Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Michelstadt } 2x PanGas en Eisenbahn-Romantik muss bleiben!

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

-Michel,
Als jullie daarheen gaan, dan wordt er zeker helemaal niets aan 'treinspullen' gekocht. Ja, Dick heeft nog veel meer goede ideeën. Pas maar op!  8)  :-)
We kunnen dan nog heel veel foto's gaan verwachten!  :favorite:  Maar of die dan ook door de keuring komen?  >:-D   
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 03 oktober 2017, 09:57:38
Ik ga mee mies  :)

Gezellig Peter ik/we kijken er nu al naar uit. :)

Citaat van: Wico op dinsdag 03 oktober 2017, 10:19:14
@citaat Ik ook! Lijkt me gezellig :P.

Het zal zeker gezellig worden. :thumbup:
Altijd gezellig als je langkomt maakt niet uit waar het ook is. :)

Citaat van: iTom op dinsdag 03 oktober 2017, 10:29:17
Helaas, ben door mijn vakantiedagen heen, snipperdagen zijn ook op. :-(
Heb wel alles op mijn lijstje gezet misschien volgend jaar ook eens op pad gaan.

Altijd wat dagen overhouden voor als er wat extra's tussen komt Tom. :D
Als je gezondheid het toe laat zo ik dat zeker doen want het zijn leuke uitstapjes. :)

Citaat van: brund55 op dinsdag 03 oktober 2017, 12:13:20
Ah, nu wordt alles duidelijk, het is de tijd van het Badisches Oktoberfest http://badisches-oktoberfest.de/ :-)

Jij weet ook alles meteen hé. ;)
Badisches Oktoberfesten zijn prachtige feesten daarom ditmaal een hotel bij de bierbrouwer zelf genomen. ;)

Citaat van: GWS op dinsdag 03 oktober 2017, 12:51:43
Als jullie daarheen gaan, dan wordt er zeker helemaal niets aan 'treinspullen' gekocht. Ja, Dick heeft nog veel meer goede ideeën. Pas maar op!  8)  :-)
We kunnen dan nog heel veel foto's gaan verwachten!  :favorite:  Maar of die dan ook door de keuring komen?  >:-D   

Tja of er wat treinspullen gekocht gaan worden dat weet ik nooit van te voren misschien zie ik wel niks leuks. :D
Dick heeft altijd nuttige info waar ik altijd zeer dankbaar voor ben. :thumbup:
Weet niet of ik foto's ga maken laat de grote camera tas in ieder geval thuis dus alleen foto's via de telefoon als ik wat zie want dat weekend ben ik er voor mijn vrouwtje die mag zeggen wat we gaan doe. :)

Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

@citaat

Weet niet of ik foto's ga maken laat de grote camera tas in ieder geval thuis dus alleen foto's via de telefoon als ik wat zie want dat weekend ben ik er voor mijn vrouwtje die mag zeggen wat we gaan doe. :)

Ik ga jou vrouwtje straks ff bellen  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman

@citaat

Bedankt voor je belletje Peter het wordt een treinen weekend. :thumbup:
Stoomtreinen modelbanen treinenwinkels de hele mikmak dankzij jou belletje je bent een topper. :-* :-* :-*
Mochten wij weer eens een weekendje weg gaan dan geef ik je en seintje dan kan je weer bellen. :D
Michelstadt } aanwinsten Houten 07-10-17.

Als het maar Zwitsers is.

Michelstadt } aanwinsten Houten 07-10-17.
Vandaag met René en Dave meegereden naar de beurs in Houten waar ik weer vele gezellige forumleden ben tegen gekomen altijd gezellig. :)

Vandaag stond er op de lijst dingen die je nodig heb om je baan rijdend te maken of te wel een Esu booster en 4 bezetmelders van Rosoft en ik had mij zelf beloofd om een leuk wagonnetje te kopen. ;)

Ook kon ik bij Harlaar stand mijn Märklin jaarwagon ophalen scheelde mij weer een ritje naar Badhoevedorp. ;)

