geschreven is? Da's toch nergens voor nodig als je wilt reageren? Gewoon alleen de laatste post lezen, da's toch genoeg? Nee, ik vind dat er niets mis is met jouw reactie, integendeel. Of het lukt, weet ik niet, maar misschien bereik je op deze manier dat meer lezers toch nog eens terugbladeren in jouw topic. En tegelijkertijd kon je even stoom afblazen.

P.S. Nu ik dit schrijf, bedenk ik dat ik ook nodig weer stoom moet afblazen. Moet ik wel eerst even wat rookolie bijvullen.
Gelogd
Groeten, Rob                              Mijn baan

nobody

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • ......semper idem......
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #625 Gepost op: donderdag 08 november 2018, 13:34:48 »

 @citaat vind ik óók ===> klik
Gelogd
Met vriendelijke groet: Wim.                                 Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.
 

peterke33

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Non mi importa di me
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #626 Gepost op: donderdag 08 november 2018, 16:31:40 »

Hoi Henk

Ik krijg ook altijd de raad om mijn eigen ding te doen, en ja dat doe ik ook en laat je niet gek maken.

De koffie en gebak staan klaar indien, en ja ook het lekker stoofvlees -(draadjesvlees) zoals jullie mooi kunnen zeggen staat klaar met frietjes.
Gelogd

Trainhenk

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #627 Gepost op: zondag 11 november 2018, 22:17:26 »

speeltmettreintjes:
Dat is een van de redenen dat ik uit mijn vel sprong.

Kaleb, Haradigi en Peterke33:
Jullie aanbiedingen neem ik graag aan.
Kan even duren en wacht nog maar even met koffie zetten, ik was uitgenodigd door Kelderspoorder en dat heeft uiteindelijk een half jaar geduurd voordat ik daadwerkelijk bij hem geweest.
Maar weet, we gaan aan de koffie met elkaar.

Nobody:
Mijn berichtenteller verhogen heeft absoluut niet mijn intentie.
Ik zie daar namelijk niet zoveel in. Als ikzelf tien keer mijn topic open heb ik er weer tien streepjes bij dus wat is het dan waard?
Dan zie ik liever hoeveel unieke leden mijn topic lezen/volgen danwel een bijdrage hebben geplaatst.
Dat geeft een beter beeld hoe je topic en je zelf gewaardeerd wordt.

 :offtopic:
Even wat positief nieuws.
In mei/juni meldde ik dat mijn baas failliet was gegaan en in juli dat we door een andere vervoerder waren overgenomen.
Daar kreeg ik (weer) een tijdelijk contract voor 20 tot 25 uur per week.
Na gesprekken met mijn leidinggevende heb ik nu bericht gekregen dat ik een contract voor 32 uur per week ga krijgen.
Dit is het maximaal te behalen uren per week.
36 of 40 uur per week geven ze niet.
De praktijk is dat ik de laatste twee maanden tussen de 45 en 50 uur per week onderweg ben.

ontopic maar weer.
Gelogd
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

Haradigi

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #628 Gepost op: maandag 12 november 2018, 13:40:51 »

Hi Henk,

Ons koffie apparaat maalt en zet koffie in hele korte tijd dus altijd vers.
En ook goed dat je weer een contract hebt, dat geeft rust in de tent.

groet
Harald

wila

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #629 Gepost op: maandag 12 november 2018, 14:34:38 »

Hi Henk,

Goed nieuws over je contract!
Gefeliciteerd!

Gr. Wim
Gelogd


De bouw van mijn baan : http://forum.3rail.nl/index.php?topic=42454.0


Modelbaan : Roco-line H0 ; DR5000

Trainhenk

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #630 Gepost op: zaterdag 17 november 2018, 19:59:45 »

De afgelopen week met mijn baanplan in iTrain bezig geweest.
Ik heb daarbij veel baat gehad van het plan wat iTom had getekend en mijn "standaard" blokken.



Het plan van iTom gaf mij wat andere inzichten hoe je een strak baanplan moet tekenen.
Dat heb ik daar waar mogelijk toegepast.
Het gevolg is dat ik een vierkant baanplan heb en iTom een rechthoekig.

De komende weken ga ik het even laten bezinken of ik er happy mee ben (of niet :D).
Er zitten ook nog wel wat schoonheidsfoutjes in en die moeten er natuurlijk uit.
Waar ik bijvoorbeeld nog eens goed naar moet kijken is of ik de rijrichting in de blokken goed heb ingevoerd.

