Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Big Boy gebulder op zolder

Gestart door Opa-Bullcat maandag 01 september 2014, 14:37:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Big Boy gebulder op zolder
Opa-Bullcat
gast

Big Boy gebulder op zolder
Even wat nieuws, LGB is eruit, het werdt mij toch wat te veel allemaal en toen ik voor de derde keer door mijn rug ging met het kruipen bij die baan dacht ik, STOP, en vervolgens alle rails weer weggehaald, uiteraard nadat er eerst een paar loc's hadden gereden.

Ik ga dus nu verder met mijn  H0 baan 2 rails of er moet iemand zijn met heel veel C rails die wil ruilen tegen fleishmann/roco rails :)

Dat zal niet dus we gaan vrolijk verder met het tekenen van de baan in Anyrail.
D baan zoals hierboven tegen de wand aanligt, ligt er nu nog steeds, de bovenkant word verwijderd als ik ga beginnen met het schaduw station. onderstaande foto laat alvast iets zien, aan de linker onderkant begint een dubbel sporige lijn richting hoofdbaan( niveau 0 ) verschil tussen beide platen 25 cm ik kan dus makkelijk stijgen met 2,5 % max.

de bovenste 2 lijnen van sectie S-02 - S-06 liggen boven de eerste opstel sporen.

Onderstaand een foto van de hoofdbaan waar nog niks aan gebeurt is alleen ongeveer met tekst gezegd wat er zou kunnen komen.

de blauwe lijn loopt dus achter over mijn bureau wat overal 100 cm diep is, die 2 sporen worden afgeschermt met een strook plexiglas.

Maar voorlopig nog tekenen in anyrail.

En ik weet nog niet of ik het in iTrain of in Koploper ga zetten de beveiliging, iTrain kan ik dromen, maar de mogelijk heden die ik van koploper gelezen heb, in Tilly zijn draad, spreken mij ook heel erg aan.
Misschien is ook hier hulp voorradig voor koploper ;)

wordt vervolgt,....

Re: Re: Baan Opa
Spoorman
gast

Re: Re: Baan Opa
Verrassende wending, zeker na de poten discussie. :)

Gr, Ben.
Re: Big Boy gebulder op zolder
`vanwege juist die poten discussie kwam ik tot dit besef, die opstel sporen die er ooit voor zouden moeten komen te liggen zouden vol staan met wagons, ehh dan heb ik dus probleem met werken aan de baan, en telkens eraf halen en er wer op zetten was wat te veel werk.
En nu heb ik mooi de ruimte en hangt mijn H0 baan netjes tegen de muur aan :)
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Re: Baan Opa

Beter ten halve gekeerd, den ten hele gedwaald, Hans  :P

Niks mee mis en wie weet waar jouw LGB-spoor opeens weer opduikt.
Misschien heb je nog ergens een kamertje over......

Dit zal in ieder geval een stuk makkelijker werken ( en spelen) zijn !
We gaan het zien, succes....grtz Tony
Re: Big Boy gebulder op zolder
Tony , okay ik reageer wat laat, bedankt en inderdaad we gaan gewoon verder hier, maar nu liever gelijk alles goed wat hoogte betreft :)

Okay, terwijl ik nog vrolijk aan het nadenken ben kan ik natuurlijk wel gewoon met het grootste deel van het schaduwstation beginnen.
Eerst de platen op maat gemaakt en de dubbele bodem er weer afgehaald ( die moest vanwege de draadjes voor de LGB baan he ) die was niet meer nodig en de platen die eerst 60 cm waren naar 80 cm diep opgerekt ;D

Vandaag hele gebeuren tegen de wand op de juiste hoogte en beplakt met Gamma-blauw, als lijm onverdunde houtlijm gebruikt verdeeld met een hele fijn getande uit strijker. en dan mogen er eindelijk doosjes open nou mogen meer moeten want ik kwam houtlijm te kort en ik wist dat er in de dozen die al boven stonden hout lijm moest zitten, uiteraard in de laatste doos, wel dat ruimt gelijk lekker op en staat er alvast wat onder het schaduwstation.

Foto's van de blauwe baan.