De booster en bezetmelders waren zo gekocht en na eventjes langs wat kramen gelopen te hebben zag ik deze prachtige DHL containerwagon met een container van Danzas erop deze container wagon zie je niet vaak althans ik heb hem nog niet eerder gezien dus gevonden in Houten dus die ging de tas in. :P
En terwijl we op Peter (de geluidsman) en Aad (aadtjie) stonden te wachten (want die hadden nog wat spullen voor mij in de auto) in hal 1 zag ik een fraai oldskool station staan met Böblingen BF erop en laat dat nou net de stad en omgeving zijn waar veel van mijn Duitse vrienden vandaan komen dus die kon en mocht ik niet laten leggen.
De eigenaar was zo blij dat ik het station zo mooi vond en dat er vrienden van mij vandaan komen dat de prijs 60% omlaag ging en voor 10? was dit werkelijk schitterende station voor mij. :) :)
Hopelijk komt hij wel door de Wosa keuring omdat ik toch met vrij nieuw materiaal rij straks in Michelstadt 2.0. :D
Maar de inspecteur is altijd welkom om te controleren of het een echt zoals de verkoper zei een jaren vijftig station is. :)

Nu naar zolder om de booster te installeren ophangen dus pas als we aan de tweede en derde schaduwstation verdiepingen gaan beginnen komt hij in actie.
En nu verder met bezetmelders plaatsten.

En dan nu de wat foto's.
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 07-10-17.
Michel

Man wat een prachtige aanwinsten heb je daar gekocht, en het station voor 10 euro das echt spotgoedkoop  8o
Mooie spullen heb je gekocht, Michel. Veel plezier ermee :exclaim:

Märklin fahren-ärger sparen

Hoi Mies,

Dat elektrieke spul zal wel en de wagens passen goed bij je verzameling, maar WOW wat een Bahnhof heb je gescoord !
Das pas smullen  :P
De maximale WOSA-punten voor een station zijn binnen hoor  :thumbup:

Ben benieuwd, waar dat ooit een plekje krijgt.

Grtz Tony
Forum Moderator

Hoi Mies,

Dat rollend materiaal geloof ik wel, maar die electronica WOW.

Zo,n booster en bezetmelders kosten een paar centen maar je hebt ze hard nodig om al jou materiaal in goede banen te leiden.

Veel plezier ermee.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Swiss rail .. what else?

Hoi Mies,

Die elektronica en dat oude station geloof ik wel, maar wow wat heb je een mooie wagons gescoord :D :P :D. Heel veel plezier met al je aankopen!

Groeten,
Wico

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Zag je lopen met de tassen in hal 1, was om 11 uur al op weg naar huis, kreeg las van hoestaanvallen en voel me dan niet meer op mijn gemak.
Je hebt weer mooie aankopen gedaan en dat station mag er zeker wezen.
Over de Rosoft spullen zijn we het al snel eens, kwaliteit voor een scherpe prijs, succes met de nieuwe aankopen.

-Michel,
Onze ontmoeting was weer als van 'ouds'! Wat een gezelligheid en jij nog bedankt voor de mooie plaatjes, die jij van al jouw nieuwe 'aanwinsten' hebt geplaatst. Onze ontmoeting was eigenlijk weer te kort, maar jij hebt er prachtige aanwinsten bij, vooral die containerwagon; zal mooi passen bij al jouw andere containers! En over jouw  "Böblingen" kan ik kort zijn "Magnifiek"! Geweldige score! Dit weekend zal alles geplaatst gaan worden (jou kennende!).
Gelukgewenst en veel geluk ermee!  :thumbup:

Railbusfan

Je hebt jezelf zeker niet tekort gedaan vandaag. :arrow: :thumbup:
Hallo Michel,

Prachtige aankopen. Een booster van ESU is top, hoewel ik er zelf één heb van Uhlenbrock (ik heb een Intellibox IR). Bezetmelder zijn van goede kwaliteit heb ik inmiddels vernomen. Als ik ooit nieuwe nodig heb zal ik ze ook aanschaffen.
Je wagons zijn top. Wat een mazzel dat je zo'n mooi station voor een "vriendenprijs" hebt gekregen.

Succes met de spullen en inbouwen hiervan.

Groet Ronald  :)
-Michel:
Super knappe aanwinsten vandaag gescoord, station ziet er werkelijk gaaf uit en voor die prijs mag je dan niet laten staan,  :thumbup:

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Michel.