Ik ga nu eerst verder met de inventarisatie van mijn blokken en bezetmelders (aantallen, nummering, lengtes, etc.).
En als ik mijn definitieve plaatje heb de gegevens invoeren.
Daar ben ik nog wel even mee bezig.  :D

Op 28 oktober j.l. schreef ik dat ik te wachten zat op servo-steunen.
Deze zijn op 10 november j.l. vanuit België op transport gegaan naar Houten alwaar ze zijn overgedragen.
Ze liggen nu ergens in de Zaanstreek en ik hoop ze aanstaande dinsdag in De Rijp op de stamtafel in ontvangst te mogen nemen.
Dan moet ik in de komende weekenden tijd gaan vinden om ze te plaatsen.  8o 8o 8o
Gelogd
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

Trainhenk

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #631 Gepost op: zondag 18 november 2018, 19:58:07 »












Edit: ik probeer een 5-tal linkjes naar Dropbox toe te voegen maar er zijn er maar twee zichtbaar. Vreemd.
« Laatst bewerkt op: zondag 18 november 2018, 20:06:01 door Trainhenk »
Gelogd
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

Tony

  • Vaste Inboedel
  • Online Online
  • Lid sinds: 2014
  • Märklin fahren-ärger sparen
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #632 Gepost op: maandag 19 november 2018, 01:23:52 »


Twee plaatjes van nieuwe spullen lijkt me, Henk  ;)

Maar je contract is alvast zeker toppie  :thumbup:
Dat geeft extra rust !

Grtz Tony
Gelogd
62 jarige digibeet en dit vind ik ook leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

h0_miessie

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
  • Märklin what else ?
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #633 Gepost op: maandag 19 november 2018, 05:44:16 »

Henk,
Van harte gefeliciteerd met je contract. :) :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Gelogd

Jan22

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Zonder dwarsliggers spoort het niet
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #634 Gepost op: maandag 19 november 2018, 12:25:07 »

Gefeliciteerd, Henk, en nog bedankt voor die extra grote letters ( ik hoefde m'n leesbril er niet eens voor op te zetten) .
Gelogd
Jan Willem


64+, en nog steeds dwarsliggend
(maar of het ook nog steeds spoort?)

Trainhenk

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #635 Gepost op: maandag 19 november 2018, 18:52:32 »

Twee plaatjes van nieuwe spullen lijkt me, Henk  ;)

KLIK: en hier plaatjes van de rest

Verder iedereen bedankt voor de felicitaties. :thumbup:
Gelogd
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

iTom

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • iTrainist
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #636 Gepost op: maandag 19 november 2018, 19:02:36 »

Mooi spul hoor.
Gelogd
ROCO smalspoor-rail: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain:Rosoft s88: h0e
Met vriendelijke groet, Tom

iVanDL

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #637 Gepost op: maandag 19 november 2018, 20:39:24 »

Elke aanvulling van Rollend Materieel is een leuke aanwinst en ... weer een streepje erbij.  :D :thumbup:
Gelogd
Groeten,

Ivan De Laet

Je hebt beter spijt van dingen die mislukt zijn dan van dingen die je niet hebt geprobeerd.

Kelderspoorder

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Ich praot thóes idderen daag Limburgs.
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #638 Gepost op: maandag 19 november 2018, 21:00:06 »

Henk,

goed nieuws lees ik hier, een beter contract met meer uren, dat geeft ook weer meer centen voor de treintjes
hopelijk heeft de koerierdienst geen vertraging >:-D en krijg je de servo steuntjes op de afgesproken tijd en plaats
we zien de resultaten hier graag verschijnen
ook veel suc6 met het schakelbord in iTrain gewenst
mooie aanwinsten trouwens

grts Freddy
Gelogd
De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein.

Degeluidsman

  • 3rail Events team
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • A member of the Duurstede Group®
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #639 Gepost op: dinsdag 20 november 2018, 16:22:07 »

Dat zijn goede berichte Henk  :thumbup: :thumbup:

En weer een mooie uitbreiding van je rollend materiaal, veel plezier ermee


Mvg,

Peter Degeluidsman
Gelogd

peterke33

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Non mi importa di me
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #640 Gepost op: dinsdag 20 november 2018, 16:23:59 »

Hoi Henk

Proficiat met je nieuwe contract, meer uren is ook meer euro's voor  :-)

Leuke nieuwe aanwinsten heb je gekocht.  :)
Gelogd

Trainhenk

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #641 Gepost op: zaterdag 24 november 2018, 17:29:28 »

Vandaag naar een treinenbeurs in Lisse geweest.
Het is een kleine beurs maar wel gezellig.