Nu wat anders misschien voor anderen een idee.
Ik kwam laatst op mijn omzwervingen op andere fora een speciaal wagonnentje tegen om stijgings procenten uit te kunnen rekenen, dus ik zoeken, yep Marklin, ja echt niet voor die prijs zoek ik wel even verder, ook werdt er op een veiliing site zoiets aangeboden maar die teller stond al op 50 euro die ook niet dus, toevallig zag ik opp een foto van een lid ergens een naam van zoiets staan, dus even googlen en jaar hoor, wah kost dah oei wel 20 euro :D
en wat is het, een niveau ding wat je op het stuur van je fiets kunt monteren zodat je kan zien hoe stijl je wel niet omhoog gaat :)



Wagon eronder rails eronder en klaar is Opa, lukt uiteraard ook zonder rails en wagon eronder :D

dus Opa was weer lekker bezig.

wordt vervolgt,....
Re: Big Boy gebulder op zolder
Even een update van het uitzoeken der flex rails, gevaarlijk voor gevoelige kijkers trouwens.

Na het uitpakken en alvast wat sorteren ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een winkel in flexrails ga beginnen ( grapje ) Gelukkig denk ik dat ik het wel ff gehad heb voor vandaag, erg fijn zo'n rug die niet echt wil, of zou het gebrek aan conditie zijn wat nu opspeelt.

Maar Om eens een oude opmerking van iemand aan te halen, die zei ooit in een topic dat er geen flexrails meer te krijgen was op marktplaats, go waar zou dat nu toch gebleven zijn :)

eeeeh deze onuitgepakte waren dacht ik de laatste flexen :)onderstaande lag er toen al.

Ik wil niet voor niets een groot(heel groot) schaduwstation dus, en ook baan met veel spoor en treinen, lange treinen ook nog.

WIE HEEFT ER TROUWENS DUCKtape uitgevonden, makkelijk bij inpakken maar mensen dat uitpakken he, konden wel pakjes van Pierre zijn :)
Ook kom je tijdens het uitpakken de vreemdste verpakkingen tegen zie onderstaand.

Leuk een paarden deken :)

Oja messing buisjes en verenstaal ook weer gevonden voor de wissel aandrijvingen. die zitten in dat bruine kokertje tussen die flex rails :)

Nog even wat foto's mochten mensen hun aan mijn verkochte waar herkennen, het is heel aangekomen

de start gisteravond.



en vanmorgen verder.




En toen had ik geen puf meer om verder te gaan vanmorgen :(


vanavond en morgen sorteren fleishmann en Roco en de rest die er ligt, dan blauwe deel leeghalen opo solderbout en boortje na en dan kunnen we starten met rails leggen van schaduwstation , geloof, denk ik.


Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Re: Baan Opa
Je kan echt een winkeltje beginnen.  :D

Gr.  Charlie
Re: Re: Baan Opa
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Re: Baan Opa
 slechts een bescheiden reactie: 8o
Re: Big Boy gebulder op zolder
Citaat van: frenkievee op vrijdag 05 september 2014, 15:22:47
slechts een bescheiden reactie: 8o

Das mooi, ik hamster al een paar jaar voor dit :)
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2013

offline
Re: Re: Baan Opa
Waar is deze groothandel   :D


Gr Alex 0850
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Re: Baan Opa

Hoi Hans !

Heerlijke foto's en erg leuke onderschriften !
Ik mis alleen een foto van de complete hond ( en zijn naam ondertiteld) én vraag me af hoe die op zolder komt  :P
Wel fijn dat hij helpt met uitpakken.....

Grtz Tony
Re: Big Boy gebulder op zolder
hallo Tony, dank je, en even een zijsprong naar mijn hond, mijn allessie van ons beiden trouwens

[off topic]

Roepnaam Skip(ie)


Ras is : nova scotia duck tolling retriever, Mond vol he :) dit is kleinste retriever soort, word bij de eendenjacht gebruikt.

Is dus ook meer een zeehond/waterhond

[on topic]

verder uitpakken hier, lijkt sinterklaas wel.
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Re: Baan Opa


Daar kan geen loc tegenop, Hans  :thumbup:
Re: Big Boy gebulder op zolder
Zo een kleine update, we zijn druk bezig met het leggen der sporen in het grote schaduwstation, ondertussen ben ik erachter dat je flex rails niet echt makkelijk recht neerlegt wel dan maar een beetje zigzaggend, als de wagons elkaar maar niet raken.

