Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

BR85 heeft geen spanning meer

Gestart door Kees van Veen zondag 20 oktober 2024, 19:02:33

BR85 heeft geen spanning meer
Hoi mensen,
tijdje geleden nieuwe sounddecoder in deze lok laten zetten, reed en klonk daarna weer geweldig.
Vanmorgen stond ie opeens stil en geen beweging meer in te krijgen.
Tandwielen draaiden gewoon, even buiten de rails digitale stroom (op  sleper)vanaf CS1R deed niks.
Lok gewist van CS1R om 'm opnieuw aan te melden (M4), maar deed ie niet meer.
Kap eraf om los draadje te checken, maar zie niets, sleper eraf, maar ziet er ook goed uit.
Moet ik hiermee naar de echte trein-geleerden, of kan ik zelf nog iets?

Groeten, Kees
Re: BR85 heeft geen spanning meer

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Tandwielen draaien gewoon? Groet, Anne W

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Citaat van: Kees van Veen op zondag 20 oktober 2024, 19:02:33Tandwielen draaiden gewoon, even buiten de rails digitale stroom (op  sleper)vanaf CS1R deed niks.
wat bedoel je hier nu? Wanneer de tandwielen draaien draait de motor toch ook. Of bedoel je dat je die tandwielen met het handje gedraaid hebt.
Welke decoder heb je er in laten zetten en is die met of zonder adapter gemonteerd? Met adapter heeft het voordeel dat je de decoder er eenvoudig uit kunt trekken om wat meer te testen. Bijvoorbeeld een 9V batterij aan de motorpolen hangen om de motor te testen. Dat moet je niet doen met aangesloten decoder!! Kan het ding niet tegen.
Hoe lang is bij jou een tijdje geleden? Zit er nog garantie op deze inbouw? Dan niet verder zelf klooien maar meteen naar de inbouwer brengen.
ja, ik kan gewoon met de hand de tandwielen draaien bedoel ik.
De decoder is 4 maanden geleden ingebouwd.

Artikel:       Esu 58410
Omschrijving:  LokSound 5 DCC/MM/SX/M4 "Leerdecoder", 8-pin NEM652, Retail, mit Lautsprecher 11x15mm, Spurweite: 0, H0
Aantal:        1
Stukprijs:     € 100,79

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Aha, een ESU decoder. ESU geeft twee jaar garantie op haar producten. Lees volgende LINK en trek je conclusie. In eerste instantie zou ik reclameren bij de inbouwer en een vraag op het ESU forum stellen. Klein proefje wat je nog kan doen is die 8 polige stekker lostrekken en met een 9V batterij direct op de motorpolen kijken of de motor dan draait. Zo ja, kun je er van uitgaan dat de decoder kaduuk is.
Citaat van: Kees van Veen op maandag 21 oktober 2024, 10:06:04De decoder is 4 maanden geleden ingebouwd.

Artikel:      Esu 58410
Omschrijving:  LokSound 5 DCC/MM/SX/M4 "Leerdecoder", 8-pin NEM652, Retail, mit Lautsprecher 11x15mm, Spurweite: 0, H0
Aantal:        1
Stukprijs:    € 100,79

Geen arbeidskosten voor de ombouw?
Heb je al de persoon die de ombouw heeft uitgevoerd, benaderd?

Willy
ja, wacht nog op antwoord van de inbouwer....
Breng 'm morgen naar de inbouwer :thumbup:

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.