Daar kwam ik nog een leuk rijtuig tegen wat goed bij mijn nieuwe aanwinsten van vorige week past.



Verder nog twee sloopwagons voor mijn stofzuigerproject.
Daar heb ik geen foto van gemaakt.
Er blijft toch weinig van over.  :mrgreen: :mrgreen:
Gelogd
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

Ben den Hollander

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
  • Voorbijganger
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #642 Gepost op: zaterdag 24 november 2018, 17:33:57 »

Rijdende 1e klasse kroegen, altijd leuk. :)

Trainhenk

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #643 Gepost op: zaterdag 08 december 2018, 19:12:42 »

Vandaag naar Houten geweest en de volgende aanwinsten gescoord:

Een servodecoder:



Een wagentje van het bekende warenhuis wat nu niet meer bestaat:



Kelderspoorder heeft nog een stapeltje servosteuntjes of moet ik zeggen houders voor mij geprint:





Bij terugkomst bij mijn auto wachtte mij de volgende verrassing:





Nou ja, de verzekering is er goed voor.
Gelogd
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

frank-103

  • Stamgast
  • Online Online
  • Lid sinds: 2008
    • Frank-103
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #644 Gepost op: zaterdag 08 december 2018, 19:18:07 »

Dat is vervelend Henk, zoiets levert toch een boel narigheid op, al is het de zoektocht naar een glasboer die er een nieuw raam voor je in kan zetten!
Gelogd
Het is hachelijk!

Pitje

  • Nieuwe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2018
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #645 Gepost op: zaterdag 08 december 2018, 19:18:37 »

Amai das geen leuke sluiting van een leuke beursdag! Hoop dat de verzekering snel alles afhandeld!
Dat zijn handige steuntjes, ik moet eigenlijk ook maar eens een 3D printer aanschaffen...

Succes met de servos!

Met vriendelijke groet,

Roderick
Gelogd
Dit ben ik: Klik Mijn baan topic: Klik en mijn huidige ombouw/electronica project: Klik

Trainhenk

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #646 Gepost op: zaterdag 08 december 2018, 19:22:34 »

 @citaat @citaat
Ik moest van Houten naar Nieuwegein voor een noodraam en kan hopelijk deze week naar de glasboer voor een nieuw raam.

 @citaat
De verzekering dekt gelukkig alles.
Ik ben ook erg blij met Kelderspoorder dat hij deze steuntjes voor mij wil printen.
Mij mij thuis is er de ruimte niet voor om nog een 3D-printer te kunnen plaatsen.
Gelogd
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

Kelderspoorder

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Ich praot thóes idderen daag Limburgs.
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #647 Gepost op: zaterdag 08 december 2018, 19:33:22 »

Henk,

het verraste mij enorm daarstraks toen je mij de eerste foto doorstuurde van de diefstal
gelukkig dat het allemaal voor de verzekering is, maar leuk is het zeker niet

de steuntjes voor jou servo's zijn met plezier gemaakt,
veel suc6 met de montage van de servo'tjes

en... het was ook weer gezellig en fijn om met je rond te snuffelen op de beurs
PS mijn vrouwtje vond het ok.... je weet wel de extra uitgaven  >:-D

grts Freddy
Gelogd
De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein.

h0_miessie

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
  • Märklin what else ?
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #648 Gepost op: zaterdag 08 december 2018, 19:43:14 »

Leuke aanwinsten Henk. :) :thumbup:
Jammer dat een leuke beursdag zo moet eindigen met een auto inbraak. :(
Succes met de afhandeling.

Groet Michel
Gelogd

iTom

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • iTrainist
Re: De baan van Trainhenk
« Reactie #649 Gepost op: zaterdag 08 december 2018, 19:45:26 »

Henk, dat zijn geen grappen meer. Zoiets verwacht je toch niet maar ja, ook bij een modeltreinenbeurs lopen onverlaten rond.
Balen maar gelukkig vergoed de verzekering de schade, kost het nog wel no-claim want een dader heb je niet om aansprakelijk te stellen.
Hoop voor je dat het mee zal vallen.
Gelogd
ROCO smalspoor-rail: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain:Rosoft s88: h0e
Met vriendelijke groet, Tom
 



Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.15 | SMF © 2014, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 1.32 seconden met 47 queries.