Hieronder een paar foto's ervan,

de 14 opstel sporen 4,5 meter lang dadelijk


en zo vanaf een afstandje


en vanavond weer verder met de laatste halve meter achteraan, en alsnog de wissels polariseren want die nietjes willen ook niet echt werken, ja soms wel en soms niet, en ik ga ze niet vast solderen aan de binnenkant van de rails, dus solderen we ze maar door aan de buitenkant.
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Re: Baan Opa
Hans dat kan echt wel strakker.
Met een stalen rij of met een laser de rails uitrichten wordt het een stuk fraaier.
1 spoor kaarsrechtl leggen en de volgende met afstand hulpstukjes komt de rest ook recht te liggen.
Re: Big Boy gebulder op zolder
JA ik zal daar nogmaals naar gaan kijken of ik ze rechter krijg met mijn vingers of iets anders.
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Re: Baan Opa
Bel anders de rijdende rechter, hahahahahaha.

Beetje strakker ziet er gewoon beter uit, dat gaat jou wel lukken Hans.
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2009

offline
Re: Re: Baan Opa
Lat ernaast en vastzetten (tijdelijk) met punaises ofzo?
Re: Big Boy gebulder op zolder
Okay, dat was dus alle schroefjes weer los, en op zoek naar een aluminium profiel , gelukkig heb ik nogal wat aluminium profielen in huis vanwege de brug bouw voor LGB, dus met een haaks profiel en een vierkant profiel en de kruislaser rails gaan leggen.

na 3 dagen ploeteren en schroeven, vingertop van duim aan rechterhand is ook verziekt nu, ligt het aardig recht al zeg ik het zelf, overal 6 mm HoH en wagons en loc's kunnen elkaar passeren.

Onderstaand een deel van de opstelsporen in schaduwsation-1.

een hele fto ervan is lastig, er liggen baan delen boven op , stonden in de weg omdat er een 2de deel van de baan moest worden geplaatst aan 1 kant.


morgen weer een verbouwing intern nu liggen al de verzamelde flexrails , bochten en wissels iin de weg, maar die krijgen een plek onder het schaduwstation op de laatste foto, kan ik ze gelijk nogmaals sorteren op lengte en hoogte van de rail.

wordt vervolgt,...
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Re: Baan Opa

Ha die Hans !

Het begint aardig vol te raken op jouw zolder, een bekend probleem  :P
Ik was aan't denken, als je HO baan ligt, zou je op ooghoogte altijd nog een stuk LGB spoor op de schappen kunnen leggen met evt. een keerlus ergens.
Succes weer met verder knutselen....grtz Tony
Re: Big Boy gebulder op zolder
Ach Tony wat heet vol :D ik verhuis elke paar dagen wel een compleet iets omdat er weer een nieuw stuk schaduw baan aangelegd word, voordeel dat ik dan onder dat deel weer nieuwe opslag kan maken met planken voor rails en dergelijke, waarvan je na een paar dagen ook niet meer weet te vinden :D

Dan je LGB idee, ik had inderdaad ook al zitten denken aan een dergelijke oplossing, maar dan zit ik weer met probleem van de ramen die niet meer open kunnen en een beetje keerlus is trouwens ook groot 270 cm doorsnee :(

Maar eerst lekker aan H0 werken, gelukkig zijn mijn schroefjes nu op 250 maar, dus maandag even groot inslaan.

wordt vervolgt,...
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Re: Baan Opa

Je hoeft ook niet persé helemaal rond, Hans.
Je zou ook van kopstation naar kopstation kunnen.
Ik dacht het materiaal kan beter op een schap dan op de grond staan, toen ik de foto's bekeek. Zodoende.

Zo met het heen en weer schuiven, wordt je wel lekker vertrouwd met je spullen  :-)

Grtz Tony
Re: Big Boy gebulder op zolder
En daar ik niet boven vliegen zit te vangen, gelijk maar even door gegaan ook.

Tafel 2 is klaar, andere 2 delen , boven trapgat en naast verticale raam moeten even wachten, ben toch bezig samen met iemand om een helix-ovaal in elkaar te zetten :) scheelt ruimte op de onderbaan en kan ik misschien beter een wijze raad opvolgen door op schaduwstation 1 de sporen richting zijkant te leggen zodat ze nog beter bereikbaar zijn voor mij, ik kan altijd aan de achterkant langs de wand 2 doorgaande sporen leggen dan, richting misschien wel nieuwe helix-ovaal.

Maar foto van het giga blad in het midden van de zolder :) 120 x 500 cm.


morgen de plaat goed aan onderstel schroeven en links en rechts wat poten in de vloer vastzetten, en ik hoorde 2 midden poten omvallen dus ook die vastzetten :)

Wordt vervolgt,....
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Re: Baan Opa
Wat een zee van ruimte, genoeg voor HIP II, schat ik zo in. Succes met de opbouw.
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Re: Baan Opa
Ziet er goed uit Hans. :thumbup:
Blijf je vorderingen met plezier volgen. :P
Re: Big Boy gebulder op zolder
Citaat van: Jan22 op maandag 15 september 2014, 22:30:16
Wat een zee van ruimte, genoeg voor HIP II, schat ik zo in. Succes met de opbouw.