Het station is mooi van lelijkheid, maar lijkt best goed op het origineel! :cool:
Je hebt daar een nog zeer fraai exemplaar van deze oude Heljan bouwdoos :thumbup:
Gefeliciteerd met de aanwinsten. :wink:

Groeten,

Erik.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail

Hoi Michel,

Leuke spullen heb je gekocht vandaag! Je hebt jezelf wel verwend  :D

Leuk je even gesproken te hebben vandaag!
Hoi Michel, mooie aanwinsten, veel plezier ermee   :thumbup:
Geniet van je nieuwe aanwinsten Michel, zoals Frank ook al zei, het was leuk je weer even gezien/gesproken te hebben.
Mooie aanwinsten weer. Daar zul je weer veel plezier aan beleven :thumbup:

Even een aanvulling op de reactie van dick 2 oktober jl.
CiteerIn Schluchsee is ook een modelbaan te zien
https://www.youtube.com/watch?v=KOaX5iPNzRE&t=41s

en Schwarzwaldbahn in Haussach
https://www.youtube.com/watch?v=Pzqu3ohrLGQ&t=370s
 :thumbup: Mooie buut Michel !!  :thumbup:
Ik was er ook maar met 1 wagonnetje en alleen rails naar huis gekomen.

Geen brug is te ver.

Hallo Michel,

Mooie aanwinsten, en het was kort dat we elkaar hadden ontmoet.
Maar da halen we 12 november wel even in.

M.vr.gr. Erwin

BLIJ dat ik analoog RIJ

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 07 oktober 2017, 20:45:38
Dag Michel.

Het station is mooi van lelijkheid, maar lijkt best goed op het origineel! :cool:
Je hebt daar een nog zeer fraai exemplaar van deze oude Heljan bouwdoos :thumbup:

Groeten,

Erik.
Schitterend station, 100% WOSA  >:-D
Bedankt voor het opzoeken, Erik. Via je linkjes kwam ik op alte-modellbahnen.xobor.de waar ook een hoop nostalgie te zien is :thumbup:.
Geef deze stijlicoon maar een mooi plaatsje op je toekomstige baan, Michel!

Citaat van: peterke33 op zaterdag 07 oktober 2017, 14:35:21
Man wat een prachtige aanwinsten heb je daar gekocht, en het station voor 10 euro das echt spotgoedkoop  8o

De booster en bezetmelders had ik nodig om verder te gaan met de baan Peter.
De wagons zijn zeker prachtig Peter maar het station is schitterend en dat voor weinig. :)

Citaat van: nobody op zaterdag 07 oktober 2017, 14:37:34
Mooie spullen heb je gekocht, Michel. Veel plezier ermee :exclaim:

Dank je wel Wim gaat helemaal goed komen met het plezier. :)

Citaat van: Tony op zaterdag 07 oktober 2017, 15:11:11
Dat elektrieke spul zal wel en de wagens passen goed bij je verzameling, maar WOW wat een Bahnhof heb je gescoord !
Das pas smullen  :P
De maximale WOSA-punten voor een station zijn binnen hoor  :thumbup:
Ben benieuwd, waar dat ooit een plekje krijgt.

Het elektrieke spul heb ik nodig om verder te gaan met de bouw van de baan Tony.
De wagons passen inderdaad goed bij de rest de DHL/Danzas containerwagon komt achter de DHL loc te hangen en jaarwagon komt in de vitrine te staan.
En het station ja Wow dat dacht ik ook was er meteen verliefd op en als de boven baan klaar is dan is het wel de bedoeling dat hij daar komt te staan ga er licht in maken geen led maar die lampjes want dat hoort bij dit station. :P
Blij dat ik voldaan heb aan de Wosa richtlijnen. :) :)

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 07 oktober 2017, 15:35:27
Dat rollend materiaal geloof ik wel, maar die electronica WOW.
Zo,n booster en bezetmelders kosten een paar centen maar je hebt ze hard nodig om al jou materiaal in goede banen te leiden.
Veel plezier ermee.

