Om met als Peter (de geluidsman) de citaten wat overzichtelijk te houden geef ik de antwoorden op de berichten van forumleden wat ik trouwens heel erg waardeer
in verschillende delen.Deel 1/4
Citaat van: degeluidsman op zondag 28 januari 2018, 08:24:05
Wauw Mies,
Jullie hebben niet stilgezeten 
Nog even en er kan weer genoten worden van rijdende treinen.
Vraagje, dat stopcontact net boven je baan kun je dat niet verplaatsen zonde als het straks in het zicht van je baan zit.
Jij boft maar met zo,n hulp

Lekker ontspannen gebouwd afgelopen zaterdag Peter met de nodige pauze's en toch veel werk verricht omdat de samen werken perfect gaat tussen ons.

Er kan inderdaad straks al gereden worden helaas nog zonder koploper want daar moet ik nog de nodige spullen voor kopen / bestellen maar dat is niet erg als er maar gereden kan worden.

Dat stopcontact verleggen zou kunnen maar dan moeten we een flink stuk van de schaduwstations afbreken en dat gaat ons net te ver.

Dus zal er pas besloten worden als de rails naar ons zin goed legt wat we met het stopcontact gaan doen ik denk een huisje/flat eroverheen maken zodat hij verdwijnt uit het zicht.

Citaat van: ArjanBosman op zondag 28 januari 2018, 08:39:46
Mooie vorderingen Michel.
Dat van die gevangenis had ik nog niet meegekregen.
Kom je beroepsmatig in aanraking met zo?n instelling?
Die led-verlichting is wel bruikbaar zo te zien.
Dank je Arjan

we hebben ons best weer gedaan afgelopen zaterdag.

Die Faller gevangenis waar de gevangen nog via een motortje over de binnenplaats heen bewegen zal ik voor het eerst op een modelbaan staan in Duitsland en was er meteen verliefd op dus heeft mijn vrouw dit "exclusiv modell" nummer h0 999 nog nieuw in de plastiek verpakking voor mij gevonden en gekocht.

Tja wat ik met gevangenissen heb beroepsmatig kwam ik er wel eens om er wat dingen af te geven maar ook heb ik wel eens wat ontbijtjes op naam van de onze toenmalige koningin Beatrix daar gegeten.

De led verlichting is geweldig alleen hebben ze andere gestuurd dan de onderste 2 schaduwstations deze is iets warmer ach ja een beetje afwisseling is ook niet erg.
Citaat van: Jørg op zondag 28 januari 2018, 08:50:32
Jullie hebben weer een ton werk verzet, wow, 
Blijft genieten om jullie bouwkunsten te zien.
Dank je Jørg

we gaan lekker en zijn nog steeds erg gemotiveerd om te gaan bouwen.

Leuk dat je blijft genieten maar helaas ben je niet de enigste wat wij genieten ook van de gedane werkzaamheden.

Citaat van: peterke33 op zondag 28 januari 2018, 09:00:18
Jullie hebben weer hard gewerkt aan de baan, daar kan een loc worden neergezet
En plaats voor scenery heb je ook nog, dat is ook heel belangrijk bij een baanbouw af en toe rijden huisjes bouwen ballast leggen enzo. 
Peter, er zullen meerdere locs neergezet worden.

Er is wat plaats voor scenery maar de eigenlijke scenery vindt straks plaats tussen het rangeer terrein en het station in op uitneembare platen hout maar we kunnen op deze platen al wat scenery maken.

Citaat van: frank-103 op zondag 28 januari 2018, 09:08:36
Het ziet er heel strak uit Michel, grappig dat je de rails rood heb geschilderd zodat goed te zien is waar de stopsecties zijn. Bij neef Erik plakken we overal gekleurde tape, wat toch echt minder goed werkt!
Bewerk je die groene platen nog met houtlijm of verf tegen het stof en de splinters die er vanaf komen?
Dank je wel Frank voor je compliment dat je het er straks uit vindt zien.

Ik had het ook met rood en groen plakband gedaan maar dat liet steeds los nu met de verf erop blijft het veel beter zitten wel moest ik het twee keer schilderen om het echt goed te zien straks vanuit het commandocentrum.

Ik bewerk de groene platen niet wat het stof betreft het valt mij niet op als er wat oplegt aan stof en eventuele splinters of andere hout stukjes stofzuig ik weg alleen hout ik de stofzuiger er iets boven anders zuigt hij soms de rails mee omhoog.

Citaat van: edward op zondag 28 januari 2018, 09:24:11
Dat ziet er heel fraai en solide uit, mooi werk hoor!
En ik ben, net als Peter, zeer benieuwd naar dat stopcontact,
Of komt er nog een laag op?
Dank je wel Edward dat je het een fraai en solide bouwwerk vindt.

Zoals ik al schreef bij Peter we gaan eerst het rails uitleggen dan zal er iets overheen komen misschien een seinhuis bedenkt ik mij net of iets anders spoor gericht.
Nee dit is de laatste laag 3 lagen schaduwstations en 1 laag voor het maaiveld /boven baan kan helaas niet hoger door de schuine wanden want anders waren er nog 2 lagen schaduwstations bij ge komen.