Jan, een Zee van ruimte kan ik beamen, maar een HIP 2 dat red ik in de verste verte niet, voorlopig ben ik nog steeds met de schaduw gebeuren bezig en daar gaat met alle blok beveiligingen en servo's op de wissels allemaal nog heel veel tijd in zitten.

Dus de plek is er wel en de materialen ook ruimschoots aanwezig ( hoop ik dan ) maar ik moet het toch wel allemaal in mijn uppie doen, maar we hebben de tijd, alleen zou ik zo ondertussen wel eens een trein rondjes willen zien rijden alleen sluiten er links en rechts nog geen sporen op elkaar aan dus blijft het behelpen met  12 meter heen en weer :)
Re: Big Boy gebulder op zolder
De loop ruimte word steeds krapper, tenminste om ergens te zagen met zaagtafel of zo, dus die handel moet verhuizen naar de blokhut in de tuin, maar eerst uiteraard alvast voorwerk doen wat toch al in het verschiet lag, en dan is zo'n grote werkbank erg handig met de cirkelzaag :D


Wat is Opa daar nu weer voor een vierkant ding aan het maken, en nee ik maak niet mijn eigen kist :P ;D


Zoals mensen die hebben opgelet weten wil ik al de melders en zo centraal en op een voor mij makkelijke plek binnen handbereik, dus zetten we die kast op mijn bureau vloer tegen die nieuwe baan aan.


Bovenkant is gelijk met de hoogte van de promenade baan, de hoofdbaan dus.

Hopelijk heb ik ruimte genoeg in die kast voor de terugmeld decoders en oc32 decoders voor de servo's van de wissels.
en de boosters, alles op 1 centraal punt vlak naast de groepenkast die hier naast me aan de muur hangt en die is voorzien van 2 extra groepen alleen voor de treinbaan.

trouwens word er 5 cm voor de achterkant nog een 9 mm groef ingefreesd omdat daar multiplex n kan voor de decoders en kabel goten, maar dat is een later plan.

wordt vervolgt,.....
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Re: Baan Opa
Lijkt me dat je de OC32 beter in de buurt van de wissels kan plaatsen zodat je daarvoor geen hele lange draden hoeft te trekken, zeker bij gebruik van servo's zijn die draden dan storingsgevoelig.

Bezetmelders kan je mooi in dat rechthoekige ding kwijt, mooi afwerken en een plaatje acrylglas o.i.d. er voor kunnen er ook geen onbedoelde kleine handjes of ....pootjes aan komen. :) :)
Re: Big Boy gebulder op zolder
Tom uiteraard komt er iets voor te zitten, maar dit ding moest even verzaagd worden anders mag ik dadelijk telkens naar de blokhut voor zaag werk wat groot is. Zolang er nog niets op deze tafel ligt kn ik mooi wat nog moet op  maat maken en klaar zetten voor de bovenbaan, ook al is die al voor 75% klaar wat baan delen betreft dan.

Dan is dat OC32 verhaal ook zo iets de 1 zegt dichtbij zetten, en de ander zegt makt niet ut hoever je ze er vandaan zet als het maar niet overdreven ver weg is. Dus weet ik nu nog steeds niet wat wel en niet waar is aan al deze verhalen die je overal op forums leest erover.

Ik dacht alles netjes te doen, OC en terug melders wel in een apparte kabel goot net als de ringleiding in een aparte goot komt te liggen per booster sectie.

Maar ik ben nooit te oud om te leren, dus laat iedereen maar zeggen wat is wel en niet goed.
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Re: Baan Opa
Dag Hans.

Als je er voor kiest om de actieve apparatuur op een centrale plek te monteren en
je daarmee dan de kans loopt op storingen t.g.v. langere bekabeling, zul je dus
moeten investeren in afgeschermde bekabeling i.c.m. gescheiden leidingwegen.

Wanneer je met dergelijke vraagstukken zit, kun je het beste kijken naar hoe er
in de industrie mee wordt omgegaan en daar je eigen conclusies uit trekken ...

Groeten,

Erik.
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Re: Baan Opa
Servo's werken op stroom en een signaal.
Lange draden zijn net antennes en daar zit hem nu meestal het probleem.