Ik geloof ook in rollend materiaal en veel ook. :P
Ja die booster is echt een wow momentje als ik mijn geld uit mijn zak trek  :D nee is gewoon nodig en net als Märklin is Esu een topmerk. :thumbup:
Gisteren de booster aangesloten nu verder met de bezetmelders plaatsen op de onderste verdieping. :)

Citaat van: Wico op zaterdag 07 oktober 2017, 16:17:19
Die elektronica en dat oude station geloof ik wel, maar wow wat heb je een mooie wagons gescoord :D :P :D. Heel veel plezier met al je aankopen!

Die wagons hebben zeker een wow gehalte vooral die container wagon daar ben ik heel blij mee breekt straks mooi met de rest van de DHL container wagons als ze over de baan rijden. :)
Het plezier begon al toen ik de vele bekende weer zag op de beurs maar na de aankopen had ik nog veel meer plezier. :)

Citaat van: iTom op zaterdag 07 oktober 2017, 16:54:54
Zag je lopen met de tassen in hal 1, was om 11 uur al op weg naar huis, kreeg las van hoestaanvallen en voel me dan niet meer op mijn gemak.
Je hebt weer mooie aankopen gedaan en dat station mag er zeker wezen.
Over de Rosoft spullen zijn we het al snel eens, kwaliteit voor een scherpe prijs, succes met de nieuwe aankopen.

Jij ziet ook alles he. ;)
Ik zag je zitten in het restaurant jammer dat je eerder weg moest door de hoestbui hopelijk was hij snel weer verdwenen.
Ja de spullen van Rosoft zijn zeker kwaliteit spullen en inderdaad voor een scherpe prijs heb denkelijk nog 8 bezetmelders nodig dan heb ik alles binnen voor de baan. :)
Dank je wel Tom. :thumbup:

Citaat van: GWS op zaterdag 07 oktober 2017, 18:41:09
Onze ontmoeting was weer als van 'ouds'! Wat een gezelligheid en jij nog bedankt voor de mooie plaatjes, die jij van al jouw nieuwe 'aanwinsten' hebt geplaatst. Onze ontmoeting was eigenlijk weer te kort, maar jij hebt er prachtige aanwinsten bij, vooral die containerwagon; zal mooi passen bij al jouw andere containers! En over jouw  "Böblingen" kan ik kort zijn "Magnifiek"! Geweldige score! Dit weekend zal alles geplaatst gaan worden (jou kennende!).
Gelukgewenst en veel geluk ermee!  :thumbup:

De ontmoeting was zoals altijd hartelijk en ook namens mijn lieve vrouw heel erg bedankt voor het Friese lekkernij. :) :thumbup:
Het was zeker kort maar dat gaan we gewoon weer eens over doen maar dan langer dat gaat helemaal goed komen hoor. :)
Jij hebt het juiste woord te pakken voor het station Böblingen magnifiek want dat is het ook maar of ik dit weekend alles geplaatst heb is een tweede hoor de booster is wel al operationeel maar deze bezetmelders zijn voor de tweede verdieping en daar ben ik nog net niet aangekomen.

Citaat van: ceess op zaterdag 07 oktober 2017, 19:57:07
Je hebt jezelf zeker niet tekort gedaan vandaag. :arrow: :thumbup:

Soms moet je wel eens aan je eigen denken Cees. ;)

Citaat van: Varekamp op zaterdag 07 oktober 2017, 20:00:13
Prachtige aankopen. Een booster van ESU is top, hoewel ik er zelf één heb van Uhlenbrock (ik heb een Intellibox IR). Bezetmelder zijn van goede kwaliteit heb ik inmiddels vernomen. Als ik ooit nieuwe nodig heb zal ik ze ook aanschaffen.
Je wagons zijn top. Wat een mazzel dat je zo'n mooi station voor een "vriendenprijs" hebt gekregen.
Succes met de spullen en inbouwen hiervan.

