Zaterdag 17 februari richting Rotterdam en onderweg via de Waalhaven gereden. En daar stond de 1611 bij Shunter op het spoor klaar .... tja... voor wat? Naar binnen? Of juist naar buiten? Geen idee, maar wel zodanig dat dit smeekte om vastgelegd te worden.
1. Met het neusje net buiten de overkapping.

2. Beetje statieportret.

3. En een stuk dichterbij. Dit laat wel mogelijkheden voor vervuiling zien. onder het rooster is duidelijk een relatief schone plek te zien, waar blijkbaar een sticker of iets dergelijks gezeten heeft.

En vandaag wat meer tijd genomen om op de Waalhaven te kijken. Voordeel van een werkdag is dat je ook het risico kan lopen dat er wat gebeurt. En dat was zo!
4. Een poos terug was mij in dit draadje al verteld dat er achter het gebouw van Shunter nog een 2200/2300 moest staan. En dat had ik vanaf het Reewegviaduct al een keer gezien, maar daar was niet echt een goede foto te maken. Vandaag had ik de kans vanwege een mooi doorkijkje om deze 2300 (want dat is het) te kunnen spotten....

5. .... helaas is zo van afstand te zien de 2363 van bar slechte kwaliteit.

6. Verder nog een aantal andere locs, waaronder de 286 940. In het blauwe vlak staan in het Engels de namen van de volgende landen: Oostenrijk, Roemenië, Tsjechië, Nederland, Duitsland, Slovenië, Slowakije en Hongarije.

7. Voor het gebouw van Shunter staan ook nog de nodige loks opgesteld.

8. Een stukje verderop gelopen bij de grote poort waar over het algemeen nogal wat Traxx/186/189/286/... (streep door wat het niet is

) loks staan.

9. En de Rastattless! lok een stukje ingezoomd.

10. Een stukje naar links gekeken, want daar staat een lok van MRCE.

11. Ondertussen werd er op het rangeerterrein getoeterd, en bleek dat er druk gerangeerd werd met een sleep (lege) containerwagons.

12. Bij het afdrukken kreeg ik een grote grijns van de machinist van Rail Feeding lok 20.

13. Railion 6403 staat nog heel zielig te zijn.....

14. Al viel mij nu op dat op de draaistellen de aspotten een rood kleurtje gekregen hebben.

15. De neusjes van de Goes en de Schiphol.

16. En dat wat dichterbij gehaald.

17. Zomaar wat foto's van de "Demonstratie ketelwagen".

18. De diverse kranen van deze wagon, waarom duidelijk is, waarom deze zo heet.

19.

20. Het is rood en het dekt het grijze af.

21. Aan de andere kant van het opstelterrein staan deze vijf loks van Railfeeding zo te zien nog steeds op hetzelfde plekje.

22. En heel verderop is ook nog een deel van het RET metro opstelterrein te zien.

23. Railfeeding lok 16 kwam voorbij denderen.

24.

26. De G2000BB van Vosloh (92 80 1273 104-0 -
D-ATLD) staat nu op het kopspoortje.

27. En nu zonder hekwerk ervoor.

28. Vanaf een kleine hoogte zodat ik iets over het hek kan fotograferen.

29.

30.

31. Ik wilde nog een mooie actiefoto van een voorbijrijdende metro maken. De foto an sich is wel gelukt, maar op de een of andere manier heb ik niet het idee dat dit het is.....