Ik zou de draden van de OC32 naar de servo zo kort mogelijk houden.
Re: Big Boy gebulder op zolder
Ik gebruik voor de bekabeling shielded utp kabels met soepel kern, maar als het eerste schaduw station word aangesloten op deze manier en ik krijg teveel ruis erover dan kan ik altijd die oc32 nog bij de wissels zetten dacht ik.
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Re: Baan Opa
Dag Hans.

Zo, je bent reeds goed voorbereid met s/ftp bekabeling! :thumbup:
Deze kabels zijn bedoeld voor data-verkeer en mogen daarvoor niet langer dan 90 meter zijn.
Echter voor een optimale afscherming van signalen is een gescheiden leidingweg essentieel.
Dat betekend dat signaalvoerende bekabeling niet bij stroomvoerende bekabeling mag worden gelegd.
Ook kruisingen ervan moeten voorkomen worden en indien onontkoombaar worden afgeschermd.
Iets wat de meeste modelbouwers niet zo nauw nemen, maar wel een enorm effect heeft.
De kwaliteit van de bekabeling i.c.m. een juiste aanleg in goede leidingwegen bepaald de
mate van de storingsgevoeligheid.

Groeten,

Erik.
Re: Big Boy gebulder op zolder
Hallo Erik, ik ben webhoster dus ik weet welke kabels war te halen zijn :D kruisingen probeer ik inderdaad zoveel mogelijk te vermijden ik zat te denken OC32 bekabeling links om en melders rechtsom de baan te leggen, en inderdaad mocht ik dan toch ergens moeten kruisen extra afscherming ertussen maken, ik vraag me dan weer wel af of aluminium folie genoeg zal afschermen op die kruising-  ? weet jij dat.
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Re: Baan Opa
Dag Hans.

Alu-folie zal wel kunnen, maar is aanzienlijk broos - je prikt er zo een gat in :eek:
Bij kruisingen zou ik een metalen plaatje, koker of profiel gebruiken daar waar
de kabels over elkaar heen gaan.

In de utiliteit en industrie wordt in de lengte gebruik gemaakt van
scheidingsprofielen in L- of V-vorm. Zowel leidingwegen als scheidingen
zijn er in kunststof, aluminium en staal.

Onlangs nog een project gedaan met utp-bekabeling (unshielded):
hierbij moest in de wand de buizen onderling een minimale afstand
van 10cm hebben, dus tussen 230V en utp-bekabeling. Dit mocht
van de adviseur dichter op elkaar indien we afgeschermde 230V
bekabeling gebruikte (grondkabel dus!) :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Big Boy gebulder op zolder
de profielen die ik gebruik zijn de bekende grijze met al die tanden aan de zijkant die zullen weinig afschermen bij kruisings, maar en ijzeren of een alu plaatje wel een oplossing, daar waar die kruis 10x10 cm ertussen, moet helpen lijkt mij dan, en inderdaad die folie is wat broos, de huishoud folie dan, toch eens kijken of er ook niet steviger folie te krijgen is :D
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Re: Baan Opa
Dag Hans.

Een kruising van bekabeling in bedradingskokers kan door een verhoogd plaatje aan
te brengen t.p.v. de kruizing, zodat het een er onderdoor en het ander er overheen kan.
Indien je veel bekabeling verwacht kun je ook twee separate goten toepassen.

Groeten,

Erik.

(Proost!  :D)
Re: Big Boy gebulder op zolder
Dank voor de proost Erik :) neem er maar 1 van me, zit alleen geen alcohol in.

Eigenlijk verwacht ik de meeste bedrading te krijgen van de 2 schaduwstationsdeel 1 zitten 29 wissels en 56 blokken met per blok 2 melders dat is dus ehhh, erg laat hoor, 112 draadjes, en dan de ringleiding aansluitingen voor de wissels en massa voor de baan , ben alleen nog niet eruit hoe ik de boosters ga verdelen, ik heb nog nooit zo'n grote baan gehad uiteraard, maar wil het wel gelijk goed aanpakken het liefst.

Ik heb ook erg veel info opgedaan van tilly zijn grote baan, en al de oplossingen en problemen war hij tegenaan liep.