Dank je wel Ronald. :thumbup:
Esu is zeker een top merk en werkt altijd naar behoren en als ik Peter (de geluidsman) hoor is de service ook een warme douche waard. :thumbup:
De bezetmelders zijn zeker van goede kwaliteit mijn forumvrienden spraken er altijd lovend over dus ben ik ze ook maar gaan gebruiken. :)
Ja de containerwagon en de jaarwagon zijn weer twee prachtige aanwinsten maar het station voor die vriendenprijs was de topper van de dag trouwens al was hij voor de oude prijs als ik hem moest kopen dan had ik het ook gedaan want hij is zo mooi. :) :)

Citaat van: Jørg op zaterdag 07 oktober 2017, 20:33:29
Super knappe aanwinsten vandaag gescoord, station ziet er werkelijk gaaf uit en voor die prijs mag je dan niet laten staan,  :thumbup:

Dank je wel vriend Jørg. :thumbup:
Het schitterende station mocht ik zeker niet laten staan dat had ik mij zelf nooit kunnen vergeven als hij de volgende beurs er niet meer stond. :)

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 07 oktober 2017, 20:45:38

Het station is zeker mooi van lelijkheid maar het is een poepie van een station. :favorite:
De dankt voor de informatie omtrent het station wat inderdaad goed op het echte station van Böblingen lijkt en leuk dat ik straks ook een Heljan bouwdoos op mijn baan heb staan ja want dit fraaie station komt te staan op de nieuwe baan. :thumbup:
Dank je wel Erik. :thumbup:

Citaat van: frenkievee op zaterdag 07 oktober 2017, 21:24:12
Leuke spullen heb je gekocht vandaag! Je hebt jezelf wel verwend  :D
Leuk je even gesproken te hebben vandaag!

Het zijn zeker leuke spullen Frank. :)
Dat was wederzijds Frank leuk om je weer eens de hand te schudden gelukkig kunnen we het overdoen de 12ste van de volgende maand op de gastendag te Den Bosch. :) :thumbup:
Prettige dag vandaag (zondag) toegewenst. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: ks1985 op zaterdag 07 oktober 2017, 21:27:28
Hoi Michel, mooie aanwinsten, veel plezier ermee   :thumbup:

Dank je wel Koen. :thumbup:
Gaat helemaal goed komen met het plezier al zie je straks alleen maar de containerwagon rijden op de baan. :)

Citaat van: Looney Tunes op zaterdag 07 oktober 2017, 23:46:14
Geniet van je nieuwe aanwinsten Michel, zoals Frank ook al zei, het was leuk je weer even gezien/gesproken te hebben.

Genieten zal ik er zeker van doen John. :)
Was ook leuk om John gesproken te hebben we gaan gewoon verder waar we gebleven waren. ;) :) :thumbup:

Citaat van: adrie1961 op zaterdag 07 oktober 2017, 23:46:52
Mooie aanwinsten weer. Daar zul je weer veel plezier aan beleven :thumbup:
Even een aanvulling op de reactie van dick 2 oktober jl.

Dank je wel Adrie. :thumbup:
En ook bedankt voor de info  :thumbup: omtrent de modelbanen in het Zwarte Woud de baan in Hausach daar ben ik al eens geweest een paar jaar geleden maar bij de andere baan nog niet dus die staat nu dankzij jouw hoog op de lijst van dingen die ik/we willen doen als we er zijn in de buurt. :)

Citaat van: Treinofiel op zondag 08 oktober 2017, 00:04:08
:thumbup: Mooie buut Michel !!  :thumbup:
Ik was er ook maar met 1 wagonnetje en alleen rails naar huis gekomen.

Dank je Rolf ben zeer blij met deze buut. :)
Jouw kennende zal het wel een mooi wagonnetje zijn geweest wat mee naar huis ging. :)

Citaat van: ikke650 op zondag 08 oktober 2017, 07:02:35
Mooie aanwinsten, en het was kort dat we elkaar hadden ontmoet.
Maar da halen we 12 november wel even in.

Dank je Erwin. :thumbup:
Het was zeker te kort maar we gaan het zeker goed maken volgende maand want dan hang ik aan je lippen tijden je workshop over je schitterende brug. :)

Citaat van: Hanzi op zondag 08 oktober 2017, 07:49:39
Schitterend station, 100% WOSA  >:-D
Bedankt voor het opzoeken, Erik. Via je linkjes kwam ik op alte-modellbahnen.xobor.de waar ook een hoop nostalgie te zien is :thumbup:.
Geef deze stijlicoon maar een mooi plaatsje op je toekomstige baan, Michel!

Hans het is zeker een schitterend station waar ik meteen :favorite: op was. :)
En ja ook ik was blij met de linkjes van Erik. :) :thumbup:
Maar ook de link van jouw is mooi en heb ik meteen opgeslagen. :thumbup:
Deze stijlicoon gaat zeker een mooi plaatsje krijgen op mijn baan Hans. :) :thumbup:

Edit: spelfout verbeterd.
Mooie spullen Michel. Veel plezier er mee.

