weer wat aan de perrons gedaan
Mittelstad is van oorsprong een dorp
de spoor verbinding was een simpel lijntje met een aansluiting naar holzdorf door de hout industrie en een kleine brouwerij
Door deze industrie kon het dorp groeien en ontstond een kleine stad/groot dorp
door de aanleg van een goederen overslag en later een BW groeide de stad.
ook door de omgeving kwamen er meer toeristen
Deze konden in mittelstad overstappen naar holzdorf en via een van hier uit vertrekkende trein naar Unterberg of Talheim
Talheim en Unterberg zijn via een oude spoorlijn die door toerisme drukker werd dubbelsporig geworden met wat industrie en toerisme
Het station van holzdorf is net als Unterberg door de geologische ligging niet echt in de dorpen aangelegd
Vanuit talheim is er een wandelroute naar Burchdorf en vanuit Holzdorf kan je door het dichte bos met paard en wagen naar toe
Auto verkeer naar burchdorf is niet mogelijk/toegestaan vanwege de smalle stratjes en de weg die niet verbreed kan/mag worden
dan nu weer wat plaatjes van de stedelijke perrons
1e een platte grondje van de spoorlijnen

Perron ri BW en goederen overslag

En het perron van af het BW goederen overslag
hier kan je aan de andere perronzijde overstappen naar talheim en unterberg

Het is nog vroeg en rustig op de perrons
Daar gaat wel wat meer leven komen met toeristen en lokale bevolking die niet met de bus door de bergen via andere dorpen willen omrijden

Uit de dorpen is de railbus die 1 X per uur rijd aan een stil perron aangekomen

dit ids de manier om via holzdorf naar Burchdorf te komen
