Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 06 januari 2017, 20:23:57
Erik, dat is een hele mooie plaat, erg sfeervol.
En die muurschildering is gewoon helemaal geweldig.
Dank je
ik vind hem ook wel goed gelukt
Kun je nagaan: enkel het terras is 'aangekleed', er ontbreken nog voetgangers, verkeer en verkeersborden!
Citaat van: Dirk-JanIk ben ook een beetje aan het zoeken naar een mini Vespa, ook op Italiaanse marktplaats achtige websites, maar nog nada niets.
Tja, ik zoek nu een aantal maanden, maar zoals gezegd, enkel met 3D-printen of zelfbouw zie ik een mogelijkheid.
Zelfs op Italiaanse websites met Italiaanse modelbanen kom ik deze markante verschijningen niet tegen in model.
Daar waar het toch best een veel voorkomend en vertrouwd item in het straatbeeld was en is in Italië.
Citaat van: Tony op vrijdag 06 januari 2017, 21:14:36
Er zijn trouwens een heel stel foto's niet meer zichtbaar in je draadje
Ik weet het Tony!
Sinds gisteren missen een groot deel van mijn gehoste foto's van mijn website.
Er wordt aangegeven dat het een serverfout betreft
Ik wacht nog wel even af voordat ik actie onderneem ...
De module van het laadperron is vandaag nog éénmaal op de werkbank geweest om de kantstenen en de voegen
nog eens aan te pakken, het dek van het laadperron en het wegdek aan te brengen met een mengsel van houtlijm,
zilverzand en acrylverf om het op de gewenste kleur te verkrijgen.
Toen dat zover was, heb ik de M-rails afgedicht met crepe-tape, zodat bij het ballasten het zand niet onder de rails terechtkomt.
Daarna is de module afgetekend en die plek is flink ingesmeerd met houtlijm, waarna de module gefixeerd is.
Vervolgens is met het zandmengsel verder de weg aangesloten op de Provinciale weg en wel zo, dat er ruimte
is voor in- en uitvoegend verkeer of wellicht een parkeerplek. Resultaat:
Terwijl dat stond te drogen, heb ik een geel 3mm. LEDje ontdaan van z'n karakteristieke vorm met schuurlinnen
en er een soort emmer-vorm van gemaakt: conisch, met een platte kop en de onderste rand in tact gehouden.
Vervolgens een 3mm. metalen ringetje zwart gemaakt en tot op de rand geschoven en dit gefixeerd met houtlijm.
Als dit dan met wat zwarte verf bewerkt, door een stukje plastic (tabbladen) drukt als montageplaat voor aan de muur,
draden aan het LEDje soldeerd, een gat in de muur maakt en het geheel er door wurmt, fixeert met een drupje houtlijm
om als laatste met een fineliner nog wat streepjes op het LEDje zet als beschermkorf ziet het er zo uit:
Groeten,
Erik.