Albert.

@citaat

Dank je wel Albert. :)
Met het plezier gaat het helemaal goed komen. :thumbup:
 :) Je hebt weer mooie spulletjes erbij gescoord. :thumbup:
En inderdaad is het station wel een hele aparte,deze zie je niet veel. B)
Op de foto lijkt die opbouw op het dak wat uit proportie, maar dat maakt het ook wel weer een blikvanger. :thumbup:

Toch apart om steeds wat van je nieuwe aanwinsten te zien en nog steeds geen nieuwe loc. :-)
Of hou je dat voor ons verborgen? :o)

Dirk-Jan

BR 103fan forever

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 09 oktober 2017, 09:05:51
Toch apart om steeds wat van je nieuwe aanwinsten te zien en nog steeds geen nieuwe loc. :-)

Dirk-Jan
Die zijn verborgen opgeslagen en worden op 1 januari als "Nieuwjaarscadeau" op het forum gepresenteerd. >:-D >:-D >:-D
 @citaat
:-) Nou, daar zeg typ je me wat. :o) Et zou zo maar waar kunnen zijn. :roll:
Tja, das best lastig om dit dan te controleren.
Dan maar in het hoekje "show je nieuwe modelspoor aanwinsten 2018" foto's van de locs
en ook van de aankoopbonnen met een duidelijk beeld van de datums. >:-D

Dirk-Jan

CiteerJouw kennende zal het wel een mooi wagonnetje zijn geweest wat mee naar huis ging. :)

Dat valt wel mee Michel ;) Gewoon een rongenwagen met een VW T2 busje voor in mijn VW T1/T2 stammetje.
De mooie wagons staan nog in bestelling .... B)

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 09 oktober 2017, 09:05:51
:) Je hebt weer mooie spulletjes erbij gescoord. :thumbup:
En inderdaad is het station wel een hele aparte,deze zie je niet veel. B)
Op de foto lijkt die opbouw op het dak wat uit proportie, maar dat maakt het ook wel weer een blikvanger. :thumbup:

Ja Dirk-Jan ze zijn zeker mooi en het station is net wat Erik schreef hij is mooi van lelijkheid. :)
Het inderdaad iets groter maar dat geeft juist het oude vertrouwde bouwstijl aan.
Ik heb diverse getuigen betrouwbare forumleden zelf met wie ik door de gangpaden in Houten loop en dan zie ik een mooie loc en dan zeg ik altijd nee ik kijk er niet meer na want ik ga toch geen locs kopen.
In die tien maanden ben ik aardig afgekickt en ik moet nog een aantal spullen voor de baan hebben en die hebben nog steeds voorrang. :)

Citaat van: brund55 op maandag 09 oktober 2017, 12:21:31
Die zijn verborgen opgeslagen en worden op 1 januari als "Nieuwjaarscadeau" op het forum gepresenteerd. >:-D >:-D >:-D

Dat zou kunnen Dick maar ik vrees het niet helaas eerst andere prioriteiten zoals bezetmelders en hout en vele seinen enz enz.

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 09 oktober 2017, 12:57:17
@citaat
:-) Nou, daar zeg typ je me wat. :o) Et zou zo maar waar kunnen zijn. :roll:
Tja, das best lastig om dit dan te controleren.
Dan maar in het hoekje "show je nieuwe modelspoor aanwinsten 2018" foto's van de locs
en ook van de aankoopbonnen met een duidelijk beeld van de datums. >:-D

De bonnen gaat moeilijk Dirk-Jan want die zijn er niet want ik koop geen locs. >:-D >:-D

Citaat van: Treinofiel op maandag 09 oktober 2017, 17:06:16
CiteerJouw kennende zal het wel een mooi wagonnetje zijn geweest wat mee naar huis ging. :)
Dat valt wel mee Michel ;) Gewoon een rongenwagen met een VW T2 busje voor in mijn VW T1/T2 stammetje.
De mooie wagons staan nog in bestelling .... B)

Maar dit vindt ik wel een hele erge mooie wagon hoor Rolf die met de VW erop. :thumbup:
Dan hou ik je topic in de gaten want mijn belangstelling is nu toch wel gewekt als de mooie wagons nog in bestelling staan.
Michelstadt } één jarig huwelijksloc gearriveerd.

