Citaat van: degeluidsman op zondag 03 juni 2018, 09:04:56
Je hebt een mooie treingerelateerde trip voor de boeg, de baan van meneer Porsche staat bij mij ook hoog op het verlanglijstje.
Er zit volgens mij ook een winkeltje bij met leuke souvenirs.
Leuk dat Erwin daar ook in de buurt zit, wellicht samen daar afspreken 
Maar ook zo af en toe naar een tassen winkel of iets dergelijks voor Karin

Veel plezier alvast, en vergeet je fototoestel niet.
Er zullen een aantal treinen dingen langskomen maar ook winkel straten voor mijn lieve vrouw want dat vindt zij weer leuk.
Ja ik zag al een leuk souvenirtje in de webshop van Mr Porsche die zal wel mee gaan terug naar Almere.

Wie weet gaan Erwin en gezin en wij elkaar tegenkomen we gaan het zien.

Nee een tassen winkel zullen we niet bezoeken Karin heeft al mooie tassen genoeg zie foto.

De fotocamera ligt al klaar die zal best veel gebruikt gaan worden vrees ik.

Citaat van: degeluidsman op zondag 03 juni 2018, 09:08:20
Leker ben jij, Plaats er een reactie staat er gelijk een grote update boven 
Maar zonder gekheid, het ziet er goed uit, en als jullie dit tempo vasthouden kun je nog voor de vakantie rijden.
We waren langs elkaar heen aan het schrijven met een forum waar rare dingen gebeuren maakt dit ook niks uit toch.

Dank je wel en nee voor de vakantie gaat het zeker niet lukken maar gelukkig heb ik geen haast eerst draadjes solderen dan zien we wel weer verder.
Citaat van: Tony op zondag 03 juni 2018, 09:20:10
Weer een mijlpaal, Mies 
En zo te zien, hebben jullie het op je sloffen gedaan 
Ben benieuwd naar het eerste filmpje !
Zeker weer een mijlpaal Tony alles staat nu met elkaar in verbinding.

Je bent scherp mijn gewaardeerde vriend.

Ik ben ook benieuwd naar het eerste filmpje van een trein door het nieuwe spiraal alleen zal dat nog wel eventjes op zich laten wachten.
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 03 juni 2018, 09:57:48
Michel, dat is een weer een mooie stap in je bouwproces. 
Als je de pantograaf opvangers gaat maken probeer het dan met diverse loks uit.
Bijvoorbeeld de Krokodil, die pantografen staan erg hoog als je ze uitklapt zonder bovenleiding.
En zo zullen er wel meer loks zijn die dit hebben.
Citaat van: Tony op zondag 03 juni 2018, 09:20:10
En zo te zien, hebben jullie het op je sloffen gedaan 
Ik denk het niet, zijn sloffen staan in het hoekje. 
Een grote stap Dirk-Jan als ik de my world trein van mijn kleinzoon leen dan kan ik al helemaal rond rijden op de baan van onder tot boven en van links naar rechts.

Bedankt voor de tip wat betreft de pantografen die gaan we zeker hanteren Dirk-Jan.

Ook jij bent erg scherp wat betreft de sloffen.

Citaat van: ikke650 op zondag 03 juni 2018, 10:16:00
Net als Peter al aangaf lekker verwarrend, plaats je een reactie kom je met een grote update.

Ben benieuwd welke winkels je in Oostenrijk en omgeving gaat bezoeken, dank je wel.
En je update ziet er goed uit, maar had ik deze al niet gezien bij je ?
Mooie grote railspiraal, en mooie rij lengte's.
En dat geluid moet ik eigenlijk altijd lachen. We kopen loks met ruim 10 functie's met veel geluid, en de rails isoleren we van geluid ??

En Dirk-Jan, kan de sloffen niet ontdekken. Michel had deze wel in een ander draadje geplaatst.
Ik pas mij aan Erwin aan het gedrag van het forum is ook erg verwarrend leuke mensen die afscheid nemen of die afscheid nemen maar toch gelukkig blijven op het forum.

Wat ik al schreef ik ben het lijstje "kwijt" zodra ik een nieuwe heb zal ik heb je doorsturen.
Volgens heb ik nog geen foto's van de plaat die naar de bovenbaan gaat laten zien want die is pas geleden geplaatst.
Je hebt geluid daarom isoleer ik het geluid niet de treinen denderen niet zo hard door het spiraal dus zal het geluid wel mee vallen het irriteerde mij in iedere geval niet.
De sloffen staan links in de hoek in het spiraaltje Erwin.

Citaat van: Jørg op zondag 03 juni 2018, 11:38:15
Je update ziet er weer strak uit, ja dat wordt weer een aardig soldeerklusje, heb je er een gedacht van hoeveel draadjes je gaat solderen?
Leuk dat je de update er strak uit vindt zien Jørg.

Ja rond de 270 draadjes moeten er in het spiraal gesoldeerd worden aan de ringleiding daar komt nog eens 40 a 50 draadjes voor de bezetmelders bij maar die komen pas later dit jaar aan de beurt eerst lekker met de Ecos rijden dan maar met twee treinen te gelijk maar eerst de rails schoon rijden.

Citaat van: Haradigi op zondag 03 juni 2018, 12:31:29
De linken zijn geplaatst sneller dan ik het lees, toch handig z'n forum.
In die buurt is op spoors- en militair gebied erg veel interessants te zien.
Zou zeker naar het restaurant op de berg gaan
Klik: Het Kehlsteinhaus.
Interessante update weer van je.
Weer niet wanneer je gaat maar in ieder geval jullie een goede vakantie.
Zeker handig dit forum.

Ik ben mij al een beetje aan het voorbereiden Harald op dingen wat ik wil gaan zien nu ik daar in de buurt ben.
Bedankt voor de link van het Kehlsteinhaus daar ga ik zeker naar toe vooral omdat we zo dichtbij zitten kan ik het niet voorbij laten gaan.
Dank je wel Harald gaat zeker lukken.

Citaat van: peterke33 op zondag 03 juni 2018, 14:34:10
Ik kijk even niet op het forum, en wat zie ik bij jou een update waar je U kan tegen zeggen.
Je spiraal aangesloten op je baan, wat een baan heb je nu en zoals je zij aan de zijkanten kan je mooie dingen maken.
Bv een mooi bos aan de achterkant, geeft een mooi sfeertje of ja een voetbalveld ga je voor AJAX pf PSF
dat zijn ook de twee ploegen die ik ken hoor 
Ja Peter even niet kijken is meteen wat missen.

De baan is nu compleet en is precies geworden zoals ik het voor ogen had met de bouw samen met René lekker gekletst onder de lunches over de baan dat heeft in deze prachtige baan tot eind resultaat geleid.
Dat van het bos vindt ik ook wel een erg leuk idee die ga ik in mijn hoofd houden heb toevallig een doos met 150 bomen overgenomen van een forumlid krijgen die toch nog een leuke bestemming.
Groet Michel