Citaat van: KdeB op zondag 20 augustus 2017, 10:58:44
Mooie sleep, Mooie rustige loop in je Helix
Leuk dat ik een bijdrage heb kunnen leveren aan jouw mooie baan.
Het is zeker een mooie sleep Koos.
Ja de trein loopt mooi omhoog in het begin stopte hij nog wel eens nu bijna niet meer nu er meer gereden gaat worden.
Bedankt voor je bijdrage wordt zeer zeer gewaardeerd door mij en ook bedankt voor de duidelijke foto's ik hou je/jullie op de hoogte als we eraan gaan beginnen.
Citaat van: Alex 0850 op zondag 20 augustus 2017, 11:00:34
Wat een mooi filmpje en een prachtige sleep zo
Dank je wel voor je compliment Alex.
Citaat van: iTom op zondag 20 augustus 2017, 11:05:16
Indrukwekkend filmpje hoor, zie wel nog stickers op de houten regels zitten, ff insmeren met wasbenzine zijn ze er zo vanaf, is ook weer een beter gezicht. Komt er ook nog een uitvalbeveiliging in de Helix want je wil het niet mee maken dat er een trein naar beneden flikkert valt.
Als ik naar de treinen kijk zie ik de stickers toch niet Tom.
Straks komt de tafel er nog overheen dus dan zie ik ze toch niet meer mits ik niet op de grond zit.
Er komt zeker een valbeveiliging zie foto van het proefstukje met het köffje.
Van deze doorzichtige plastieke dingen heb ik er ongeveer 150 dus genoeg voor vele stukken in de helix.
Citaat van: frenkievee op zondag 20 augustus 2017, 11:07:28
Ziet er allemaal heel mooi uit, Michel. Mooie sleep zo ook!!
Ik ben met beiden zeer tevreden Frank.
Citaat van: Tony op zondag 20 augustus 2017, 11:08:42
Dat loopt mooi naar boven
Ik kan me zo voorstellen, dat je regelmatig op je zolder zit te genieten van een klimmende trein.
Het schaduwstation is al een baan op zich, trouwens.
U moet een tevreden mens zijn
Het rijd zeker mooi omhoog maar ook rijd het omlaag erg fraai.
Ik ben zeer vaak op zolder dan wil ik verder met de ringleiding maar dan lonken de locs en voor ik het weet zit ik weer een half uurtje te rijden.
Ja mooi groot he het schaduwstation.
Ik ben een zeer zeer tevreden mens.
Citaat van: Jørg op zondag 20 augustus 2017, 11:13:10
Top voorstelling.
Heb zitten genieten van je mooie lange traxx sleep die zijn rondjes doet in de magestieuse helix,
Blij dat je net als ik genoten hebt Jørg.
Ja het is best indrukwekkend als de lange trein zo omhoog rijd het geeft mij weer een enorme boost om verder te gaan met de baan want dit smaakt naar meer veel meer.
Citaat van: marklintim op zondag 20 augustus 2017, 11:26:20
Dat zijn mooie vorderingen. Het begint al wat te worden. Leuke aanwinsten ook weer, veel plezier ermee. Mooi filmpje ook.
Alleen vind ik het toch jammer dat je zo'n ns high speed traxx locomotief voor een goederentrein zet. Je hebt zo'n mooie railion 1601 die er toch beter voor staat. Het zou toch mooier zijn als je achter de traxx de laatst uitgekomen ICD rijtuigen hangt. Of een sleepje ICR's
Het begint zeker wat te worden nu Tim.
Ja de aanwinsten zijn weer erg mooi en zullen een mooie plek krijgen op de baan en in de vitrine.
Gaat helemaal goed komen met het plezier.
Ik had de Traxx voor wat NS rijtuigen gezet maar vond de gele kleur van de Traxx te geel veel donderder als de rijtuigen daar komt de 1773 voor te rijden daarom vindt ik de Traxx mooier voor de zelflossers dan de 1601 Amsterdam die gaat lekker los rijden door Michelstadt.
Citaat van: GWS op zondag 20 augustus 2017, 11:34:40
Jij mag trots zijn op alle werkzaamheden om zo'n baan te maken. En nu nog zo'n fantastische mooie film erbij! Man, man, wat bent jij een tevreden man. Ja, natuurlijk het is nog lang niet af (om jouw woorden maar eens te hergebruiken). Maar het resultaat tot nu is meer dan voldoende!!
Trots ben ik zeker op mijn bouwmaat(je) René en op de tot nu toe gemaakte vorderingen.
Ja de film is fantastisch en geeft mij en als ik jullie reacties bekijk veel kijkplezier.
Nee inderdaad we zijn er nog (lang) niet maar we schieten nu lekker op en dat geeft weer moet voor de rest van de bouw.