Michelstadt } één jarig huwelijksloc gearriveerd.
Op zaterdag 14 oktober waren mijn lieve vrouw en ik één jaar getrouwd en dat hebben wij gevierd in het Zwarte woud.
Van vrienden hadden we een hotel hotelarrangement voor ons huwelijk gekregen voor twee overnachtingen inc eten bij bierbrouwerij Rothaus in Grafenhausen Duitsland.
Maar aangezien we op vrijdag de dertiende vroeg zouden gaan rijden kreeg ik van mijn vrouw voor vertrek een doos overhandigd met de tekst voor jouw poepie je één jarig huwelijkskado dus snel de verpakking eraf gerukt en daar zag ik de prachtige naam Märklin op een schitterende grote doos de 37356 staan. :P
Deze prachtige Zwitserse loc een mooie rode Re 4/4 inclusief vitrine voor aan de muur wouw wat een prachtige loc en dan die mooie rode kleur ik was in de wolken met dit fraaie cadeau. :)

Een paar kilometer voor ons hotel zagen we een prachtige reclamewagon staan van de bierbrouwer op het rangeeremplacement van Seebrugg dus auto in de rem en meteen een foto gemaakt.
In de Rothaus souvenirshop zag ik een leuk modelletje (94430) met reklame van de brouwerij en ook nog eens van mijn favoriete treinenmerk dus hup mee de tasche in en deze stond mooi te pronken op de hotel kamer. :D
Ik kwam tijdens ons bezoek in Titisee aan een modelbaan dat er meerdere modellen zijn uitgegeven van deze bierbrouwerij dus dat wordt weer verzamelen voor een leuke sleep voor achter het Köffje.

Tijdens één van onze uitstapjes kwam ik nog een bekend forumlid tegen maar daarover later meer.

Ook heb ik nog twee lange schuifwandwagons (48055) gekocht van de SBB Cargo voor achter de Vetron loc helaas zijn de wagons iets te lang voor de presentatie dio wordt tijd voor een wat langere dio. :D
De twee die ik nu bezit zullen nog worden uitgebreid met 1 a 2 plus met nog drie wagons uit een andere set Zwitserse set.

Kortom het was weer een heerlijk langweekendje weg in mijn geliefde zwarte woud waar ik naar hartenlust foto's heb genomen van alles wat met treinen te maken te doen heeft seinen een waterpomp voor de stoomlocs en oude wagons ook van een köfje en bovenleidingen en masten en dubbeldekkers enz enz.

Gelukkig ga ik het zij kort in december weer naar vrienden net onder Stuttgart. :D

Bookie Dirk-Jan helaas heb ik deze niet zelf gekocht dus telt deze niet mee in de stand die op 0 blijft staan. :D
Re: Michelstadt } één jarig huwelijksloc gearriveerd.
Hallo Michel,

Allereerst nog gefeliciteerd met jullie trouwdag.
Leuk om te lezen dat jullie deze in het zwarte woud hebben doorgebracht.

Het Zwitserse virus lijkt zich gevestigd te hebben nu ook een Re 4/4 is komen aanvliegen. Welkom bij je club met liefhebbers. Ook je nieuwe wagons mogen er zijn. Veel plezier er mee.
Groet,
Erik
-Michel:
Wat gaat de tijd snel, het lijkt pas gisteren dat jullie gehuwd zijn.
Vooreerst een dikke proficiat met de éénjarige huwelijksverjaardag.
Dat is bezegeld met een zeer mooie loc, en je boft maar met zo een attente Karin.
Nu de andere aanwinsten gaan ook zeer mooi op je baan staan, en laat ons je foto's maar vlug laten zien.

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Mooie spullen en wat een fantastische vrouw heb je.
Wens jullie nog vele jaren van voorspoed en geluk, 1 jaar getrouwd en dan al een loc voor je trouwdag.
Wat gaat dat worden als je net als wij bijna 50 jaar er op hebben zitten  :-) :-)
Het is je van harte gegund, ik ben wel benieuwd wat je aan je vrouw hebt gegeven want het was natuurlijk ook haar trouwdag. ;)

Michel een schitterende aanwinst zeg die loc  :thumbup:

Swiss rail .. what else?