Re: Big Boy gebulder op zolder
Ik ben nu met die kast bezig nadat ik eerst 2 delen bovenbaan in elkaar had geschroefd als modules, ben met de scharnierende achterkant bezig ervan, maar nu we het er toch over hebben.
Wat is denken jullie beter, warme lucht uit die kast zuigen of koele lucht erin blazen, als ik naar mijn ervaring kijk in datacentra dan blazen die koele lucht die serverkasten in.
Maar wat denken jullie ?

deze fan komt erin, is een dikke jongen en geluidloos :D ( bijna dan )


diameter is 100 mm
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Re: Baan Opa
Bij de Velsenbaan van Hobby In Praktijk hebben we ook zo'n joekel zitten, die trekt de warme lucht er uit zodat de centrale altijd zijn warmte kwijt kan.

Of de bezetmelders en de OC32 ook zoveel warmte afgeven weet ik niet, denk dat het wel mee zal vallen maar een extra verfrissend briesje kan geen kwaad en de boel blijft dan ook een beetje stofvrij  ;) :)
Re: Big Boy gebulder op zolder
Tom, we gaan er gewoon een frisse en koele wind doorheen jagen :D

maar tzt dat die erin komt zijn we al vrolijk met de draadjes bezig in die kast.

en de kast is ondertussen alweer wat verder af, scharnierende achterwant zit er ook in, dan kan ik gewoon op een krukje zitten schroeven/solderen.





zo die is zover klaar en staat uit de weg, volgende gebeuren, bovenbaan afmaken, passen of het klopt wat ik al klaar heb, en dan alles erweer afhalen en railsjes leggen op midden stuk.
Nog werk zat zoals je ziet.

Tom ik wens je ook een prettige vakantie en vergeet je pillen niet mee te nemen  >:-D >:-D
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Re: Baan Opa
Citaat van: Opa-Bullcat op woensdag 17 september 2014, 16:28:21
Tom, we gaan er gewoon een frisse en koele wind doorheen jagen :D

Tom ik wens je ook een prettige vakantie en vergeet je pillen niet mee te nemen  >:-D >:-D
:offtopic:
De Kooiman wind gaat waaien.

Hans het heten tegenwoordig tabletten.

Ik ga op reis en neem mee,

bloedruktabletten'
hartritmetabletten
artorsetabletten
maagbeschermtabletten
wifitabletten.

Gaat goed komen. >:-D >:-D
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Re: Baan Opa
Hans, het lukt me niet om over je schouder mee te kijken.
Je webcam scherm loopt te miepen over een ocx plugin of zo.
Wat is dat waar kan ik dat vinden?

grt Piet.
Re: Big Boy gebulder op zolder
Hallo Piet, als je bent ingelogt met "trein" en "baan" kom je in een schermpje met 3 mogelijke keuzes, neem de onderste dan krijg je een schermpje met draai knoppen eronder.

dus klikken waar "No Plug-In Mode (for smartphone browser--JPEG)" achter het "iPhone" plaatje staat. dan zou het moeten werken, dat OCX verhaal zegt mij ook niks namelijk.
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Re: Baan Opa
'k heb ook even gekeken (3e optie gekozen). Grappig dat zo'n zolder er meteen heel anders uit gaat zien dan ik me had voorgesteld. O ja, de stoel was nog leeg. Toch nog ergens een plekje om wat neer te leggen.
Re: Big Boy gebulder op zolder
hahaha Jan, ruimte zat, elke keer als ik een tafel voor de baan neerzet valt het me op dat ik er mooi spullen onder neer kan zetten :)

En die lege stoel dat kan kloppen, soms roept mijn vrouw en dan is het voedertijd, moet ik de hobby even de hobby laten, en ga ik tegen een uur of 8 weer verder op de zolder.

Hopla nu dus ik ben op zolder te zien :D ergens

Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2014

offline
Re: Re: Baan Opa
Leuk idee!
Groet,
Roel
Re: Big Boy gebulder op zolder
Daar ik graag terwijl ik bezig ben ook alles maar gelijk goed hoop te doen, zou ik wel eens willen weten of je ergens kunt berekenen of schatten hoeveel booster-blokken je met een baan nodig denkt te hebben, verdeel je de baan gewoon in bijvoorbeeld 4 stukken of kan je op de 1 of andere manier zien wat het meeste stroom zal gaan gebruiken?

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een spiraal waarin 2 stijgende sporen zitten meer stroom zal gebruiken als een dalende spiraal.

Graag enig advies gevraagd. 
Re: Re: Baan Opa
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Re: Baan Opa
Hallo

ook ik hou je in de gaten

hihihi


gr Ed
Re: Big Boy gebulder op zolder
Ed dat mag hoor, zit met 2 de schaduwstation probleem te worstelen op de tekentafel :D