Citaat van: Hans Biere op zondag 20 augustus 2017, 12:03:57
Dat ziet er indrukwekkend uit, Michel! Mijn complimenten voor het gemaakte werk tot nu toe. Alleen al in de helix kun je heel wat slepen kwijt. Dat wordt een zeer gevarieerd treinbedrijf vermoed ik. Heel veel succes verder!
Dank je wel Hans.
Ja in de helix kunnen eventueel 18 treinen staan 9wendingen x 2 sporen moet voorlopig genoeg zijn.
Bedankt voor je succes wens.
Citaat van: rscosworth op zondag 20 augustus 2017, 12:53:04
Heel gaaf! Het blijft altijd imposant zo'n railspiraal.
Het blijft zeker imposant zo'n spiraal waar de treinen omhoog rijden. :
Citaat van: Wim op zondag 20 augustus 2017, 13:23:39
Ziet er goed uit ! Michel !
Zou wel een valbeveiliging eraan maken...
Dank je wel Wim.
Voor de valbeveiliging zie antwoord Itom en foto.
Citaat van: Kaleb op zondag 20 augustus 2017, 13:28:02
Wat is ie mooi geworden die helix. En ook het schaduwstation. Is het per spoor in meerdere blokken verdeeld?
Leuk dat je hem mooi vindt Henk.
Het schaduwstation is zeker mooi en groot en voor de toekomst voorbereid wat treinen betreft.
De sporen 6 sporen in één schaduwstation worden inderdaad verdeelt in 4 blokken dus 24 blokken en dat maal 3 = 72 blokken in de schaduwstations.
Het voorste spoor naast de inrij spoor wordt gereserveerd voor de losse locs daar kunnen 10 stuks staan die ook maal 3 = 30 losse locs kunnen er geparkeerd worden.
Citaat van: Trainhenk op zondag 20 augustus 2017, 17:23:21
Mooie helix Michel.
Ik zag alleen bij de verbindingsplaten de punten van de schroeven er doorheen komen.
Hou dat even in de gaten als je je bovenleiding gaat monteren.
Dank je wel Henk.
Klopt van die schroeven de helix gaat nog uit elkaar ivm het aanbrengen van de bovenleiding daar worden nieuwe schroeven voor gekocht en dan worden meteen de schroeven in de verbindingsplaten vervangen.
Bedankt voor je scherpheid.
Citaat van: Jan22 op zondag 20 augustus 2017, 18:08:11
Ik bekeek net je filmpje van je helix. Schitterend.
Dus ging ik op zoek naar de maten.
Ik begrijp uit het ontwerp dat de helix circa 130 cm diep is?
Leuk dat je het filmpje schitterend vindt Jan.
Ik ben net naar boven gestrompeld en ik meten 80 centimeter hoog een wending is 9 centimeter hoog maal 8 = 72 plus de onderste wending dan kom ik uit op 80 centimeter.
Citaat van: VC op zondag 20 augustus 2017, 19:50:49
Prachtig werk Michel,
De slepen zijn zo wel een tijdje onderweg, geeft veel vernieuwing aan treinen dan op je bovenbaan.
Dank je wel Luc dat je ons werk prachtig vindt.
Ja de trein is lekker lang onderweg en als ik er naast zit bij mijn commandocentrum kan ik heerlijk naar de treinen kijken tussen de wendingen door.
Citaat van: marcel op zondag 20 augustus 2017, 20:12:15
Bedankt voor het plaatsen van het filmpje. Leuk om te zien hoe zo'n sleep zich langzaam omhoog werkt door de helix. Want andere ook al zeggen, dacht ik ook al aan. Een valbeveiliging voor het mooie materieel.
Graag gedaan hoor het filmpje.
Het blijft zeker een leuk gezicht om deze prachtige sleep er doorheen te zien rijden.
Voor de valbescherming zie antwoord aan Tom en de foto.
Citaat van: Hanzi op zondag 20 augustus 2017, 22:21:18
Duimpjes zeggen meer dan woorden Michel, dus:
Ik ga er van blozen Hans bedankt voor de duimpjes.
Verder zal er denk ik weinig gereden worden omdat ik zondagmiddag een paar uur in het ziekenhuis gelegen heb door een niersteenaanval heb nu zware pijnstillers gehad en men hoopt dat het via de natuurlijke weg zijn weg gaat vinden.
Heb sinds gistermiddag veel heel veel pijn en heb vannacht weinig kunnen slapen kijken hoe we de werkdag doorgaan komen ziek melden zit niet gauw in mijn aard en ook omdat er 2 van de 5 chauffeurs op vakantie is wil ik mijn werkgever niet met problemen opzadelen.
Zal wel aan mijn chef vragen of hij de komende tijd zolang ik pijn heb mijn rit wil aanpassen zodat ik geen overwerk hoef te maken en lekker op tijd naar huis kan zodat ik weer wat kan uitrusten op de bank.