Hoi Michel,

Ook via het forum van harte met jullie trouwdag! En ooh wat een fraaie loc heb je er weer bij gekregen, je vrouw heeft echt een goede smaak :P. Stoere SBB Cargo wagons erbij gekocht; dat gaat een mooie sleep worden :thumbup:.

Ik ben blij dat ook jij het Zwitserse virus te pakken hebt. Het is verder een onschuldig virus hoor, maar alleen gevaarlijk voor je portemonnee :D.

Andere aankoop bij de bierbrouwer natuurlijk ook leuk en met mooie herinneringen.

Groeten,
Wico   
@Michel
Vooreerst hartelijk gefeliciteerd jullie met het bereiken van jullie eenjarige mijlpaal.  :arrow: :thumbup:
en natuurlijk ook met de mooie aanwinsten. :arrow: :thumbup:

Märklin fahren-ärger sparen

Karin en Michel,

Gefeliciteerd met jullie eerste jubileum !  ( Eigenlijk overbodig, want volgens mij hebben jullie al veel langer iedere dag een feestje samen  :P )
De uitzet is ook weer goed aangevuld met nuttige cadeaus, zie ik  :thumbup:

Hopelijk is de treintafel stevig genoeg, om het gewicht van al die loc's en wagens te dragen   :D

Grtz Carl&Tony
Karin & Michel

Een heel dikke maar dan ook dikke proficiat met jullie 1 jarig huwelijk, en Michel jij bent echt in goede boter gevallen hoor.

Wat een prachtige loc heb je daar gekregen  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Wij wensen jullie nog vele gelukkige jaren toe Peter Myriam & Wout  :favorite:
Mooie aanwinsten weer Michel, zo?n re 4/4 II is een schitterende machine, die misstaat op geen enkele spoorbaan.
Ik ga jouw draadje eens laten lezen door de familie hier, misschien brengt dat ze nog eens op goede gedachten. Nu moet ik zelf voor mijn verjaardag en vaderdag een mooie lok kopen, het is natuurlijk wel zo leuk als zij dat eens doen. Maar ik vrees het ergste, straks denken ze dat ze me een plezier doen met een paar sokken of een stropdas. Ik ga zelf wel naar de winkel / Houten...   ;)
Michel en Karin,

Nog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. Hoop dat je nog vele loks mag krijgen.

Groeten Sander
Forum Moderator

Hoi Mies en Karin,

Gefeliciteerd met jullie eerste huwelijks jaar  :)
Je bent goed in de watten gelegd Mies, maar ik ben net als Tom benieuwd wat Karin gekregen heeft.

Veel plezier met je mooie aanwinsten.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Heeft ze toevallig nog een vrijgezelle zus??????? :o)

Van Harte Mich en Karin....

Mvg: Alex
Citaat van: Aliebengalie op dinsdag 17 oktober 2017, 18:39:32
Heeft ze toevallig nog een vrijgezelle zus??????? :o)

Van Harte Mich en Karin....

Mvg: Alex

Je zal maar zo'n zwager krijgen. >:-D
Hoi Michel en Karin,

Nog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. :)
Mooie wagons heb je er weer bij en ik kom ze gauw even bewonderen. B)

Gr.
René
Michel

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksdag  :thumbup:

Gr Alex 0850
Gefeliciteerd met jullie trouwdag en met de nieuwe aanwinsten   :thumbup:

-Karin en Michel,
Niets is mij meer vreemd! Het kon niet anders! Wat een "plaatje"! En dat allemaal op de bekende vrijdag de dertiende! Eigenlijk een dag te vroeg, maar ja in een goed huwelijk is het meer'"geven" dan "nemen"! Het lijkt wat aan de late kant, maar mijn 'kaartje' hebben jullie gezamenlijk al open gemaakt op jullie 1e éénjarige  "trouwdag"! Alle wensen heb ik al gegeven!  :thumbup: :thumbup:
Gefeliciteerd Michel.
Wat een fijn wijf heb je toch met dergelijke ideeen!
Daar mag je zuinig op zijn 👍
Grtz, Arjan